[AR] Welk merk is dit? menhoofdstel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Welk merk is dit? menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 18:33

Wie weet welk merk hoofdstel dit is, aangezien mevr. er eentje moet hebben en deze past.
(hoofdstel dat ik heb is te groot, ze heeft namelijk maatje grote cob, kleine full heb een full tedex hoofdstel bakstukken kunnen niet kort genoeg.)
Afbeelding

Afbeelding

(staat bij AR ipv HAR omdat ik daar meer mensen verwacht die weten welk merk het is)

Napie

Re: Welk merk is dit? menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:30

Het lijkt een beetje op een Ideal luxe marathon alleen heeft die ingesneden kopstuk en een andere neusriem. Dan zou er een merkte op moeten staan op het kopstuk

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 20:40

Ik dacht ook aan ideal, maar kleppen komen dan niet helemaal overeen, maar dit kan ouder model zijn en op internet vind ik sowieso bij marathon ideal al verschillende.
Foto is wel mijn paard, maar paard staat nu niet bij mij, dus kan niet checken wat het merk is en of het een full of cob is.. (denk eigenlijk kleine full, maar ??? dat is gokken).

Maar moet uiteraard wel een hoofdstel hebben en een bit als ze naar huis komt, anders rijdt het ook zo moeilijk 8-)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:46

Ideal heeft voor alles losse onderdelen incl. de hoofdstellen. Pony bakstukken + cob kopstuk, etc. kan je dus gewoon kopen zodat er ook dieren met tussenmaten een passend hoofdstel te maken is.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:48

tamary schreef:
Ideal heeft voor alles losse onderdelen incl. de hoofdstellen. Pony bakstukken + cob kopstuk, etc. kan je dus gewoon kopen zodat er ook dieren met tussenmaten een passend hoofdstel te maken is.

Dit wou ik net zeggen :)
En evt. Voor een echt moeilijke maat, kan het ook op maat worden gemaakt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 20:55

Wordt dan alleen wel even puzzelen wat ik waar van moet hebben en zit hier geen menhoofdstellen winkel om de hoek helaas.
Maar ga kijken of ze me kunnen vertellen waarmee ze nu gereden wordt.

Ach, ik heb allang mazzel dat mijn 3 paarden (pony's/paarden) in 1 tuig passen, dus dat er dan ander hoofdstel moet komen is nog te overzien. (heb wel verschillende bitten)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:04

Alles opmeten van passend hoofdstel en contact opnemen met de menner dit verkoopt losse onderdelen van ideal

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:07

Ideal heeft voor mijn eerste pony een hoofdstel op maat gemaakt. Haar hoofd opgemeten en toen hebben ze hem gemaakt voor mij.
Ik had gewoon gemaild naar Ideal.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:08

Ik heb nog een oud men hoofdstel liggen, als je maten weet, wil ik best eens nameten.

Heb nu geen foto. Paste mijn fjord igg wel.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:11

Gewoon piet even een berichtje sturen die weet het vast wel ;)

Maar ideal is idd top die kan je helemaal samen stellen uit losse onderdelen bij van rijs kan dat sowieso. Misschien kan je hun wel bellen en hem via de telefoon bestellen als je alle maten weet.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:40

Ik zal morgen even kijken of er een merk op staat.
Ik weet welk hoofdstel hij gebruikt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 21:28

F_inley schreef:

Maar ideal is idd top die kan je helemaal samen stellen uit losse onderdelen bij van rijs kan dat sowieso. Misschien kan je hun wel bellen en hem via de telefoon bestellen als je alle maten weet.

Of gewoon deze van hem overkopen.. (nog makkelijker, maar zal ie wel niet doen, want hij heeft natuurlijk alle maten nodig).

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:34

Sjolvir schreef:
F_inley schreef:

Of gewoon deze van hem overkopen.. (nog makkelijker, maar zal ie wel niet doen, want hij heeft natuurlijk alle maten nodig).

Dat zou idd nog makkelijker zijn haha