[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:24

Citaat:
VanHuisUit schreef:
Gewoon standaard in je scoot leggen Gem Ava :j

:o
Ach leg jij er ook maar een in je Mooserati :P

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:56

VHU, standaard mijn mobiel bij me, is tegelijkertijd mijn horloge :D . Ik ben vrijwel altijd alleen aan het koetsen, dus ga nooit weg zonder foontje. Ik kom overigens wel eens zónder aan.... okee, één keer gebeurd en niet meer teruggevonden :o

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:50

Ava beterschap voor dochter. Kinderen die lekkers in schoen stoppen heb ik hier nog niet. Hihi.
Vhu waardeloos van je baan maar bb klinkt goed.
Blaize is inderdaad een superpaardje. Als iets al eng is is het alleen de eerste keer even snuiven en de keer erna nuet eens meer opkijken. Wel super werklustig en erg mensgericht.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:19

Hoe is het met de kleine Sonjim?

Hier de gasten alweer aan tafel Y)(^)
Gretha (hond voor de nieuwkomers, pup van 4.5 maand) liep met een fles water te sjouwen door de woonkamer, kom ik dus terug van ontbijt neerzetten enz ligt er overal water }:0 en een lol dat ze had :')

Nou fijne dag allemaal :wave:

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:13

Ze haalt wel boevige dingen uit als jij in de B&B bent :P

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:21

Onze kliene man doet het super hij loopt inmiddels los en rent wat af op een dag. Hij is helemaal gek van de paarden. Met Blaize was het liefde op het eerste gezicht.

Gretha is wel een ondeugd maar zolang als jij erom kunt lachen. Mischien wilde ze gaan dweilen.

Billy lijkt nu beter te lopen na het kappen, dus wie weet valt het mee.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:09

Goedemorgen (nog net)
Sonjim, wat leuk dat hij ook gek is op paarden. En super dat Billy nu al beter lijkt te lopen!
VHU: heeft een jonge hond in huis. Tja, daar horen dat soort dingen bij ;-). Wat een toestand met die baan zeg. Echt belachelijk.
Gem is lekker bezig met de nieuwe wagen.

Net de laatste sint inkopen gedaan. Nu nog zorgen dat ik voor volgende week zaterdag een surprise en gedicht heb. Vind dat zoooo moeilijk. Gelukkig dit jaar maar 1 ipv 2.

Fijne dag allemaal!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:22

Vorige week bij de smid bleek dat Janouk een forse losse hoefwand had door White Line disease |( 8 weken terug al geconstateerd dat er een schimmel in de witte lijn zat: uitgesneden en goed behandeld met honing etc.
Ze liep al niet goed op het harde en bij het ijzer eraf halen, bleek dat het door gewoekerd was :(
Na alle ellende met Image haar hoef had ik meteen de meest verschrikkelijke nachtmerries van voeten in verband, bloed, hoefzakken, etc.

Gisteren konden wij op de kliniek terecht bij de hoefsmid van Image. Helaas terecht gekomen met de trailer in een file van 18 km: fijn, want het is al zo'n eind naar Roosendaal.

Janouk haar hoeven op de foto geweest en het bleek ook beginnend in de andere voorhoef. Achterhoeven waren gelukkig gezond.
De hoefsmid heeft rechtsvoor een flink stuk weggesneden en linksvoor kon het gelukkig beperkter weggesneden worden. Twee ijzers met balken ertussen om de druk op de hoefwand te verminderen. Gelukkig geen bloed, geen hoefzakken, geen verband. ppppffff

Volgens de hoefsmid is alles nu weggesneden wat aangetast was en nu met honing verder behandelen. En als het goed is, kan Janouk binnenkort weer aan het werk. Voorlopig nog niet op het harde.

Ik kreeg op de kliniek wel een compliment, dat onze paarden zo goed opgevoed zijn. Ze kennen Image daar natuurlijk goed. En Janouk was nog veel braver: ze stond zo braaf in behandelkamer in het donker bij het foto's nemen: heel geïnteresseerd te kijken wat ze allemaal aan het doen waren.

:D ik houd zelf ook niet van onopgevoede paarden. Staan is staan.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:25

Janouk,..Nee wat erg,...Mooi dat je bij de kliniek terecht kon,...ik hoop dat ze met het behandelen, heel snel weer opknapt, en er verder geen verspreiding zal zijn,,bah wat enorm balen....wel mooi om zo'n compliment te krijgen dat hrb zo braaf is.


Tine inspiratie voor gedicht en of surprise staat veel op Internet, fijn ! Succes.

wat fijn dat Billy wat beter loopt nu..ik duim dat het zo blijft gaan.
Gretha draagt t water door de kamer..puppy toch !
Dat je niets meer gehoord hebt van die baan, belachelijk !! {:)-:(

koud buiten....heb net de kachel maar aangedaan..brrrr :brr:

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:28

Oh, wat balen zeg met Janouk!! Kan best hardnekkig zijn, maar hopelijk is ze er snel weer bovenop!!

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:37

Wat leuk van de kleine man Sonjim <3
Ja onze pupsel is een hele grote ondeugd. Ze vindt zichzelf ook erg grappig, kan nog zo heerlijk klunzig lopen en doen :+ heerlijk vind ik dat.

Oeps dat is even helemaal niet goed Janouk.... goed dat je direct goed actie hebt ondernomen. Onze Snuitje heeft het ook gehad maar bij hem was het na een keer goed wegsnijden ook echt weg. Ik heb toen van Dennis hier @bokt een speciaal middeltje gehad weet niet of dat het was wat zo goed hielp of de voortvarendheid van mijn hoefsmid maar het is nooit meer teruggekomen.
Ken helaas ook paardje wat uiteindelijk ingeslapen moest worden omdat het maar niet wegging dus is iets wat je niet moet onderschatten -O- :(:)

Vanavond weer gasten, gasten van gisteren waren heel enthousiast ik kreeg nog een zelf-gemaakte chocolade taart :9 en doosje bonbons. Heerlijk.

Biancacoo had me een challenge gegeven op facebook. Vijf natuurfoto's plaatsen die je zelf hebt gemaakt in 5 dagen. Met dit vreselijke butweer heb ik helaas geen foto's kunnen maken die mooi zijn alles is grauw of modder ... maar komt nog wel een keertje als het wat mooier is.

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:46

Heftig van Janouk hopenlijk nu alles weggesneden en er daarna snel geen last meer van.

Hier op bokt staat een wagen te koop. Van rijtuigbouwer Aars een blauwe. ik vind hem wel leuk maar twijfel of hij niet te groot is. Haflinger die er nu voor loopt is 1.58 bokhoogte is 1.30 ongeveer. Mijn pony ongeveer 1.34

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:57

Dat waren als ik me niet vergis degelijk maar ook erg zware wagens...
**even gekeken**
Is het die blauwe? Lijkt me echt te groot Sonjim...

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:29

Fijn dat je even meedenkt het is inderdaad die blauwe.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:45

In de advertentie staat "stokmaat 1.58, maar zeker ook geschikt voor grotere paarden". Dan zou ik hem niet nemen voor jouw pony, Sonjim. Je moet het gewicht van menner en groom ook nog eens meetellen, dus ik zou voor een kleinere, misschien ook lichtere wagen gaan.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:08

Janouk, maakt t uit wat voor honing je gebruikt? Ik heb anders nog wel een pot honing van de imker staan voor je.

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:17

Sterkte Janouk. Is dit een kwaaltje dat vaker voorkomt bij Haflingers? Ik ken er nu al een paar die er last van hebben (gehad). Hoop dat ze snel weer gezond is.

Wat een boefje die hond van jullie VHU. Klinkt als een echt portret :D

Zo, ik duik mijn bedje maar eens in. Vandaag 3 keer de staart van de Haflinger gewassen en daarna die van mijn eigen viespeuk-schimmel ook maar. Toen nog manen geknot en dan hoop ik maar dat alles er morgenochtend nog in zit voor de wedstrijd van de Penny's.
Ben benieuwd. Ik heb iig alvast een heus echt Penny-dekje gekocht voor de wedstrijd morgen :D

Afbeelding

:+:

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:44

Ik heb een aars gehad. Paste wel netjes achter de pony maar ding was loeizwaar! mijn advies is niet doen.

Sterkte met janouk.

Duikt weer onder steen

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:49

Sterkte met Janouk!! Ik hoop dat het snel beter gaat.

Super leuk dekje Assie!!

Wat leuk VHU pups zijn altijd zo schattig <3 Wat leuk van de gasten dat ze dat hebben gedaan super lief!

Heb verder wel meegelezen maar heb echt geen puf gehad te reageren helaas. Zit met mn gezondheid die nog steeds niet mee wil werken. Vandaag toch maar even een topic gemaakt wat nog best emotioneel is geworden voor mij.
[EJL-ITP] Een spannend jaar met veel verrassingen

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 03:44

Heel veel sterkte met de lieve Janouk!



Succes Assie! Dekje is cute!
Mooi overzicht van jullie jaar met ups en downs, Rianne.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:34

Erg leuk topic Rianne, je eigen haar kleurt ook zo mooi mee met dat van je pony's, vind dat altijd zo'n leuk gezicht.

Vanochtend al flink vroeg met de honden gelopen. Wiske is loops en als ik later loop zijn er al veel honden op de singels. Dan kan ze niet los. Ze waren helemaal blij. Bijkomend voordeel is dat Gretha dan ook lekker hard rent achter Wiske aan dus die was ook flink afgemat.

Hier weer gasten beneden, ontbijtje al verzorgd. Vanmiddag komen ook nog mensen. Moet wel zeggen drie achter elkaar incl wisselen bedden e.d. is best wel een gedoetje :+ moet nog eigenlijk een setje extra dekbedden / kussens hebben. Dan kun je het klaarleggen en ondertussen de was doen. Heb nu een wisselset. Straks met twee kamers moet ik er dus 2 x 3 hebben. Dat is waarom we dit uitproberen met proefslapen/gasten, kun je je logistiek inschatten en aanpassen. Ontbijtje maken gaat lekker vlot ondertussen.

Wat deed jij zo laat op Ava?

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:56

Wel goed geregeld zo met alle "proefslapers", Vhu; hier staat een Kota op de planning voor onszelf en bezoek; lekker tussen de paardjes, maar alles bestraten heeft nu eerste prioriteit.

Tja, nachten; altijd blij als ze weer voorbij zijn.

Gelukkig weer weekend; kan ik weer lekker in mijn Tobbe; daar bof ik toch maar mooi mee.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:56

Bedankt Ava en vhu!!

Dan is een extra set wel lekker ja. Hoef je niet te stressen om het beddengoed.

Tobbe?

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:11

@Rianne: in de HotTub; lekker warm en heerlijk; ben ik licht en stuk beweeglijker en het mooiste is dat het lekker buiten is.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:16

Oh dat ken ik wel. Ik dacht iets van een bad haha.
Lekker dat je daar toegang tot hebt :D