[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:49

Ava leuk uitstapje, lekker !
vhu... ^) heb je het maar gehad..Gelukkig geen pijn, en druk in de B&b . Cool
maisie ik zag 2 span foto's, gaaf hoor, wennen voor de jonge Robin.
Emas met grote ogen... :wow: spannend.

Heerlijk getraind met de hondjes....heb wel filmpje, maar pc doet t niet. ...
Fijne avond... :wave:

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 07:15

Wat een lief hondje op je bed Ava.
Hier is alles best op een laag pitje de drukke dagen en een griepje wat de rondte doet zijn de paardjes wel verzorgd maar niet echt aangespannen of gelongeerd.
Het lijkt hier wel een zeehonden crèche zo wordt er gehoest, en dan blijft het meeste liggen tot we weer fit zijn.
Hopelijk blijf je de afgeknipte manen niet te lang zien, heb het ook wel eens gehad dat was een jaar zichtbaar voor het bijgeknipt kon worden en weer toonbaar was.
gelukkig wordt het iets kouder de paardjes hadden het zo warm dat ze nu al aan het verharen zijn.
De jaarling lost dat op door in de grootste plas te spelen en rollen, wat ziet die er uit zo vies!.
En dan vier witte benen en licht van kleur, het is geen gezicht. Smoky heeft gelukkig haar kleur mee dat is dan weer handig!
Als ik wat fitter ben zal ik eens naar het strand gaan kijken wat hij daar doet.... een grote plas met schoon water....en zand om je droog te rollen :D
In de tussen tijd heb ik het tuig maar eens schoon gemaakt, vetten hoeft niet want het is een zilco.
Maar wat was het vies dat zie je eigenlijk nu pas omdat het schoon is.
Gisteren had ik een grappig gezichtsbedrog smoky stond te geeuwen en de musjes zaten voor zijn neus op de draad, en het leek net of Smoky een musje in zijn mond had en het wilde op eten!
Had helaas geen fototoestel of telefoon bij maar wat zag het er maf uit :+
Alvast vanuit hier voor alle lezers een goed 2016!

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:51

Ik heb beeld Kwita :))
Hier de gasten alweer voorzien van ontbijtje :Y) morgen zijn er ook nog gasten en dan zijn we even paar dagen vrij :) nooit gedacht dat het al zo snel zo zou lopen. Heb ook al reserveringen binnen voor februari...

Morgen komt iemand kijken voor Ber die gezelschapspaardje zoekt heeft 24/7 eigen weiland en stalletjes en kleine kudde dus hoop dat het wat is. Het zou bruikleen zijn als het niet gaat komt ze weer terug. Heb ook nog andere optie. Voelt nu al als enorme opluchting dat ik de knoop heb doorgehakt dat ze hier in de Randstad simpelweg niet kan staan en ik haar dus niet kan houden en verzorgen.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:58

Hoop dat het klikt en Ber daar mooi op haar plekje is, Vhu.

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:05

Ik hoop het ook echt Ava. Maar als ik er geen goed gevoel over heb gaat het niet door. Ben ik nog bezorgder dan dat ik nu al ben.

Zo hier middagje helemaal niets. Heerlijk }:0

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:51

kwita heeft een smeerkees...
Vhu, spannend mbt Ber....

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:12

Spannend met Ber vhu. En lekker druk in de b&b :)

Hier al sinds woensdag erg verkouden maar sinds afgelopen nacht ook koorts en spugen erbij. Dus ben vanmorgen even naar kantoor geweest en daarna naar bed gegaan. Gelukkig is vriendlief thuis en kan die voor de baby zorgen

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:17

Iedereen die ziek is beterschap!!

Spannend VHU. Ik heb Jeskim een tijdje uitgeleend. Vond ik ook wel spannend, maar die mensen waren heel aardig. Ik had sommige dingen wel anders gedaan, maar het waren geen dingen waar ik niet mee kon leven. Zij wilden ook echt wel het beste voor Jeskim.
Je gevoel volgen is het belangrijkste!!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:20

Pablo heeft ook ruim anderhalf jaar ergens anders gestaan. Op de Veluwe helemaal top!

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:35

Ik zwaai hier ook even voorbij :wave:

:(:) VHU een klapper gemaakt van Ollebol
<3 Ava wat een schatje zeg *zucht, smelt* <3
:(:) Keet in de lappenmand
:(:) Kwita een zeehondencréche :=
Biancacoo heeft filmpje maar een kapotte pc _-:(
Maisie druk met heet tweespannen, leuk hoor :j

Hier drukke maar hele leuke dagen gehad
Spoiler:
Ben bezig met een leuke E pony, maar hou jullie op de hoogte.......zodra alles in kannen en kruiken is krijgen jullie uitgebreid verslag


Ik wens sowieso iedereen een goed uiteinde toe, meet weinig vuurwerk voor de beesies, maar wel met veel gezelligheid *\%/*

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:41

Hier nu overal spierpijn :+ maar even aan de paracetamol }:0

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:33

@vhu: was natuurlijk wel te verwachten, hahaha, heerlijk dat het weer kan!

Beterschap bij Kwita en Keet en spannend, Dingetje; ik ben benieuwd!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:10

Vhu...Beterschap met de spierpijn.
dingetje, spannend, duim voor je :j
keet Beterschap !
Ips, hoe is het met je knappe fjordendametje ?
tine...hoe gaat t bij jullie ? Druk ?

ga proberen filmpje vanmiddag filmpje te uploaden. ...
voor wie ik vergeet.. Y;(

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:02

Het gaat onderhand al weer wat beter gelukkig.
Dingetje ik ben heeeeel benieuwd, leuk!!
Beterschap voor alle grieperige mensen hier, 't schijnt erg rond te gaan %) :(:)

Vandaag mensen langsgehad voor Ber in bruikleen. En ze vond ze heel aardig :D Ze is vrij eenkennig of verlegen, 't is maar hoe je het ziet, dus dat was een meevaller. Had er zelf ook goed gevoel bij. En vanmiddag sms'ten ze dat ze Ber willen opnemen in hun kudde. Dus dat is erg mooi. Nu even kijken wanneer ik haar kan brengen. Dan duimen dat het gewoon klikt en Ber (liefst voor altijd) een fijne plek heeft.
Wist ik niet Ips, had je hem toen ook in bruikleen staan?

Vanmiddag lekker bezig geweest met Piet. Ff flink gepoetst alles weer netjes en wat geoefend met halthouden, voorwaarts en meedraven/stappen dat soort dingetjes. Vond hij natuurlijk erg leuk het is een enorme geinponem :))

Verder best heel druk met het B&B. We krijgen zondag alweer 4 gasten, had net weer reservering binnen, echt niet normaal eigenlijk hoe goed het al loopt. En druk met Oud/Nieuw want we hebben wat vrienden + kids die langskomen & feestje :# hier thuis dus.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:15

Ja klopt. Wel bij iemand van het fjordenforum. Niet zomaar via marktplaats ofzo.

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:35

Nee is dit ook niet hoor.
Heb ik nog slapeloze nachten daar wil ik juist vanaf :+

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:03

ik kom ook weer eens buurten :wave:
zo jij krijgt het lekker druk met je B&B VHU,en ber....als het goed voelt doen of maand of wat proberen.
zag maisie met 2 span langskomen echt gaaf
verder alles snel doorgelezen :list: ik was zelf druk met de laatste lesdag-evement oliebollenrace met boerenkool met worst na afloop...leuk parcoursje neer gezet,oliebollen vlogen in het rond,zo lachen :)) en daarna eten,hele klus want we hadden meer personen om te eten(37 ) dus 15,5 kg boerenkool door heen gegaan. := nu nog moe maar wel voldaan :O

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:03

ik kom ook weer eens buurten :wave:
zo jij krijgt het lekker druk met je B&B VHU,en ber....als het goed voelt doen of maand of wat proberen.
zag maisie met 2 span langskomen echt gaaf
verder alles snel doorgelezen :list: ik was zelf druk met de laatste lesdag-evenement oliebollenrace met boerenkool met worst na afloop...leuk parcoursje neer gezet,oliebollen vlogen in het rond,zo lachen :)) en daarna eten,hele klus want we hadden meer personen om te eten(37 ) dus 15,5 kg boerenkool door heen gegaan. := nu nog moe maar wel voldaan :O

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 03:01

Piet zette zijn beste beentje voor, B&B loopt top en oliebollenrace en boerenkool voor ht; wat gezellig.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 08:54

Ht, leuk en lekker oliebollenrace met boerenkool als toetje, gezellig hoor !
ava, leuke foto's van je honden op fb gezien,lief dat het zo goed samen gaat !
vhu druk met de b en b en mensen voor Ber,...Misschien idd proberen. .. Wie weet gaat het hartstikke goed.

t regent hier....Hoop dat Het zo droog word.

goede wisseling van jaar gewenst, doe voorzichtig, en tot later... :)F

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:08

Hier is het lekker droog, vanmorgen menles gehad, lekker in het zonnetje. Wel een bleek zonnetje maar hij was er!!
Emas geeft nu nog niets om die doffe knallen, ben benieuwd hoe dat straks is. Ze gaan vanavond wel in de stal voor de zekerheid.

Wat doen jullie met de paarden?

janouk
Blogger

Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:26

happytime schreef:
ik kom ook weer eens buurten :wave:
zo jij krijgt het lekker druk met je B&B VHU,en ber....als het goed voelt doen of maand of wat proberen.
zag maisie met 2 span langskomen echt gaaf
verder alles snel doorgelezen :list: ik was zelf druk met de laatste lesdag-evenement oliebollenrace met boerenkool met worst na afloop...leuk parcoursje neer gezet,oliebollen vlogen in het rond,zo lachen :)) en daarna eten,hele klus want we hadden meer personen om te eten(37 ) dus 15,5 kg boerenkool door heen gegaan. := nu nog moe maar wel voldaan :O


Ze hebben dan ook weer genoten de mannen en vrouwen van de menclub

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:58

Onze paarden staan vanavond op stal. Vorig jaar ging dat ook prima. Toen hebben we ze zelfs 2 dagen voor oud en nieuw van stal verwisseld.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:18

Mijn paarden krijgen kwart voor twaalf een hooinet en mogen zelf beslissen binnen of buiten. Er wordt eigenlijk nooit dichtbij huis vuurwerk afgestoken (gelukkig)

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:23

Hier mogen ze ook zelf beslissen. Laat de weken ook gewoon open. Ze staan nu lekker op een mooie groene nieuwe wei. Ik voer ze net voor de jaarwisseling en zelf blijven we dan in de paddocks kijken naar de paardjes en het vuurwerk in de verte.