Omdat ik er wel wat in zag ben ik hem gaan trainen, vooral dan op vlak van dressuur. Ik start hem ook af en toe in de B

We hebben nog veel werk, maar beetje bij beetje zie ik toch verbetering. Ik krijg steeds meer controle over het tempo in draf, hij gaat steeds minder wegrennen. En waar hij vroeger in elke wending over de schouder naar binnen viel, loopt hij nu veel vaker netjes gesteld en gebogen door de wending.
Als ik kijk naar mijn wedstrijduitslagen zie ik dit ook terug, tussen mijn proef van 2 maanden geleden en mijn proef van gisteren (toevallig bij dezelfde jury) zit er toch 18 punten verschil.
Het grootste probleem, en het onderdeel waar we ook het meeste punten verliezen, is echter de stap. Hij stapt overhaast, komt tegen de hand en valt helemaal uit elkaar. Het stappen is altijd net-niet-draven, echt stappen doet hij niet. Ik vind het moeilijk om aan de stap veel bij te regelen, want ik heb de indruk dat het alleen maar erger wordt. Maar we zijn nu op een punt gekomen dat de stap echt gewoon beter MOET worden, als ik ooit verder de wedstrijdsport in wil met deze pony.
Hebben jullie tips voor me?