het enigste wat er nog moet gebeuren is de windriem en de bakstuk uiteindes op maat maken.
Ik twijfel nu wel heel erg of ik de gewone windriem ga doen (met ijzertje in, omgekeerde Y vorm)
of de marathon uitvoering (T vorm)
en heeft iemand van beide hoofdstellen een voorbeeld voor maat minishet en zou het mogelijk zijn om de maten erbij te kunnen geven?
Dit is trouwens mijn men hoofdstel in wording.
het is een dus geheel op maat gemaakt hoofdstel voor mijn minishet (heb al het een en ander mogen aan veranderen want me lesgever vond dat het niet zou passen als ik het nog kleiner deed, met resultaat dus dat het toch te groot was en heb ik na mijn lessen het terug mogen veranderen om het te kunnen passen.
Lesgever zei dat hij nog nooit in zijn 40 jaar ervaring nog nooit zo'n klein hoofdstelletje heeft moeten maken.
soit, kheb toch een goeie chapeau gekregen omdat ik toch de enigste was die me hoofdstel grotendeels afgewerkt heb.

hoofdstel is dus meermaals door meerdere lesgevers nagekeken en ook door andere tuigmakers
heb na de lessen de riem achter de oren een nieuw stuk mogen maken die kleiner was en de bakstukken nogmaals ingekort. Nu past het wel in het geheel
maar enkel de afwerking is nog nodig.
door zijn dikke vacht is het niet zo goed te zien de details.
voor aanzicht

zij aanzicht

Hoop dat er iemand kan helpen want ik zou zo graag hoofdstel afwerken zodat ik volgende zomer weer met hem weg kan na 3 jaar niet te kunnen rijden omdat zijn vorige hoofdstel totaal niet paste, ook de oogkleppen waren niet goed enzo. en na lang zoeken heb ik toen besloten om zelf een hoofdstel te maken naast mijn lessen.