hoii ik wil dit winter graag gaan sleeen alleen zit een beetje bij het tuig. hoe sleeen jullie? hoe hebben julie de slee aan de pony vast? en hoe sturen jullie? wat heb ik er voor nodig?
jorika1986
Geplaatst: 01-01-16 21:20
Wat heb je er voor nodig: Sneeuw!
MarlindeRooz
Geplaatst: 01-01-16 21:21
- Goed passend mentuig - Verstand van mennen -Bij grote pony's een zweng aan de slee - Zweep
En sturen doe je met de teugels
Azmay
Geplaatst: 01-01-16 21:22
MarlindeRooz schreef:
- Goed passend mentuig - Verstand van mennen -Bij grote pony's een zweng aan de slee - Zweep
En sturen doe je met de teugels
Puur uit interesse: Waarom geen zweng bij kleine pony's?
Das niet aan te raden, nee. Als je niet precies weet wat je doet, kan het flink gevaarlijk zijn.
Francii
Geplaatst: 01-01-16 21:32
Met een onervaren pony kan je sowieso niet 'even lekker voor de lol' sleeen helaas. Daarvoor zal je de pony rustig moeten laten wennen aan het trekken van dingen.
Maar wat wij eerder wel eens gedaan hebben is: - borsttuig (wat ze gebruiken bij mennen) - longeerlijn van borsttuig naar de persoon op de slee (zeker in het begin zou ik niet de slee vastmaken aan het paard..) - longeerlijn van bit naar de persoon op de slee
Dus als de persoon op de slee alles loslaat sta je meteen stil. Paard heeft alleen wel 2 longeerlijnen achter zich aan hangen .. Dus dat kan je beter voorkomen
Zadel zelf in elkaar knutselen word ook niet aangeraden...
Ik zou kijken of je via marktplaats of boktmarkt 2e hands borsttuigje kunt scoren, zie ze soms wel eens voorbij komen. Hoef echt niet duur te zijn.
tamary
Geplaatst: 01-01-16 21:40
JorisBestie schreef:
Je kunt zelf ook dus niks in elkaar knutsellen?
Niet als je wil dat alle partijen er plezier in houden en zonder brokken de pret afsluiten.
Happie
Geplaatst: 01-01-16 21:41
Ligt er al ergens in Nederland sneeuw ??? @Ts wat hang je er dan achter als je pony ervaring heeft met dingen die er achter hangen? Heeft je pony ook ervaring met het trekken van dingen? Niet geheel onbelangrijk wat is je eigen ervaring?
Ik heb wat geprobeert en je hebt als je creatief bent geen mentuig nodig
Mowgli4
Geplaatst: 02-01-16 18:31
ik hoop voor je dat je dan geen ongelukken krijgt... want zelf iets in elkaar knutselen is niet veilig en al helemaal niet als het glad is door sneeuw...
en inderdaad, als hij al een wat trekt, hoe trekt hij dat dan??
Birdie60
Geplaatst: 02-01-16 18:35
Ik gebruik een longeersingel, daar heb ik een breed western singel aan vast gemaakt als borsttuig. En ik gebruik dikke zachte touw ( voor touwhalsters) voor aan de slee en als teugels. Werkt perfect.
snorkel1986
Geplaatst: 02-01-16 18:36
Deed ik vroeger ook wel aandenken dat het niet snijd of knelt en lekker gaan stuk brandweerslang wil prima als borst tuig maar wel voor af en toe en geen uren.. veel knutsel plezier