Ik heb een tweewieler van de lemerij waar ik nu al een tijd met plezier mee rond hobbel. Nu is de luchtvering alleen wat leeg gelopen en wil ik hem weer op spanning zetten. Kan ik dat gewoon zelf?
Hoe vullen jullie de luchtvering? Kan dat gewoon met een fietspomp of moet het mechanisch? En zit er een gewoon (fiets)ventiel op of hebben we een speciaal nippeltje nodig?
Hoeveelheid bar wist ik wel, het is dan vandaag ook gelukt met een fietspomp met meter erop. Uiteraard had ik even gebeld met de lemerij als het vandaag niet gelukt was.
yarrah
2.5 bar ik heb gisteren toevallig een wagen gekocht met luchtvering. Waar ik nog even vroeg hoeveel bar er in moet. 2.5 bar dus.
mooney
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-16 09:02
yarrah schreef:
2.5 bar ik heb gisteren toevallig een wagen gekocht met luchtvering. Waar ik nog even vroeg hoeveel bar er in moet. 2.5 bar dus.
Ligt ook een beetje aan je combinatie/wie erop zit. Ik heb hem op iets minder dan 2,5 bar omdat ik er alleen op zit en maar 45 kg weeg. Maar tussen de 2 en 2,5 bar is inderdaad het meest gebruikelijk volgens mij.