De rol weerstand is erg belangrijk en de zithoogte van het bankje, en het gewicht van het wagentje. Ook is belangrijk wat je in de toekomst wil doen, ook wedstrijden? is deze wagen geschikt hiervoor? Anders kan je beter door sparen en zoeken.
Brendatil77
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-16 16:15
Het gaat om dit wagentje, met de bijbehorende maten. Hij lijkt wat groot op de foto vandaar de maten. Het is de bedoeling alleen op verharde weg te rijden, recreatief. Geen wedstrijden.
Ik zou uitkijken met te scherpe bochten want dan blokkeren de voor wielen tegen de stang onder het wagentje. Maar voor recreatie zou dit goed kunnen zo te zien.
Deze wagen kan idd niet 'onderdoor draaien'; dus iets scherpere bochten gaat al lastig worden, met meer gevaar van omslaan. Eigenlijk ben ik nooit zo'n fan van dergelijke wagentjes; ik vind de wielen en de spaken dan ook erg fragiel. Ook het lamoen vind ik aardig lang en smal, en daarbij zie ik ook geen stophaken op het lamoen zitten (iets wat je wel echt nodig hebt met een zogenaamd 'open' lamoen). Het zwaartepunt van deze wagen ligt ook vrij hoog, waardoor je dus ook weer meer kans op omslaan hebt.
Ik weet niet wat je budget is, maar toch zou ik daar eventueel iets bijleggen en een degelijk, stevigere wagen voor kopen dan degene die je nu op het oog hebt. Inderdaad zoiets bijvoorbeeld als dat eilleen333 plaatste.