[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:49

Tine, goed dat het bevalt, succes.
Vhu, het huis klaar, supergoed zeg !
Fijne dag allemaal

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:04

Tine, waar moet je zijn in groningen?
Misschien kan in je helpen voor de beste route.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:07

Ik zit al in de trein terug naar Hoogezand. ben ingeschreven. Helaas geen opfriscursus dus maar veel meedraaien op verschillende scholen in de buurt.
Mag van eigen school op woensdag middag gaan spelen met digibord. Ze zijn zo behulpzaam

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:42

Tja twee weken vakantie voor Emas en heb nu het gevoel dat we weer bij 1 beginnen. Druktemakertje!!! Het kwartje begon net te vallen dat het allemaal niet zo hard hoefde, maar is nu weer vergeten geloof ik. En toen ze eindelijk uitgeraasd was was ze ook meteen bekaf, wilde geen stelling meer, begon te hangen, heb haar nog niet eerder zo moe gezien, zat geen gang mee in, haha!!
We gaan verder met de cursus 'doseren kun je leren'!!

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:44

goedeavond

zal me ook weer is melden..

@ tine wil zomerwei verkopen en weer aan het werk.
@ bianca heeft genoten van winters weer met honden. heb je niet een harnas op de markt die het borstbeen vrij laat?
@ vhu heeft weer een mooi opgeknapt huis.. en druk aan de poets geweest.
@ jeskim emas 2 week vakantie gehad en weer een nieuwe cursus begonnen..
@ baudyh heeft een drukke DB maandag weer afspraak bij de kliniek.. hopen op goed nieuws natuurlijk
@ ht heb je nog verschil gemerkt wat betreft je verzameling en jou onbewuste druk nemen?
@ gem even paardloos en passagier in eigen auto.
@ iedereen die wil/moet afvallen succes.... ik wil/moet eigen ook een paar kilo.

hier niet zo veel beleeft wat betreft de paarden..
butterfly heeft even een menpauze omdat de kar in de vrachtwagen staat en die staat weer bij de garage om apk te keuren.. maar wordt wel gewoon gereden en gelongeerd en gaat daarin toch elke keer weer vooruit.. dinsdag er maar weer is zelf opgekropen
Afbeelding

met 4 span wordt ook al weer redelijk fanatiek getraind op maandag avond gaan we tot 1 april trainen in pesse en op de vrijdag avond nog steeds bij leo kraijenbrink en in het weekend conditie training en met het nieuwe voorspan elke maand les van gerard leijten
Afbeelding
afgelopen zaterdag vergadering gehad met het menteam over het afgelopen en nieuwe men seizoen en wat we allemaal gaan doen richting het wk 2016 om proberen daar te komen
Laatst bijgewerkt door lanouska op 28-01-16 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:48

Eindelijk een beetje een ontspannen db. Beetje dan he. Maar hier al blij mee. 4 schepjes muisjes dan lukt het.
Blij mee.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:35

lanouska: leuk weer wat van je te lezen,spierpijn van het rijden ohz? ik vind het terugrijden naar de verzamelde draf zo moeilijk,hou zelf iets teveel druk van voren om achter bij te tikken en dan gaat sun hangen,ik moet van de mond afblijven ,drijfhulp geven en wat doet sun dan???? yes plankgas ipv verzamelen.....hier ff de weg kwijt in de verzameling....alle tips welkom(maar ben wel blij dat ik geen pony meer heb met een naar boven slaand hoofd) _/-\o_
tine : je krijgt het druk op al die scholen...
vhu: al uit gepoetst?
fjord op hol.....toch verkeerde bit?
getemd door muisjes bij baudyh!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:38

Baudy: eindelijk een beetje ontspannen db
lanouska leuk weer iets van jullie te lezen. Helaas is er wel een heel groot verschil tussen willen en moeten |(
Ht: moeten ze me wel willen hebben he?!
Jeskim had een wilde Emas die zichzelf afmatte en daarna niet meer vooruit te krijgen was

Hoefsmid is vanmiddag geweest, helaas nu een pony die heel moeilijk loopt. Arm ding.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:02

Nee hier nog lang niet uitgepoetst... B&B is wel weer netjes net op tijd, gast belde aan toen ik de mat in de hal aan het stofzuigen was :+ hondjes hebben bijna 3 weken in de gang in een hok gezeten en zijn nu zooooo blij dat ze weer naast ons mogen liggen in de woonkamer echt schattig <3

Toch wel superhandig dat je er ook op kunt Lanouska en WK 2016 wow dat zou gaaf zijn zeg :):)
Dingetje hoe is het met de poown / je nieuwe paardje afgelopen heb ik daarover heen gelezen?
Tine op pad in de grote stad +:)+
Verder nog mensen vergeten dan Y;(

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:12

Ht toch jezelf aanleren snelle korte hulpen te geven... Wel moeilijk hoor hihi.

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 07:19

Kicken, lanouska, trainen richting WK 2016. Mooi doel.

Ht, een keertje les mennen met Janouk om het gevoel naar verzameling bij jezelf te trainen. Bij Janouk is de knop terug erg goed ontwikkeld haha weer uit de verzameling rijden is dan wel weer moeilijk.

[UK] (tek) oefening baart kunst. haha vooruitgang
Ik heb een nieuwe hobby sinds een jaar. Zo leuk om te doen. En al zeg ik het zelf, ik maak vooruitgang.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:21

Hallo allemaal.
Lanouska, leuke foto's ! Hoe gaat het met jullie jonge hengst die naar de keuring gaat/is geweest ??
En gave doelen voor 2016 ! spannend en leuke uitdagingen voor de boeg dus !!
En daar zeg je zoiets..een harnas die het borstbeen vrij laat...nee is er niet....ga eens denken hoe ik dat kan maken en regelen.. _/-\o_ _/-\o_ THANKS....!!
Janouk, heeeeel mooi, je maakt zeker vorderingen, geweldig is dat !!
Vhu, lekker de honden weer in de woonkamer, heerlijk ! fijn dat alles op tijd af is, en zo mooi geworden, geniet ervan !
HT heeft moeite met verzameling....gaaf om met janouk te mogen oefenen...dat helpt qua gevoel vast veel !! *\o/* lijkt me onwijs moeilijk.
Bommetje Emas moet weer aan de bak, komt vast goed..maar kost idd tijd en geduld.

wat een wind hier buiten...pff....maar wel droog gelukkig !

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:19

goedemiddag

@ ht spierpijn van het rijden heb ik nou werkelijk nooit.. is het een optie om de kinketting wat strakker te doen? en indd korte hulp en weer los.. sun mag niet hangen.
@ baudhy een bijna ontspannen DB
@ tine al wat meer gehoord wat betreft banen en hoe loopt de pony?
@ vhu nog niet uitgepoetst
@ janouk geeft les weg van janouk die met menpensioen is
@ bianca ra'id gaat zaterdag naar beleerder die ook keuringsklaar maakt.. 12 maart is de hengstenkeuring in belgie.. succes met knutselen van een harnas

mits het weer het toe laat gaan we vanmiddag een buitenritje doen met butterfly..
vanavond weer 4 span les..

morgen moet cupido in bronneger starten op de drentse kampioenschappen dressuur.. gaan dus even kijken en zondag kijken in ermelo bij de strijd der districten

vond nog een foto van het 4 span in horst
Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:47

Lanouska, wat is het toch een prachtig span <3 . Nog niets gehoord van banen. Heb me wel bij nog een invallerspoel gemeld en kan daar over 2 weken langs voor intake. Komende week wil ik proberen om 2 dagen mee te draaien op school van zoonlief en heb vrijdag dan een sollicitatiegesprek voor schoonmaakwerk. Amerigo staat op 3 benen, arm ding. Maar ja, kan volgens mij weinig voor hem doen. Patrick heeft zondag wedstrijd (de wedstrijden die we hadden staan, laten we even doorgaan ivm oefenen voor kampioenschappen, daarna is dat ook over), maar ik vrees dat we Amerigo moeten afmelden. Maar goed, even aankijken.
HT: ik heb ook zelden spierpijn gelukkig, terwijl ik er ook maar heel soms op zit.
Baudy aan het aftellen voor maandag denk ik. Ik hoop dat alles goed is
VHU blijft poetsen maar heeft huis ook alweer gevuld. Wat geweldig toch dat het gelijk zo ontzettend goed loopt.
Janouk gaat mensen op leiden.

Zoonlief heeft vanmiddag springles, gelukkig kunnen we naar de binnenbak, het stormt hier bijna.
Volgende week is onderlinge wedstrijd en dan komt juf hem helpen zodat hij daar ook gaat springen met Sam. En dan is het lessen daarna ook afgelopen. Hopelijk kan ik hem er nog een beetje mee helpen.
Vanmorgen sinds tijden weer eens gemend met Rembrand. Ben dan zo blij dat mijn ventje helemaal niet reageert op de weersomstandigheden.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:39

Is en blijft een heerlijk paard je Rembrand! Zit er niet een nagel scheef of zoiets bij Amerigo? Is niet normaal toch dat hij zo sterk reageert? Heb je er nog nooit over gehoord in ieder geval? Oppassen dat hij niet hoef/spierbevangen wordt op andere been met overbelasten ivm op drie benen staan... ben daar altijd wat huiverig voor ...

Wereldspan wat een mooi beeld <3 het is hier koud vies weer, beetje motterig en harde koude wind brrrr. Wilde op de fiets naar stal (auto is nog steeds niet gemaakt...) maar toch maar de Greenwheels gereserveerd (is deelauto zie https://www.greenwheels.com/nl super handig in dit soort gevallen).
GIsteren naar HA geweest voor mijn oren. Uitspuiten lukte niet echt zwaar balen. Ondanks dat ik al dagen druppel. Moet nu dus nog langer druppelen en dinsdag weer komen. Werd er helemaal naar van in mijn hoofd.

Zo dus even naar de pony's. Gretha heeft net enorm gespeeld met een andere herderpup, eentje van 5 maanden. Is ze nu lekker moe. En gelukkig weer een positieve ervaring erbij ze is een week of 2, 3 terug flink te pakken genomen door twee honden, twee op een dag. Van een had ze een bijtwond op haar hoofd (zag ik pas toen ik thuis was) en die ander had zo'n kap om zijn kop vond ze heel eng en die bleef maar achter haar aanrennen. Arm dier was zwaar onder de indruk en wilde eerst helemaal niet meer naar andere honden toe. Gelukkig lijkt het sinds een weekje zoiets weer wat hersteld het vertrouwen dus dan is een goede speelpartij erg fijn.

Nou ik sleep me naar de pony's, stallen mesten, voer klaarzetten en Piet er ff uit en dan weer snel naar huis. Ben ontzettend moe. Maar goed ook geen wonder met zoveel gedoe de afgelopen weken.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:12

Amerigo staat in de winter op blote voeten. Denk dat er net iets teveel afgehaald is. Zal straks smid wel even bellen.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:15

OK nee dan kan dat niet. Vervelend... met die hele kleine voetjes is het soms ook lastig. Beetje in de modder wil soms helpen ... :(:)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:55

Op het harde staat hij wisselend op zijn achterbenen. Zo sneu. Maar hij staat 24/7 in de blub , denk dat dat het meest prettig (of minst onaangenaam) voor hem is. Vanavond nog even overleggen met de smid.
Ik vind het zo zielig voor hem. Maar ja, er hoefde maar heel weinig af, bij Sam was het nog minder wat eraf kwam. Door alle blub zijn de hoeven natuurlijk ook iets zachter, waardoor het snijden wellicht net iets te makkelijk ging.
Ik heb echt een heel goede smid, maar ja, het blijft natuurlijk mensenwerk.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:58

Vhu waardeloos dat t met je oren nog niet goed gaat...hoop dat t snel beter word..
Tine..hoop dat amerigo snel weer goed loopt.
Lanouska. Schitterende foto !
Db die relaxed doet braaaf zo.
En Ra'id die een avontuur tegemoet gaat ! Spannend.
Wat leuk dat cupido het goed doet in de dressuur !

Fijn weekeind alvast succes bij wat je gaat doen.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:26

Dankzij de tip van janouk me gaan verdiepen in de concord leader. Ik kan waarschijnlijk er een van iemand over nemen. Maar ik wacht ff maandag af. Wil eerst weten wat de vervolg stappen zijn.

Hopelijk loopt amerigo binnen een paar dagen weer beter.
Voor de rest fijn weekend iedereen

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:22

Wat een pokken weer zich. Vieze wind en alles zeiknat. Binnen maar dingen doen vandaag.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:30

Zo..weekeindje nederland schoon spoelen buiten....niets aan..
kachel aan...ik ben ineens super verkouden, met een klopkabouter, die in mijn hoofd probeert een zinken emmer weer rond te maken met zijn hamer %)

hoop dat jullie een betere ochtend hebben ondanks de gratis douche buiten..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:37

Wat een prut weer. Paarden krijgen helaas weer vrij.Amerigo afgemeld. Volgens hoefsmid moet het met paar dagen weer goed zijn. zoonlief is nu begonnen met cursus Engels. die hadden we al klaar liggen maar we zouden wachten tot citos voorbij zijn. Hij kon niet meer wachten en heeft gelijk maar 4 lessen gemaakt. Engels zou hij ook op school moeten krijgen maar dat komt steeds te vervallen en wij vinden het wel belangrijk

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:45

Is zeker belangrijk Tine. Zoonlief heeft vanaf groep 5 Engelse les gehad en daar zo'n plezier van. Als we Engelsen ontmoeten kan hij zo meepraten en op het VO is het tempo behoorlijk vlot, is mooi als ze goede basis hebben.

Sterkte met je hoofd Biancacoo waardeloos! En zeker wat een waardeloos weer echt prut. Vanochtend al 2x natgeregend met het uitlaten van de honden. Gretha was zo ongelofelijk smerig die vindt modder dus heel leuk raust erdoorheen met die grote poten =:)

Een van de gasten heeft komende week nog meer dagen bijgeboekt, nu zitten we de hele week vrijwel vol alleen dinsdag heb ik niemand :)F Het is IFFR https://iffr.com/ het is erg druk in de stad (en gezellig). Week erop is het ABN AMRO tennistoernooi http://www.abnamrowtt.nl/ zelfde verhaal. Vandaag maar even extra handdoeken kopen hou het anders qua was niet bij :))

Zo maar even boodschappen doen en ergens vandaag ook nog naar de pony's (niet echt een hobby met dit weer maar ja).

Hoe dan ook iedereen fijne dag, maak er wat van ondanks de buien :D :wave: :wave:

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:08

Vhu volgeboekt, cool *\o/* en Gretha met modder poten..lekkerrrrrrr :+
rustig hier vandaag..

ik ben vanmiddag naar een kennis geweest met winkel in sledehonden artikelen, ze hebben nieuwe harnassen binnen, daar zit er een type bij die een opening heeft bij het borstbeen...die gaan we de komende tijd maar proberen, en hopen dat daarmee het probleem is opgelost...het lijkt goed..maar dat zegt niets..