Aangezien dubbelspan rijden met mijn pony's niet lukt ben ik genoodzaakt om mijn aangekochte koets te verkopen en eentje te kopen die goed rolt om een Shetlander van +/-96cm in enkelspan te kunnen rijden.
Veel bokkers hier raadden de sportbuggy van GJ Van Boven aan. En die gaat het dus ook worden!
We hadden een dagje Nederland ingepland en zijn langs gegaan bij M*elanie Van De B*Unt waar ik eens mocht rijden met de buggy en daarna zijn we door gereden naar Gerrit-Jan zelf!
We zijn overal super fijn ontvangen en ik ben helemaal overtuigd dat de sportbuggy iets voor mij zal zijn. Hij rolt als een trein, is licht en ziet er sportief uit, wat je bij veel Shetland wagentjes absoluut niet hebt. Dus dit wordt hem helemaal!
Nu twijfel ik enkel over kleuren en welke extra's erbij te nemen.
Zoals welke maat wielen?
Nu rijd ik met een Shet van een kleine meter, met tijd zou ik graag een paar cm groter gaan en komt er een (wit) Welshje

Voor een shet zouden 16 inch banden goed zijn om het beeld mooi passend te houden, grotere wielen zouden dan weer nog iets vlotter rollen. En dat is echt prioriteit want we rijden graag lange ritten.
Op het frame zou er met de 16 inch wielen genoeg speling zitten om een maatje groter te gaan qua wielen. Welke maat zouden jullie dan nemen?
En neem ik direct een RVS lamoen, tegen een kleine meerprijs of zou je dat na een paar jaar mss pas overwegen?
Ik zou het eigenlijk graag direct goed doen, of is dit een onnodige kost?
En dan het belangrijkste, hoe moet hij er gaan uit zien qua kleuren.
Ik rijd zelf met het Ideal leathertech tuig in het cognac kleur op een zwarte pony. Met een donkerblauwe onderlegger.
Dat zag er zo uit:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/11722481_10205454182207604_8094367947761204677_o.jpg
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/s960x960/11540855_10205431861489600_5115811456443993947_o.jpg
Welke kleur koets en zetel past daar nou het beste bij? Mijn zetels zou ik iets minder oranje nemen omdat mijn tuig toch best wel fel is van kleur.
Ik kreeg deze foto toegestuurd als leidraad:

Vind ik niet mis, maar welke kleuren combi's van kleur koets en zetel zouden jullie mooi vinden bij mijn zwarte Duivel?
Met foto erbij mag zeker