[AR] Twee keer enkelspan = tweespan of tandem (geintopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Twee keer enkelspan = tweespan of tandem (geintopic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 21:48

Naar aanleiding van de nieuwe startlicenties voor 2016 en gekopieerd uit het startpassentopic: [AR] nieuwe startpas :+

janouk schreef:
Ik stel voor dat wij enkelspanmenners allemaal bijelkaar op één adres gaan wonen. Gezellig. En dan gezellig allemaal met elkaars paarden starten: hebben wij lekker veel reserve paarden
leuk...........hele volle rubrieken en gezinslidkorting en heel veel paarden te starten.

Ik zie alleen maar voordelen hahaha /3 /3 <:) <:) :){ :){

Dennis schreef:
Ik heb nog wel een paar pony's over. Van groen tot ervaren leerpony. Allemaal braaf :j.
Hier en daar in wat 'rijke' conditie, maar als iedereen ook af en toe komt oefenen word dat ook vanzelf wel beter ;).

MelanieB schreef:
Haha hier ook nog wel enkele pony's over _O-
Zullen mooi strak in't velletje komen dan hihi

janouk schreef:
Ik kan best interessante tandem-, tweespan en vierspan samenstellingen bedenken :D
Dat mag allemaal met een startlicentie.

Dennis, wat denk je van Roos en Janouk samen in het tweespan ZZ dressuur :D :D
Doe jij proef 1, start Paul proef 2

Allemaal gekkigheid natuurlijk, maar stel....... :+ , stel nou.... dat je een Bokt-menpaard of pony (dus niet zeggen "Bas uit het vierspan van Bram Chardon" of "Oscar van Wilbrord vd Broek" oid) zou mogen uitkiezen om met je eigen paard of pony een tweespan of tandem of wellicht vierspan te vormen. Welke zou je dan kiezen (en waarom)? Gewoon een gein-topic :P .

Van de regelmatige AR-posters denk ik dat mijn paard best eens zou kunnen passen bij Tentsi van Assie en het meest zou kunnen leren van Bernadette van Ipsilonka 8-) .

Fotografie91

Re: Twee keer enkelspan = tweespan of tandem (geintopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:53

ik zal Syl van Melanie willen lenen haha omdat ze denk ik perfect naast elkaar kunnen ook al zal het vast geen makkelijk span zijn ze zullen wel leuk zijn!! :)

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:58

.
Laatst bijgewerkt door Kanto op 08-07-24 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:00

Voor billy zou ik in de familie zoeken en combineren met een van de pony s van dennis. Gewoon omdat het leuk is.

Voor blaize zou ik wel een combi willen maken met sunrise van happytime.Omdat blaize hier veel van kan leren en ik ook.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:37

Ik zou Brutus van Ollie in tandem met Janouk door de baan willen zien gaan.
Janouk kan heel flegmatiek zijn in het enkelspan, maar zet haar in tweespan of in colonne en ze geeft geen millimeter uren lang.

Maar binnenkort mag ze in tweespan met Meneer Anton *\o/* en daar heb ik heel veel zin in.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:51

Ik wil graag Caya van hieke_81 lenen :j . Dan is mijn 4span weer compleet, super fijne pony voor in het span :D . Dan heb ik broer en zus voor moeder en dochter lopen.

Of mijn Roos voor Janouk in het tandem in de dressuur.
Of eens enkelspan met een goede marathon pony in de hindernissen mogen rijden.

Verder ben ik super blij met mijn eigen pony's. Ze doen alleen te weinig. Metde nieuwe startpas wil ik ook eens 2span gaan starten, en sluit ik het niet uit dat Roos in de baan verschijnt.
Roos heeft laatst op shetwedstrijd M gelopen met iemand die 6x gement heeft, met winstpunt! Die is dus fijn na te rijden :j.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:02

Carola heeft mij geïnfecteerd met het menvirus en we hebben altijd gezegd dat we onze schimpies wel in tweespan of tandem willen zetten. Dus ooit... ooit... moet het gaan gebeuren. :+

En ik zou wel eens met een bloedfanatieke shet voor een sulky willen mennen. Volgens mij voelt dat zóó raar als je een grote schimmel voor een vierwieler gewend bent. Ik zou willen zeggen: Benno van Dennis, maar ik begrijp dat dat een 'aparte' is, en zo ervaren ben ik nog niet, maar het zag er wel machtig gaaf uit op de Hippiade :D

En tot slot lijkt het me te leuk om eens 'n ZZ-dressuurproef te mogen doorsturen. Dusse... wie biedt zich aan :P ?

Gem; wat grappig dat je Tentsi noemt. Nu heb ik echt totaal geen beeld bij jouw Moos (nog nooit een foto gezien), dus ik ben heel benieuwd en ook waarom het je een goede combi zou lijken :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:28

Assie: kom je hier Roos eens lenen. ZZ dressuur en ZZ vaardigheid, super braaf en makkelijk na te rijden. Alleen al 3 jaar vooral weideversiering. Van het voorjaar na 1x thuis dressuren weer eens ZZ gestart, meteen dik winstpunt.

Benno is mijn nieuwe vriendje, maar zelfs van mijn instructrice krijg ik hem mopperend binnen een paar minuten terug met het compliment dat het er zo makkelijk uit ziet :+ .
Caya was mijn vaardigheid topper, hoop dat halfzusje Deedee net zo fijn word.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 23:43

Assie, zomaar een gevoel omdat jouw paard in de filmpjes ook nog wat lekker slungelig is :P .

Dennis, ben toch benieuwd: is er geen enkele pony van een ander (niet door jou gefokt) die een waardevolle aanvulling voor jouw spannen zouden kunnen zijn?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:16

Ik wil wel keertje 4 spannen met die van Melanie in het achterspan en due van mij voorop :P

Voor de rest is het een beetje lastig kwa stokmaat , kan mijn 105cm pony lastig naast een groot paard zetten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 02:42

Melanie mag de mijne sowieso wel een keer lenen om naast haar Noortje te zetten ;-) Of juist Syl!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 03:54

Bruutje van Ollie in tweespan met onze Romeo zou mooi zijn.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:53

Letsdunit schreef:
Ik wil wel keertje 4 spannen met die van Melanie in het achterspan en due van mij voorop :P

Voor de rest is het een beetje lastig kwa stokmaat , kan mijn 105cm pony lastig naast een groot paard zetten.

Duvel is 109 die past er best naast. leuk wat stippen erbij :P

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:53

Gem schreef:
Assie, zomaar een gevoel omdat jouw paard in de filmpjes ook nog wat lekker slungelig is :P .

Dennis, ben toch benieuwd: is er geen enkele pony van een ander (niet door jou gefokt) die een waardevolle aanvulling voor jouw spannen zouden kunnen zijn?

Romy zou er ook mooi tussen staan hoor ;)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:12

Afbeelding

Wie heeft nummer 4 erbij? :P Kom er één tekort :D

Afbeelding

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:27

de pony's van melanie zijn best wel populair :P begrijpbaar natuurlijk
Ware het niet dat ze niet passen bij mn friezen anders wou ik er gerust wel eens vierspan mee rijden :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:26

Ik ga dan toch maar voor mijn eigen originele tandem. Mijn bonte KWPN-er van 1.68 en mijn witte Welsh van 1.14. Moet ik dan gelijk in de Z starten ;-)? Paard is ZZ geweest, pony Z.
Wordt wel lastig sturen, want als ik de kleine voorop zet, kan ik die niet zien natuurlijk. Maar ja, andersom is ook zo onaardig, want dan moet de zwakste het zwaarste werk doen ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:45

@Tine: we zetten Amerigo naast Liesje en dan nog ff Charlotje laten beleren voor naast Rembrandt, hahaha.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:30

Gem schreef:

De pony's van tessa_romy zouden een super aanvulling zijn, net even kleiner van mijn pony's maar zulke fijne 4span pony's. Ik heb de eerste wedstrijden in het 4span ook een van haar pony's mogen lenen en dat was zo een fijne stabiele waarde in het span.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:04

Assie wij hebben hier een ZZ dressuur shet, als hij je leuk vindt doet hij alles voor je, vindt hij je niet leuk, dan heb je een probleem en kun je het verder wel vergeten :). Zie dat jij in Grun woont, nu wij ook.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:04

Oe wat een leuk aanbod Grainey en Dennis :) Als ik het weer wat rustiger heb, dan lijkt het me zeker leuk van jullie aanbod gebruik te maken. :+:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:54

avaluna schreef:
@Tine: we zetten Amerigo naast Liesje en dan nog ff Charlotje laten beleren voor naast Rembrandt, hahaha.

Goed idee. Alleen jammer dat we zo vreselijk ver uit elkaar wonen ;-)
Maar KNHS doet vast wel aan verhuiskosten _O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:27

Kom je gewoon eens op vakantie .

En anders dreig ik, als toekomstige paramenner, voor Duitsland uit te komen; dan dragen ze zeker bij

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:48

Haha ja dat kun je ook nog doen. Ze zijn dringend op zoek naar paramenners

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 19:43

avaluna schreef:
Kom je gewoon eens op vakantie .

En anders dreig ik, als toekomstige paramenner, voor Duitsland uit te komen; dan dragen ze zeker bij

Ho stop!!! Ik als toekomstig groom van jou wil wél het Nederlands volkslied voor jou horen! :)F :') _O-