[AR] Welke kleurencombinatie voor sportbuggy?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDuvel

Welke kleurencombinatie voor sportbuggy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 11:11

Ik heb even jullie advies nodig!

Aangezien dubbelspan rijden met mijn pony's niet lukt ben ik genoodzaakt om mijn aangekochte koets te verkopen en eentje te kopen die goed rolt om een Shetlander van +/-96cm in enkelspan te kunnen rijden.
Veel bokkers hier raadden de sportbuggy van GJ Van Boven aan. En die gaat het dus ook worden!

We hadden een dagje Nederland ingepland en zijn langs gegaan bij M*elanie Van De B*Unt waar ik eens mocht rijden met de buggy en daarna zijn we door gereden naar Gerrit-Jan zelf!
We zijn overal super fijn ontvangen en ik ben helemaal overtuigd dat de sportbuggy iets voor mij zal zijn. Hij rolt als een trein, is licht en ziet er sportief uit, wat je bij veel Shetland wagentjes absoluut niet hebt. Dus dit wordt hem helemaal!

Nu twijfel ik enkel over kleuren en welke extra's erbij te nemen.

Zoals welke maat wielen?
Nu rijd ik met een Shet van een kleine meter, met tijd zou ik graag een paar cm groter gaan en komt er een (wit) Welshje <3
Voor een shet zouden 16 inch banden goed zijn om het beeld mooi passend te houden, grotere wielen zouden dan weer nog iets vlotter rollen. En dat is echt prioriteit want we rijden graag lange ritten.
Op het frame zou er met de 16 inch wielen genoeg speling zitten om een maatje groter te gaan qua wielen. Welke maat zouden jullie dan nemen?

En neem ik direct een RVS lamoen, tegen een kleine meerprijs of zou je dat na een paar jaar mss pas overwegen?
Ik zou het eigenlijk graag direct goed doen, of is dit een onnodige kost?

En dan het belangrijkste, hoe moet hij er gaan uit zien qua kleuren.

Ik rijd zelf met het Ideal leathertech tuig in het cognac kleur op een zwarte pony. Met een donkerblauwe onderlegger.

Dat zag er zo uit:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/11722481_10205454182207604_8094367947761204677_o.jpg

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/s960x960/11540855_10205431861489600_5115811456443993947_o.jpg

Welke kleur koets en zetel past daar nou het beste bij? Mijn zetels zou ik iets minder oranje nemen omdat mijn tuig toch best wel fel is van kleur.

Ik kreeg deze foto toegestuurd als leidraad:
Afbeelding

Vind ik niet mis, maar welke kleuren combi's van kleur koets en zetel zouden jullie mooi vinden bij mijn zwarte Duivel?

Met foto erbij mag zeker *-:)

Napie

Re: Welke kleurencombinatie voor sportbuggy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:09

Die kleur lijkt me heel leuk. Hou er rekening mee dat het best lastig een tweewieler voor zowel een kleine maar shet als een welsh te gebruiken. Rvs bomen zou ik zeker doen. Lak wordt altijd lelijk omdat je tuig erlangs schuurt en de bomen vaak op de grond liggen

xDuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 15:41

Melanie heeft al met beide types pony's ervoor gereden en ondervond niets van problemen. Dus dat zou in orde moeten zijn :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:12

Napie schreef:
Die kleur lijkt me heel leuk. Hou er rekening mee dat het best lastig een tweewieler voor zowel een kleine maar shet als een welsh te gebruiken. Rvs bomen zou ik zeker doen. Lak wordt altijd lelijk omdat je tuig erlangs schuurt en de bomen vaak op de grond liggen

Het gaat hier niet om een tweewieler maar een 4 wieler dus dat scheelt. :))

Ik heb nu bij de nieuwe dan 18inch maar frame is net zo hoog (hadden 'm ff naast m'n 'oude' gezet). Dat zou ik dan ook doen voor jouw shet. Rolt nóg lichter en frame blijft zelfde dus kan zowel je shet als welsh met gemak voor. :D

Omdat je tuig nogal oranje is wat best knalt op een zwarte pony zou ik de wagen rustig houden, anders word het een groot oranje geheel.
Je zou eventueel wel bijv mijn lichtbruine kleur kunnen nemen qua bekleding maar dan de rest wel zwart en simpel houden.
Maar persoonlijk op zwarte pony zou ik toch rustiger houden dus eventueel 1 tintje donkerder en richting tobacco bruin.

Als je de donkerblauwe kleur mooi vind zou je dat ook nog kunnen doen; dus donkerblauw frame met die bruine bekleding van de tweewieler.
Mijn fotoshop skills zijn niet zo goed om daar echt wat mee te doen helaas :')
Bijv zoals deze kleur blauw:
http://www.delemerij.nl/Files/2/21000/2 ... 555076.jpg
En deze kleur bekleding:
http://www.delemerij.nl/Files/2/21000/2 ... 554980.jpg

Of zoals deze maar bekleding dan weer 1 tintje lichter.
http://myalbum.com/photo/VDP2SSNQwPE6/med.jpg

RVS lamoen is wel erg mooi als je het er voor over hebt, blijft toch altijd mooi en met gewoon verf kan toch lelijk gaan worden na verloop van tijd.. :j
Ik heb omranding rvs en lamoen rvs :j wielen zijn wel gewoon gespoten.

Beetje googlen op marathonwagen en kleuren bij elkaar leggen :j

xDuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 08:26

Dus van wielen toch 18 inch, goed. Het gaat dan toch niet te groot zijn qua beeld. Dat het geen giga koets is met een Shet ergens beneden :P

Dan neem ik ook direct rvs lamoen erbij! Spannend!!