[AR] Informatie over de ponys van Mia Allo

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Henrike5

Informatie over de ponys van Mia Allo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 12:47

Wij zijn thuis eigenlijk op zoek naar wat meer informatie over de ponys van Mia Allo, de Belgische menster. Dit omdat wij te horen hebben gekregen dat onze eigen pony die nu 21/22 is vroeger zeer hoog in de mensport heeft gelopen en ze nu nog steeds met vaardigheid echt heel erg goed meedenkt en de 'gaten' opzoekt. Meerdere mensen hebben toen ook gezegd dat het hun niet erg raar leek als onze pony dat niveau heeft gelopen.

Mijn moeder zoek en kijkt veel op internet en vond een oude foto van haar span waar in de linker voor pony erg veel op de onze lijkt door de bles, uitdrukking en ook omdat deze geen witte benen lijkt te hebben.

Wij zijn natuurlijk erg benieuwt en zullen wij toch nooit zekerheid hebben maar we zijn benieuwt of mensen nog informatie hebben over haar span rond 2006 of fotos.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:33

Allereerst is het handig de exacte geboortedatum en de naam van je pony te hebben.

Overigens betekend een zoekende pony natuurlijk vrij weinig. Volgens mij heeft een Duitse dame nu het span van mia. Ben ff naam kwijt.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:21

Inderdaad rijdt nu Jaqueline Walter nu met het span van Mia.

Maar als de pony zo oud is vraag ik mij wel af of hij mee verkocht is en niet nog daar staat of iets anders.
Hoe oud is die foto die je hebt gevonden?

En bij de meeste uitslagen staan wel de namen van de pony's vermeld.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:01

ardo_iggy schreef:
Inderdaad rijdt nu Jaqueline Walter nu met het span van Mia.

Maar als de pony zo oud is vraag ik mij wel af of hij mee verkocht is en niet nog daar staat of iets anders.
Hoe oud is die foto die je hebt gevonden?

[ Video ]

En bij de meeste uitslagen staan wel de namen van de pony's vermeld.

Pony is nu van de TS zelf, dus is niet meeverkocht naar Duitsland. Ik neem aan dat TS de pony na 2006 van Mia Allo heeft kunnen overnemen.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 18:41

We weten inderdaad dat het oude span naar iemand in Duitsland is gegaan, wij denken aan het span uit 2006 en 2009 deze lijkt anders te zijn dat dat span door de kleur en de aftekeningen.
Over dit span gaat het dan:
http://users.telenet.be/mia.allo/NL/Ponyteam/fotolepin2009.html

Wij hebben haar 3 jaar geleden van iemand kunnen over kopen, zij heeft haar 2 jaar gehad en ook weer gekocht van iemand anders die haar maar +/- 1 a 2 jaar heeft gehad en dan kan het kloppen helaas hebben we geen geboortedatum van onze pony Rosa, ook haar naam kan natuurlijk in de tijd vaak veranderend zijn, we weten namelijk vrij weinig van haar.

De uitslagen hebben we al een beetje naar lopen zoeken maar vaak staat alleen de naam van de menner er bij

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:52

Heb je geen paspoort bij de pony?

suffie

Re: Informatie over de ponys van Mia Allo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:00

Ik heb je eigen foto vergeleken met de foto die je in dit topic hebt geplaatst en ze lijken inderdaad heel erg op elkaar. Het zou mij niets verbazen als het om dezelfde gaat. Die bles is best opvallend. Succes met je zoektocht, ik kan je helaas niet verder helpen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:16

Als het een pony van Mia geweest is moet er een FEI paspoort bij zitten of in ieder geval daar gegevens op te vragen.
Zal ook eens in mijn foto's kijken of ik er nog een paar heb.

FEI site gaat niet verder terug dan 2012
https://data.fei.org/Person/Performance ... d=10007471

En anders eens met de dochter contact op nemen misschien dat die meer weet.
Naam via pb te verkrijgen.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 21:39

Helaas is hebben we geen paspoort bij haar gekregen anders was het inderdaad wel makkelijk geweest, het schijnt dat het is kwijt geraakt, vandaar dat we ook zo weinig weten.
Alvast heel erg bedankt ardo_iggy

Voor de geïnteresseerde nog een hele charmante :+ foto van haar maar hier zie je haar bles goed:
http://nl.tinypic.com/r/2v952jq/9

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:51

Blessen lijken wel wat op elkaar, maar ik zie wel verschillen tussen de blessen . Wat ik zo kan zien niet dezelfde pony

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 22:00

Ja we vermoeden het dan ook dat ze het misschien is, ze is in de 3 jaar dat we haar hebben wel wat grijs geworden op haar voorhoofd en de foto's die we konden vinden zit de lepel? deels voor de bles, vandaar dat we ook andere foto's zoeken. Wel bedankt voor het reageren want iedereen ziet weer andere dingen en misschien hebben wij thuis ook wel te lang er naar gekeken :o

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:02

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 22:31

heel erg bedankt voor de foto's van wanneer zijn deze? Ze staat hier sowieso niet tussen, ook de pony die ik op die foto staat niet maar toch heel erg bedankt hier voor

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:32

De eerste zijn van 2009 en de laatste van 2010.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:53

Ik zat samen met Mia in de raad van bestuur van VLP en kende haar persoonlijk. Haar zoon en man waren trouwens jarenlang een werkcollega van mij. Ik heb hier nog ergens foto's van één van haar ponys bereden door mijn dochter onder het zadel. In zend je een pb'tje.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 13:16

Mmm dan staat ze er net niet op denk ik, Jantie als dat kan heel graag

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:24

Ik heb hier fiches met pedigree en results van 6 van haar pony's al gevonden. Ze zijn allen geboren tussen 92 en 96. PB me misschien je mailadres eens, ik weet niet hoe ik dat hier moet plaatsen.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 21:53

lieve bokkers allemaal onwijs bedankt voor het meedenken en alle fotos en info die gestuurd is, helaas kan mijn pony hier niet tussen zitten omdat mijn pony een merrie is en Mia's pony's hengsten en ruinen :o