Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Spaikey schreef:Ik heb onlangs de keuze gemaakt om volledig voor de mensport te gaan.
Nu wil ik mij in de eerste instantie gaan richten op dressuur.
Welk ponyras is hier geschikt voor. Ik heb een jonge Welsh a staan van 2,5 die ben ik aan het beleren maar voordat ze zover is om mee te gaan moet ze minimaal 5 jaar zijn.
Verder vraag ik me ook af of een Welsh a gewaardeerd wordt als dressuur pony of kan ik beter voor een 'rijpony' type gaan?
Ik kom uit de dressuur sport onder de man vandaar mijn vraag.
mooney schreef:Mocht je uiteindelijk ook samengesteld willen mennen zou ik even rekening houden met de nieuwe regels wbt stokmaat van minimaal 1.20 voor het enkelspel (en 1.08? tweespan). In de lage klasses en dressuur en vaardigheid is dit geen probleem volgens mij.
Welshjes worden veel ingezet voor de mensport, dus dat kan prima. Persoonlijk zou ik die ivm leeftijd nog een jaartje laten lopen, ik zie meer ellende van vroeg beleren dan dat er voordelen aan zitten.
LinSa schreef:mooney schreef:Mocht je uiteindelijk ook samengesteld willen mennen zou ik even rekening houden met de nieuwe regels wbt stokmaat van minimaal 1.20 voor het enkelspel (en 1.08? tweespan). In de lage klasses en dressuur en vaardigheid is dit geen probleem volgens mij.
Welshjes worden veel ingezet voor de mensport, dus dat kan prima. Persoonlijk zou ik die ivm leeftijd nog een jaartje laten lopen, ik zie meer ellende van vroeg beleren dan dat er voordelen aan zitten.
Oh, doei sgmw![]()
Welshjes zie je veel op wedstrijden en worden vaak echt wel gewaardeerd! Zeker niet slecht om mee te beginnen.
mooney schreef:Mocht je uiteindelijk ook samengesteld willen mennen zou ik even rekening houden met de nieuwe regels wbt stokmaat van minimaal 1.20 voor het enkelspan (en 1.08? tweespan) voor klasse 3. In de lage klasses en dressuur en vaardigheid is dit geen probleem volgens mij.
Fotografie91 schreef:Spaikey schreef:
Ik heb ook A welshjes in de mensport en deze worden zeker wel gewaardeerd
de dressuur mag je overigens al starten vanaf 4 jaarik ben zelf ook bezig met een 2,5 jarige maar die laat ik eerst dekken om der wat meer tijd te geven
wat voor pony heb je?