[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:47

VanHuisUit schreef:
En dan is er nog de hand van degene die rijdt / ment :) of het materiaal 'er om heen' ... Bente kon totaal anders reageren als het neusriempje een gaatje strakker of losser zat bijv... of cm hoger of lager ...

En dat maakte bij Mosel nou weer niet geen moer uit. Het bit is goed of fout, of goed fout. Daar hielp geen kinketting, sleuf, bitlifter of neusriem aan...

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:25

het leed dat bitten heet... _/-\o_ ik had er vanmorgen er 1 hand nodig......wormenkurendag....jongste telg julia verdomde het om haar mond open te doen..... :x hoofdstel in wil ze wel want dan gaat er een bikskorreltje mee.....en....spuit achter de stang gezet.....haha daaaaag julia! O:) die was toch boos, stond uit nijd te schrapen op stal _O-

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:18

goedemorgen...
IJSVRIJ hier !! ... *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* de school is gesloten.
zoon helemaal blij....hahahaha...spekglad buiten dikke laag ijzel van 1 cm overal...

Bitten...pfff....t moet passen bij je paard...en dan moet je daar als menner mee leren omgaan...dan komt t helemaal goed !

HT, haha..die Julia tja..voor haar eigen bestwil ! ~~}>

Vhu, english breakfast ? %) wha...ik geloof niet dat ik daar tegen zou kunnen...hahaha, maar de foto's van je ontbijttafels zien er altijd heeel chique en smakelijk uit !! dus dat komt vast goed !

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:26

Ik heb mezelf ijsvrij gegeven!! Stond helemaal klaar voor een dagje fjorden knippen, vingers bepleisterd, ga ik op weg naar de auto al bijna twee keer op mijn smoel!!
Even naar de weg gegleden en de conclusie getrokken dat ik dat niet ga riskeren.

English breakfast zou ook niets voor mij zijn! Maar komt vast goed bij VHU!!

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:33

*\o/* IJZELVRIJ bij Biancacoo *\o/*

Pffff het leed wat bitten heet.......heb ook superlang gemodderd met mijn Pown %) om moedeloos van te worden.
Ik rij nu op een bit van Letty (Sprenger) met vaste scharen, aurigaan bit met een lichte tongboog naar voren gebogen...........Bit van € 265,-.
http://www.letty.nl/mensport/menbitten/liverpoolbitten/liverpool-bitten-met-vaste-schaar/cm-liverpool-vaste-schaar-2-leidselgaten
_/-\o_ loopt de Pown er fijn op, vind het niet zo'n leuk bedrag om ongebruikt in de kast te laten liggen :D

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:36

Jeskim schreef:
Thanks Ollie!
Emas is verder lichamelijk wel helemaal in orde bevonden, ook geen problemen met het gebit, is recentelijk nog nagekeken. Wist bij aankoop wel dat ze het wat lastig vond om er lekker in te zakken zeg maar. Heb haar gekocht van de fokker en hij heeft haar ook beleerd en staat bij mij bekend als kundig.
Het is ook niet zozeer dat ze echt niet goed op het bit reageert, maar ik streef naar perfectie, haha!
Wel ontzettend jammer dat jouw Zilco niet in Emas snaveltje gaat passen, die moet echt een 14/14,5 hebben. Anders had ik graag gebruik gemaakt van je aanbod!
Maar hij beviel bij jou niet?



Ik heb nog een zilco bit maat 14 liggen geloof ik. Maar welke precies,geen idee. Zal ff kijken.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:40

De gasten vonden het heerlijk :9 hoop zo lekker dat we ze hier vaker zien :+ ik ben ook helemaal niet van het Engels ontbijt, man- en zoonlief wel :j kan ze geen groter plezier doen dan in het weekend uitgebreid eieren, spek, tomaatjes, worstjes, witte boontjes in tomatensaus en toast voor te schotelen. Vooral die spek gruwel ik zelf van hahaha.

Vanochtend met een enorme knoop in mijn maag en steek in mijn hart opgestaan en naar stal gegaan... zo vreselijk zag er zo tegenop. Maar Ber begreep het denk ik... Ik wilde haar eerst longeren en ze bleef Keurig heel rustig rondjes om me heen lopen (zonder longeerlijn was wel erg gaaf dat ze dat zo mooi deed). Daarna toen vrachtwagentje er was raakte ze niet in paniek. Na wat kijken liep ze er rustig op en ging ze niet schreeuwend weg thank god. Daar aangekomen was ze heel heel erg blij en nu staat ze er rustig bij lekker gras te eten. Wat een opluchting. Hoop dat het goed blijft gaan en ze eindelijk eindelijk een plek heeft waar ze gewoon echt op haar gemakkie zichzelf mag en kan zijn...

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:29

Niet leuk VHU. Maar het komt vast goed.

Nog de beste wensen trouwens.

Ook hier alles onder het ijs. Ik weet nu echt zeker dat ik een zomer mens ben. bbrrrr

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:01

mooi, VHU, dat Ber nu een fijne plek heeft met lekker gras. Dat geeft voor iedereen een hoop rust.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:13

Wel heel mooi dat Ber zo braaf mee ging in de vrachtwagen, en lekker in t gras nu.
hopelijk voelt ze zich er op haar gemak, dan is er voor iedereen rust.
janouk, hoe is het met Janouk en haar voeten nu.....al verbetering te zien ?

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:10

Ja, hoe is het met Janouk?

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:54

Janouk loopt op het zachte nu goed in stap en draf. Galop heb ik nog niet geprobeerd en ik rijd zoveel mogelijk rechte lijnen. Dus voorzichtig positief.
Op het harde stapt ze goed. Draf heb ik nog niet geprobeerd, want zij voelt nog gevoelig.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:32

Voorzichtig positief dan Janouk...ik hoop dat ze helemaal weer goed hersteld, heeft veel tijd nodig...
sterkte met haar....

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:45

VHU, wel fijn dat ze lekker rustig was, dat geeft toch een veel fijner gevoel. Sterkte..

Janouk gaat langzaam de goede kant op, gelukkig maar!!

Baudyh, als je wilt kijken graag!!

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:43

Dat klinkt voorzichtig positief Janouk... :(:)
Er komen hier flink dure bitten voorbij ... maar als je paardje er goed op loopt dat is het dat wel waard!

Hier nog ff bijkomen na een avondje lesgeven.

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:20

:wave:

Oh wat fijn VHU dat Ber zonder bombarie naar haar nieuwe plekje is afgereisd, hopelijk nu inderdaad voor beide rust. Altijd moeilijk als je beesie weggaat, ook al had je er zoveel problemen mee je houdt er toch van :(:)

Nou hier zijn we aan het aftellen tot zaterdag, om 11 uur wordt meneer gekeurd, hopelijk alles in orde, vind dat toch altijd een spannend moment. De box is er helemaal klaar voor om bewoond te gaan worden, lekker vlasbedje.....dus wij zijn er klaar voor :D
Ben benieuwd wat onze twee Daltons er van gaan vinden :wow: die kijken hun ogen wel ff uit denk ik met een nieuwe bewoner erbij.

Belde ze maandag nog even onverwachts dat ze nieuwe kozijnen komen zetten. Gelukkig ook niet voor zijn tijd, want zondag hadden we van die windvlagen met veel regen, het lekte allemaal naar binnen in de woonkamer en de slaapkamer........we krijgen er gewoon een sjiek huis van.....we hebben voor kunststof gekozen in wit met antraciet, maar het is toch altijd ff afwachten hoe het er in werkelijkheid dan uitziet, maar moet zeggen, we hebben er geen spijt van. :D

EDIT
Waar is Tine gebleven?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:56

Goedemorgen.
De 2e dag ijsvrij voor zoonlief.
Lekker in pyjama op de bank, haha
Heerlijk buiten -4 voelt kouder door wat wind, honden komen nu om en om of met zn 2 binnen,
De ijsbodem is scherp aan hun pootjes op het speelveld, dus lekker binnen.

Kachel aan doen..
Baudyh, hoe gaat het met Dalerboy ?

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:56

Dingetje, ik weet hoe je je voelt, was ook super zenuwachtig toen Emas gekeurd moest worden!! Ik zal voor je duimen!!

Hier ook ijsvrij, en in dit geval tandartsijsvrij!! Was wel even gedoe, maar uiteindelijk kreeg ik te horen dat alle afspraken afgezegd werden. Aan de ene kant, joepie, niet naar de tandarts, aan de andere kant wil ik al dat gedoe ook wel eens achter de rug hebben. Heb nogal wat tandartsstress achter de rug..

Paarden blijven vandaag binnen zei mijn pa aan de telefoon. Om naar buiten te kunnen moeten ze eerst over een groot plein heen en dat is een grote ijsbaan. Hij durfde het niet aan, straks glijden ze uit en breken ze een been!! Gelukkig zijn ze er gisteren nog wel even uit geweest.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:59

Dalerboy staat net als de rest op stal.
Het gaat wel goed. Maar wel balen dat we nu niet kunnen stappen.
Hij word namelijk best een meneertje met stappen. We wilde het al met oogkleppen gaan proberen. Omdat hij in ene vind dat hij van alles moet schrikken.
Eerst maar weer wachten dat het ijs weg is.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:49

spannend ,zal duimen voor goedkeuring :j
dingetje: tine is verplicht thuis te blijven met de ijzel...zag op fb dat ze bijna op water en rijst moet want de voedselvoorraad slinkt...(snap nu waarom oudere mensen hamsteren met blikken eten) :brr:

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:23

Lastig met Dalerboy en ook voor Janouk blijven we gewoon verder duimen! Xxx

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:12

Db krijgt praatjes...dat is normaal al lastig..maar nu met ijsbodem helemaal niet te doen.

Ik heb de boekenkast uitgeruimd...boeken die we niet lezen er maar uit..ruimte voor nieuwe.
En nog wat getekend.
Verder niets te melden..regent nu ijs hier...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:38

Hier snel een berichtje vandaag heeft Smoky voor het eerst voor de Kar gestaan!
Ik best n beetje gespannen maar smoky liet het zich goed gevallen met name het staan en niets hoeven doen dat ging haar het beste af Maar het stellen van de bomen het tuig en de strengen maakte haar best zenuwachtig, gelukkig brachten de paardensnoepjes afleiding....dat vond ze dan weer niet vervelend.
Wat was ik trots op haar gewoon echt de eerste keer.
Nu op naar naar het echte werk..... stapje bij beetje lukt het ons wel!.
Ik ben benieuwd naar de volgende stap.... het trekken hoe ze dat zal doen! :#

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:45

Super Kwita ik vind dat de 1e keer echt inspannen toch ook altijd een spannend moment... *\o/*

Ja Tine, waar ben je?

Nou wilde vandaag met Ollie naar het bos of het strand gaan maar vanochtend met de honden lopen vond ik het zooooo :brr: dat ik nadat ik weer was opgewarmd maar heb besloten dat ik toch echt een keer een paar nieuwe kleren moest. Het is mega uitverkoop nu dus dan kan het wel uit. Heb broek, soort colbertje en leuk shirt gescoord en zowaar nieuwe schoenen. Plus mooi soort deken/plaid van heerlijke warme en zachte wol voor in het B&B met maar liefst 70% korting. Wilde ik al lang maar was zo duur ... nu was het tenminste te betalen dus helemaal blij :D

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:01

Spannend kwita. Heeft smoky al wel leren slepen ? Als dat goed ging ben je al een heel eind komt t vast goed.
Vhu. Wauw mazzel bij uitverkoop !