[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:20

Ik heb vanmiddag Charlotje gepoetst <3

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:01

O wat lekker avaluna. Tutten is zóóó fijn.

Moos is bomvast. Fijn!

Bit van Tentsi is soort van 'opgelost'. Of nouja, de Mylers, daar liep ze niet fijn op, dus het oude vertrouwde recht liverpoolbit er maar weer ingehangen. En daar loopt ze het fijnst op. Dus dat maar weer even aanhouden.

Maisie, succes met de indoormarathon.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:08

Dochter gaat nu met vriendinnetje Olympic poetsen. Zijn mijn 2 grote paarden iig weer toonbaar!

Fijn dat de bottenkwestie zover is opgelost.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:47

*\o/* genieten ava, toch lekker met Charlotje bezig geweest.
assie, toch verschil gezien dus, alleen niet de juiste. :+ nu weer "gewone" bit voor tentsi.
Vhu, lekker thuis ipv nieuwjaarsronde, hoe is t eigenlijk met je man..had hij niet iets met zijn knie en veel pijn aan laatst ?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:41

Goedemorgen, het ijzelt hier,...niets geen sneeuw helaas... :+
verder in NL lijkt het mee te vallen met het weer behalve hier boven...

Fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Berichten: 6687
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:00

Wat fijn Ava, wat zul je daarvan opknappen in je 'hoofd' :(:) +:)+
Soms een hele zoektocht die bitten!
Wel heerlijke temperatuur voor jou Biancacoo, kun je dan wel op pad als het ijzel-achtig is?
Het is hier lekker, beetje fris en wat motterig maar niet koud.

Hier hondjes net uitgelaten, zoon- en manlief zijn naar hockey en ik kan dan lekker vroeg naar de poowns. Alleen even uurtje wachten want Gretha moet nog altijd uurtje zo ongeveer nadat ze heeft gegeten weer ff naar buiten :+

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:08

Poeh, wat is het guur hier. Buiten heeft het drinkpotje van de hond een laagje ijs. Ik ga niet mennen :brr: ik vind het te koud. Ik ga straks wel even naar Roden waar een menwedstrijd is. Ik zag tine10 haar zoonlief op de startlijst staan. Ik hoop dat ik ze kan bekijken/bewonderen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:35

Helaas helaas vandaag kan ik nog niet op pad..Want met dit weer moet mijn man werken, hij coördineert samen met collega's het hele zoutstrooigebeuren, en dat is een soort paniekzaak bij degene die daar opdracht voor geven,dan worden we uit bed gebeld,... heel gedoetje altijd,....nu onze bus weg is, en ons zoontje nog vakantie heeft, kan ik dus niet gaan trainen, want ik heb geen grote auto om de aanhanger te trekken, maar goed, gisteren lekker getraind, en als morgen zoon naar school is, kan ik misschien met de step gaan trainen.

Roden, hoop dat de is regen en ijzel daar mee vallen....

vhu, veel plezier bij de paardjes.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:50

yarrah schreef:
Poeh, wat is het guur hier. Buiten heeft het drinkpotje van de hond een laagje ijs. Ik ga niet mennen :brr: ik vind het te koud. Ik ga straks wel even naar Roden waar een menwedstrijd is. Ik zag tine10 haar zoonlief op de startlijst staan. Ik hoop dat ik ze kan bekijken/bewonderen.


Net besloten niet te gaan. Had Amerigo net gewassen en in de vlechten toen het begon te regenen. Het is hier spekglad en in combinatie met de harde wind vinden we het niet verantwoord. Erg jammer, we hadden er veel zin in. Maar het is een eind rijden. Volgende week bij eigen vereniging. Daar kunnen we zelfs nog met 10 km per uur naar toe rijden als dan ook deze weersomstandigheden er zijn. Dat is vlakbij. Andere keer dus Yarrah;-)

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:16

heel verstandig Tine, komen nog genoeg wedstrijden :j
jammer biancacoo dat de bus weg is......was mooi weer voor jullie

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:56

Ik kom net van stal (peizermade vlakbij roden) en het is inderdaad spekglad. In groningen nog iemand gezien die de auto wel op een hele rare plek had geparkeerd. Ze wachte tot ze weggesleept kon worden.
Ja, tine10 het was zeker niet onverstandig. Je zal je menwagen maar van de trailer halen die verstopt is onder het ijs.

VanHuisUit

Berichten: 6687
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:46

Zo heftige weersomstandigheden daar in 't Noorden :7

Ik heb heerlijk gereden. Eerst in de bak dressuur geprutst / beetje gymnastieken zeg maar en daarna stappen langs de weg. Bij mijn huidige stal kan ik niet echt uitrijden (dwz ruiterpaden/berm) maar op zondag wil ik mezelf wel aanleren naar buiten te gaan over de fietspaden. Alleen is het allemaal erg krapjes zo in de polder (lees: dijkjes en links/rechts water enzo vind ik altijd eng). Moest twee keer langs werkelijk enorme zwaan maar gelukkig deed die niets :+
En met Piet gewandeld, Ber gelongeerd dus ff lekker bezig geweest.

Nu wachten op onze B&B gasten, komen voor het eerst gasten uit het buitenland (Frankrijk) best spannend.

VanHuisUit

Berichten: 6687
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:43

Ber wordt dinsdag naar haar nieuwe stal gebracht **slik**

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:48

Dikke knuffel voor jou, Vhu xxx

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:15

Oeh spannend vhu..... slikken.. :(:) heeft ze proefperiode oid ?

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:19

Sterkte VHU!!

Zoals sommige misschien al hebben gezien staat liz te koop. -O-

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:21

VHU sterkte!

VanHuisUit

Berichten: 6687
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:19

Jammer Rianne....

Bedankt allemaal...

Ber gaat in bruikleen. Gaat het niet komt ze weer terug, as simple as that. Gaat het goed mag ze er altijd blijven. Het is een erg apart dier. Kan maar zo zijn dat ze helemaal gelukkig wordt. Hoop het wel.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:43

@riannae; idd jammer.

@vhu: kan zeker lukken, lekker op de wei in een kleine stabiele, kudde; hier haat het iig erg goed en zie je m.n. de aparte gevallen echt opbloeien.

VanHuisUit

Berichten: 6687
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:38

Denk zowiezo dat minder drukte al enorm veel uitmaakt bij zo'n type als Ber. Alleen al het feit dat bij de gemiddelde kleinere stal hier in de Randstad al minimaal 20 paarden/pony's staan, dat betekent dagelijks zo'n 20 mensen over de vloer bijv is al een enorme stressfactor vooral dus in de winter want dan zien ze alles voorbij komen.

Hier bewogen nacht ... Gretha was niet lekker blijkbaar iets verkeerds gegeten of gedronken. Om 02.00 uur en om 04.00 uur eruit geweest :r echt te goor voor woorden precies voor de deur dumpte ze alles dus ik moest ook nog de straat schoonmaken midden in de nacht :O en dat met gasten in ons B&B ... pffff hoop maar dat ze er niets van hebben meegekregen... maar extra mijn best doen op het ontbijtje...

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:51

@vhu; dat zijn idd vervelende nachten, zeker met nachtelelijke schoonmaakacties.

Hier ff wennen, weer de eerste schooldag na de vakantie. Erg stil, ineens. Maar eens goed aan puppytraining beginnen; gelukkig slaapt de murmel nog veel. Nu ligt ze ook te oefenen met blaffen in haar slaap <3

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:52

Goedemorgen Allemaal :wave:

Als eerst de beste wensen voor iedereen, in goede gezondheid en mooi sportieve prestaties voor degene die aan de wedstrijden zijn.

VHU een dikke :(:) wat een bewogen dagen bij jou zeg, Ber naar een ander plekje, Gretha ziek en de B&B gasten....soms komt alles tegelijk.

Wat een slecht weer in het noorden zeg, met al die gladdigheid, verstandig om dan niet op pad te gaan.

Rianne de pony te koop :(:) moeilijke beslissing.

Biancacoo kon niet gaan trainen, omdat man op de strooiwagen zit.

Assi haar bitprobleem is opgelost zo goed als :)

Nou een update........... :D Ik heb een nieuwe pony gekocht. Ruin 4 jaar KWPN 1,55 hoog, moet nog veel leren, maar heb er echt zin in. Ik ga weer onder het zadel rijden. Wil graag onder het zadel starten en zodra hij dressuurmatig goed is en super verkeersmak, wordt hij beleerd voor de wagen.
Zaterdag wordt hij gebracht en zal hij gekeurd worden en ga er vanuit dat hij dan lekker mag blijven *\o/* Kijk er echt naar uit <3 Zodra hij echt van mij is zal ik foto's plaatsen *\o/*

EDIT
Oh Ava <3 wat leuk je puppenbeest. Post gauw weer eens een *-:) ben zo benieuwd

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:45

Hey, wat ontzettend gaaf, ik duim met je mee, Dingetje! Wilde zelf ook weer graag ohz rijden, dus dat snap ik helemaal. Ben nu natuurlijk wel blij dat ik ook gemend heb, hahaha.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:56

Goedemorgen
ik duim dat je nieuwe paardje goedgekeurd word dingetje, gaaf hoor.
stil hè ? Hier ook weer schoolweek weer begonnen,...ik heb de kerstboom maar opgeruimd.

vanmorgen al schrik...onvrijwillig door de gladheid al met de auto in de berm terecht gekomen....Gelukkig een vrachtwagen en auto ontweken,...dus erger voorkomen, geen schade niets..maar wel ff schrik..dus thuis gebleven.. ^)


het sneeuwt nog steeds hier, ik hoop stiekem dat ik ff stukje kan sleeën, met 2 hondjes......maar moet nog wat meer sneeuw bij....

VanHuisUit

Berichten: 6687
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:11

Wat leuk Dingetje! Begrijp je heel goed hoor. Ik rij zelf ook heel graag, alhoewel als ik ernaast lig ik me elke keer weer afvraag waar ik mee bezig ben maar goed :P

Oeps Biancacoo voorzichtig!!
En Ava in de training met pupsel <3

Heb vanmiddag ook nog een acquisitie gesprek met een bureau wat trainingen verzorgd voor zeevarenden. Die komen van over de hele wereld naar Rotterdam om te oefenen met een bepaalde simulatie-opstelling voor besturen van hele grote schepen. Doen ze dan paar dagen achter elkaar en dan moeten ze natuurlijk een slaapplek hebben. De Engelsen die vanavond komen zijn van een werf die zeiljachten maakt. Zeiden dat ze ook regelmatig plek zochten voor bemanning en klanten. Zou natuurlijk er mooi zijn als je zo wat voor ook door de week kunt opbouwen :D