wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:07

Geen wedstrijddoelen hier. Ben al blij als ik tijd heb om pony voor de wagen te zetten. Dus mijn doel is om 1x per week te mennen en als dat weer een beetje op de rit is, dan weer 1x in de week te lessen. En als dat allemaal lukt, wie weet ooit weer een wedstrijd. Maar pony heeft een heel volle agenda met zoonlief onder het zadel, dressuur en springen, dus van wedstrijden zal het niet gaan komen vrees ik.

Vadrouille

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-01-13
Woonplaats: Dronten

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:31

Mijn doel is om met eind dit jaar in de PHC officieel te mogen starten. Ik en mijn menner rijden daar nu nog voor spek en bonen mee. Maar het paard wat te tot onze beschikking hebben mag niet meer officieel starten van de eigenaar door haar leeftijd. Dus mijn menner is al hard aan het oefenen met een nieuw paard.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 16:04

hoe gaat het met iedereen zijn doelen?

Fotografie91Jarig

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:12

Patricia_86 schreef:
hoe gaat het met iedereen zijn doelen?


Met mijn doel gaat het goed! Ik ga volgende maand M starten en hoop toch wel 10 winstpunten te kunnen halen voor december :)
En ik ga over 2 weken op men instructie week dus dan ga ik vast nog wat bijleren :)

En hoe gaat het met jou doel? :)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:14

Tot nu toe schiet het nog niet op ivm Roos haar blessure.
Met Roos hoop ik dat ze weer op nivo komt, maar geen haast dus weer ZZ starten is niet meer perce een doel voor dit jaar.
Benno mag Z, maar zo ver zijn we nog steeds lang niet, dus ook pas voor eind van het jaar als het mee zit.
Deedee heeft afgelopen weekeind haar eerste officiële punten gehaald in de M dressuur (en had er op stamboek wedstrijd al 2 die ook mee tellen voor het predikaat), dus het sport-A predikaat begint erg dichtbij te komen.

2span ambities zijn ivm Roos haar blessure ook wat aangepast.
Ik hoop dat Roos voldoende hersteld om L 2span dressuur te starten op het districts kampioenschap, maar dat zien we dan wel.
Anders ga ik lekker met Benno en Deedee in de B en zien we wel waar het schip strand, ze hebben wel al 6 puntjes bij elkaar gelopen, iets wat mij niet tegen valt.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 16:18

Fotografie91 schreef:
Patricia_86 schreef:
hoe gaat het met iedereen zijn doelen?


Met mijn doel gaat het goed! Ik ga volgende maand M starten en hoop toch wel 10 winstpunten te kunnen halen voor december :)
En ik ga over 2 weken op men instructie week dus dan ga ik vast nog wat bijleren :)

En hoe gaat het met jou doel? :)


Faya heeft haar sport A gehaald en nieuwe doel is op de Abop proef een A te rijden. Ze heeft nu B. Ze heeft al een punt in de L dressuur, dus dan zou ze haar Prestatie predicaat kunnen halen.

Caya heeft haar 1e puntje in de M dressuur en mag zaterdag weer mee op wedstrijd. Voor haar heb ik een nieuwe doel. Z vaadigheid worden voordat het districtkampioenschap is. Zodat ze niet tegen haar jonge zusje in de M hoeft te starten.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:32

Afgelopen dinsdag eindelijk mijn eerste les gehad. Nu zorgen dat we dit wekelijks kunnen gaan doen.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:37

Susanne schreef:
Leuk om iedereen zijn mensport doelen te lezen.

Wij starten dit jaar voor het eerst officieel en mijn doelen voor dit jaar zijn om minder zenuwachtig te worden op wedstrijd, om een paar winstpuntjes te rijden in de dressuur en om de vaardigheid te verbeteren (wij rijden óf foutloos maar buiten de tijd, óf slordig maar binnen de tijd, haha).


Tijd voor een kleine evaluatie!

Mijn doel om minder zenuwachtig te zijn op wedstrijd was eigenlijk de tweede wedstrijd al behaald, zowel voor als tijdens de proeven geen zenuwen (hooguit wat gezonde spanning, maar absoluut niet vervelend, meer een soort kriebel van jeej dit is leuk) :D De paar puntjes in de B zijn ook gelukt (iedere wedstrijd minimaal 2 wp gereden, staan nu B+15) en we starten over een week in het L. En ook de vaardigheid gaat ons steeds beter af :)

Nieuwe doelen:
Willem heeft soms wat last van spanning op wedstrijd, dit uit hij door zich af te sluiten. Met name outdoor, daar is veel te zien en te horen en dat vindt hij nog heel lastig. Ik wil hier mee verder gaan en verder gewoon samen ontwikkelen en plezier maken.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:02

Mijn doel was B starten dit jaar. Dat is gelukt :) inmiddels 6 winstpuntjes bij elkaar gereden. We rijden lekker rustig door en overhaasten niets : *D

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:15

F_inley schreef:
Ik hoop dit jaar de B dressuur uit te rijden en hopelijk ook de L vaardigheid :j



Ons doel gaat goed zijn inmiddels b+7 en L+8 in drie wedstrijden. Juni starten we alleen dressuur en dan hopelijk in juli weer vaardigheid erbij

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:36

Gem schreef:
Voorlopig geen wedstrijddoelen, behalve de stamboekkeuring en hopelijk sterpredikaat.
Verder hoop ik dat ze wat rustiger wordt en langzaamaan in training komt voor de wagen en onder zadel. Dan zijn mijn doelen ruimschoots behaald.

Voor mijn wedstrijdmaatje bij wie ik groom, hoop ik dat ze dit jaar wel doorzet naar de M.

Punt 1 ligt op koers
Punt 2 is een puntje :P

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:40

Fenny schreef:
Mijn doel is Z+5 en dat we misschien eind dit jaar ZZ mogen starten.


Kan nu al wel zeggen dat we dat niet gaan hale, geen van beide ;)
Heb mijn startpas stop gezet omdat het financieel wat te krap werd. Ook train ik minder dressuurmatig waardoor het weinig nut heeft om de startpas aan te houden.
Voorlopig even recreatief, zien later wel weer eens :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:39

Hier ook geen startpas....

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:03

Afbeelding

Vandaag even geen wedstrijden of serieus trainen. Lekker met het Tiroler duo de hei op bij Kootwijkerbroek. Ze lopen zo graag samen. Zo relaxed

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:09

Hier ook, lekker het bos in geweest

Afbeelding

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 06:52

Moderatoropmerking:
Graag hier bij de wedstrijddoelen houden, want er zijn genoeg andere topics of eventueel een nieuwe in de Huiskamer aan te maken om gezellig te kletsen. Dit topic gaat echt om wedstrijddoelen.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:05

Mijn doel voor 2017 is nog:

M dressuur startrechtig met Toliene, en ook M startrechtig in de vaardigheid.
Mijn wedstrijddoelen met Bink liggen iets anders, als ik een B proef kan starten dit jaar, (al zonder winst, alleen braaf zijn) Ben ik 10000% tevreden <3

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:12

Mijn doel is pony's beleren.
Al enkele wedstrijden op laag niveau rijden om ze ervaring op te laten doen.
2018 weer de Hippiade rijden.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:13

davinci2412 schreef:
Mijn doel dit jaar is promoveren in de dressuur naar het L en vaardigheid naar het M en het starten van onze eerste outdoor marathon starten, hopelijk in april al :D


Het grootste gedeelte van mijn doelen heb ik inmiddels behaald. We zijn M vaardigheid met winst en hebben afgelopen weekend ons marathon debuut gehad. Iets later dan gepland maar kon niet beter. Drie winstpunten en een tweede plaats dus zeer tevreden.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:25

janouk schreef:
Ons doel is dit jaar met Meneer Anton meer wedstrijd ervaring op te doen en richting de M dressuur en M vaardigheid te groeien.
En af en toe voor de lol met het tweespan (meneer Anton en Janouk) starten in B dressuur. Janouk is officieel met Menwedstrijdpensioen enkelspan, maar ze vindt het werk nog zo leuk, dat ze af en toe mee mag.


Meneer Anton is gisteren zowel in de dressuur als in de vaardigheid M startgerechtigd geworden. Knap in 5 wedstrijden.
Nu eerst meer bevestigen en aanleuning constanter zien te krijgen in de L. We vinden hem nog niet klaar voor de M. We willen op de districtskampioenschappen nog in L starten en dan kijken hoe hij ervoor staat.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 18:53

Caya is ook al flink onderweg met haar doelen. Nu 5 winst in de M dressuur in 3 proeven. 11 juni mag ze proberen haar laatste puntje in de M vaardigheid te halen. Dan zit ze in andere klasse als haar zusje bij het District kampioenschap.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:07

Wedstrijd doel staat op een laag pitje.
Zit veel meer werk in mijn pony dan in de eerste instantie verwacht was
We hebben nu zijn angst voor tractoren en vrachtwagens aardig onder controle. Nu moet hij nog leren om op diverse ondergronden rustig te lopen en ontspannen te worden.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:58

Soms lopen dingen anders dan gepland. Gelukkig elk jaar:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:38

Vandaag na een wedstrijd- en menstop van bijna 2 jaar weer in de ring verschenen. Gelijk 3 wp in de dressuur (194 en 199), dus mijn wedstrijddoel is dit jaar nog M dressuur worden met wp en dan toch eindelijk een wp in de vaardigheid zien te scoren. Ik moet nog verliespunten van 2 jaar geleden zien weg te werken ;-). Dat is het vervelende als je met een nieuwe pony gelijk in de M moet starten....

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:11

Scheelt dat nu het nieuwe M de oude L is. :D