Alles verder goed afgelopen maar je gaat dan na zitten denken wat je anders had moeten doen. Ik ben niet een heel ervaren menner, en vergat dus zeker de zweep te gebruiken. Ik rij altijd alleen maar ik weet ook niet ofin deze situatie ik tijd had gehad om een groom te vragen af te stappen en de pony even vast te houden, want de tractor kwam uit een zijstraat, misschien 50 meter of minder voor mij.
Toen bedacht ik me ook dat ik misschien recht door de sloot had moeten gaan. Deze was misschien 50 cm breed bovenaan en 40 cm diep. Dan was de wagen niet gekanteld en ik er niet afgevallen. Of stuiter je er dan gewoon alsnog af? Weet ook niet of het kan want als de pony haaks op de wagen staat, staat hij recht voor de sloot, maar gaat de wagen dan wel recht mee over de sloot?
Ik hoop het natuurlijk niet meer mee te maken en ik ga ook maar even niet over de weg, op een zaterdag als de boeren en loonwerkers druk zijn met gieren en gras maaien, maar het was gewoon iets wat ik me afvroeg.
Jammer dat ik niemand ken met een grote trekker met tank erachter, dan had ik nog eens kunnen oefenen, zonder sloot dan wel