[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:19

Wat weer een reuzenstap vooruit Ava super!
En wat een mooie foto's Tine, die met die bladeren is helemaal prachtig _/-\o_ ik denk trouwens dat vwb notarieel werk / secretarieel e.d. het al een enorm voordeel is dat jij zo goed Nederlands schrijft. Dat zijn er maar weinig. En ook je secretariaatervaring voor de vereniging is werkervaring. Dat heb je jaren gedaan en heel goed. Vermeld dat ook zeker op je cv en in je gesprekken. Is nogal een organisatie 8-)

Gisteren zouden ze beginnen met de vloeren in de woonkamer/keuken maar moesten nog aantal dingen gebeuren en dat vlotte niet zo erg dus ze zijn nu begonnen. Kan wel zeggen dat ik denk dat nu het hoogtepunt van chaos is bereikt. Dacht gisteren maar het kan dus nog erger :P alles staat overal nu, keukeninventaris in de hal, woonkamer in hal en in hobbykamer, van alles in onze slaapkamer ...

Vanochtend uitgebreid met Ollie en Piet geklooid. Eerst Piet zo goed en zo kwaad als het ging gelongeerd, hij is toch zo grappig =:) liep stoer te doen met dat nekkie erop haha. Toen Ollie flinke poetsbeurt en een half uur in de bak gewandeld. Daarna allebei maar op stal gezet want op de paddock staat Ollie alleen maar te staan en Piet moet zowiezo naar binnen want is nogal ondernemend en boer vertrouwt het niet (voor hetzelfde geld loopt hij straks op Vliegveld Zestienhoven, zie die pony bij het nieuws := ) kleine duvel is het.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:19

Mooie mijlpaal! !!

Edit: tegelijk gepost met VHU. Ik vind taal heel leuk, probeer ook ieder jaar mee te doen aan het Groot Dictee. Maar ik weet veel van de nieuwe spellingsregels niet hoor ;-)

Nog even volhouden, dan word je huis weer netjes!

Mag volgende week op intake voor invaljuf. Ik vind het wel erg spannend hoor, 23 jaar geleden (pfffffff klinkt wel oud). Ik ga vragen of ik op school van zoonlief paar dagen mag meelopen als soort opfriscursus :)*

Ik ga zo nog maar even wandelen over het erf met Rembrand, ponys staan in de wei, met de nadruk op staan helaas, maar goed, is toch anders dan op stal ;-)

Hopelijk gaat het morgen dan toch eindelijk dooien. Morgen is binnenbak niet bruikbaar dus vrees dat ze weer een dag niets kunnen doen hier.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:03

Ava _/-\o_ wat fijn *\o/*
Tine spannend op gesprek. Succes. .

Vanmorgen met Aiya gewandeld, ze vond het echt heerlijk, zo geweldig om te zien...als pup heeft ze veel meegemaakt...en vanmorgen zag ik voor het eerst dat ze ontspannen was aan de riem...4 jaar vertrouwen winnen...blij om *\o/*

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:15

spannend *\%/* zo kijken bij een tweedehands enkelspan marathonwagen...............
op het plaatje lijkt het heel veel belovend, precies waar we al een aantal maanden naar op zoek zijn.
Duim Duim Duim

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:24

Spannend!!! Ik hoop voor je dat het wat is.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:34

Spannend Tine! Zou wel lekker zijn weer aan t werk.
En Janouk ook spannend hoop dat t wat is!

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:34

Leuk Janouk, ben benieuwd of het wat is!!

Wat heerlijk Biancacoo! 4 jaar is een lange tijd, maar eindelijk de vruchten!

Tine, spannend!! Wel leuk voor de klas staan. Hopelijk voel je je snel weer helemaal op je plek!
Jij bent blij met dooi? Het mag van mij nog wel even blijven vriezen, paarden kunnen nu lekker op de wei i.p.v. in de kale bak.

VHU heeft het toppunt van rommel bereikt!! Hopelijk is de verbouwing snel klaar, of in ieder geval redelijk leefbaar!
Kleine Pietje aan de longe, die kleintjes zijn zo grappig soms!
Ollie ook al zo lekker aan het verharen?

Ava lekker zelf naar de Fysio, fijn te horen dat je je weer beter voelt.
Was net een klusje voor mij, maar ook te ver weg en hopelijk ben je ook al voorzien van hulp!

Hier nog steeds kalmpjes aan gedaan.
Wei is toch wat minder interessant geworden, ze kwamen allebei even buurten toen ik in de wei kwam. Tea heeft op haar hoofd heel veel schuurplekken sinds ze is gaan verharen, ze heeft echt een gevoelig koppie. Maar ik zag er weer uit als een sneeuwman, allemaal losse fjordenharen.
Emas lekker groen, die maakt zo'n zooi van de stal. Had op beide wangen ook een mooie zweem van groene rouge opgesmeerd.

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:36

Ja, het is wat. Alsof hij voor Paul custom made is.


Afbeelding

Hagedoorn Linde, tweedehands, 195kg, spoorbreedte 125cm, , 25 inch voor, 23 inch achter
De eigenaar heeft hem custom made gekocht. Hij is net zo lang als Paul en de zitting is verlengd, en dat is top, want de zitting is precies maat van Paul.
RVS, molenrem met voetpedaal, teleskopisch onafhankelijk lamoen, inclusief dressuurstoel.
De pony was net zo groot als Meneer Anton. Hun pony was overleden en voor hun reden om te stoppen met de mensport.
Goed onderhouden, strak in de lak.

Blij *\o/* *\o/*

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:55

Mooie wagen Janouk, veel plezier ermee!!

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:08

woehoe wat een gave wagen,veel veilige kilometers ermee.....eenmeneerantonmobiel *\o/*

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:09

Prachtig, Janouk! Hier ook al jaren een Leon en erg tevreden over! Heel veel plezier ermee!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:09

Heel mooie wagen Janouk. Vele veilige jaren ermee gewenst.
Jeskim, omdat er hier nog steeds sneeuw ligt en dat spekglad is ben ik wel blij met de dooi. Rembrand staat al een week op stal inmiddels. Vandaar dat ik er blij mee ben. Het is hier aldoor spekglad, dus ben er wel klaar mee.

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:22

Tine wat ben je goed bezig met het zoeken naar een baantje en spannend "invaljuf" *\o/*
VHU heeft het hoogtepunt bereikt in de chaos :+
Biancacoo *\o/* *\o/* *\o/* 4 jaar lang werpt zijn vruchten af *\o/* *\o/* *\o/*
Ava +:)+ helemaal op jezelf naar de fysio, wat moet dat heerlijk zijn dat je dat zelf kunt doen.
Janouk mooie wagen :wow:
Jeskim nog niet helemaal de oude :(:) en doet nog ff rustig aan.
Gem Y;( ben het ff kwijt

Hier gisteren de paardentandarts geweest, hij had ff zijn werk hoor.
Bij onze tuiger drie doppen eruit gehaald en een wolfskiesje en bij de nieuwe moeten eigenlijk ook nog de wolfskiesjes eruit gehaald worden, maar dat doen we richting de zomer nog wel eens als hij helemaal goedgekeurd is en helemaal van mij :D anders mag ik weer niet rijden en dat vonden we even niet zo'n verstandig idee. Pownie gewoon routine werk en zo gepiept, had vorig jaar al een behoorlijke correctie gehad met zijn smiley en was nu op een paar kleine haakjes na, nog als nieuw.

Woensdag een ritje voor het eerst na de chiropractor behandeling gedaan en wat was dat spannend, echt nog een jong dier, dan hard en dan op de handrem, maar wat was hij braaf. Hij heeft zoveel spannende dingen gezien, zoals de vuilniswagen en trekker met oplegger <3 Niet te rijden :') maar ondanks dat erg trots op hem. Alleen mijn zadel schuift naar achteren %) tijdens het rijden -:(-

Gisteren nog een borsttuig gekocht voor aan mijn zadel, de nieuwe is zoveel afgevallen en nog echt niet goed ontwikkeld, waardoor mijn zadel naar achteren schuift en ik bijna op zijn lendenen zit, niet echt ideaal als alles net op zijn plek staat. Deze gaan we vanmiddag maar eens uittesten of het werkt.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:44

Heel veel met je nieuwe aanwinst, dingetje! Altijd lastig zo met zadels. Super dat hij zo braaf was!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:12

Janouk. Gefeliciteerd. Schitterende wagen !! Heel gaaf.
Dingetje lastig dat je zadel niet goed ligt...hoop dat t op te lossen is.

12 graden in huis hier. ..ik ga snel de kachel aan maken...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:52

Janouk: op zijn Gronings: een dikke smok voor jou!!

Vanmorgen vroeg even op school met het hoofd gesproken. Ze vinden het goed dat ik de komende tijd in verschillende groepen (behalve waar zoonlief zit natuurlijk) mee ga kijken, zodat ik weer beetje kan inkomen in het hele lesgeefwereldje (hoe werkt een digibord bijvoorbeeld hahah) Ik begin woensdag bij groep 1/2. Dat vind ik wel de moeilijkste groepen, maar om nu gelijk in groep 8 te beginnen leek me ook wat voortvarend haha. Spannende weken voorlopig.

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:15

Go for it! Veel succes, Tine. :))

(Graag gedaan. Het gesprek moet je zelf voeren :D )

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:47

Hihi, zou wel erg raar worden anders. Ik vond het wel raar hoor, op deze manier, maar goed, nood breekt wetten zullen we maar zeggen. Heb eerder nooit kruiwagens gehad

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:46

Vriendjespolitiek kan ook in je voordeel werken

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:07

Super mooie wagen Janouk!

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:30

Thanks. Paul kan niet wachten tot hij Meneer Anton ervoor kan zetten. Maar Meneer Anton is de hele week beperkt buiten geweest vanwege de ijsbaan in de bak en heeft al helemaal geen werk gehad. Dus eerst even een paar dagen longeren, voordat wij Meneer Anton er voor 'knopen". Eerst dooi

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:23

Uiteraard, dat snap ik. Ik ben noodgedwongen al een paar keer naar de club geweest deze week. Zondag wedstrijd dus moet wat. (maar wat heb ik er een hekel aan eigenlijk... haha lui mens ben ik)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:29

Ips, het kost dan ook gruwelijk veel tijd. Ik ben woensdag voor het laatst naar onze manege geweest. En voor een half uur mennen, was ik gewoon 2 uur bezig. Dat is echt niet leuk meer dan. En het is bij ons ook nog spekglad daar op het terrein, dus je moet het laden en lossen echt tegen de deur aan doen. Maar goed, ze zeggen dat het gaat dooien ..... (ik wacht inmiddels heel ongeduldig)

Morgenmiddag hebben we voor het eerst pas weer gelegenheid om naar de binnenbak te gaan. Morgenochtend is er rommelmarkt en vanmorgen vroeg is er al begin gemaakt met het inrichten. (is echt onvoorstelbaar. Drie binnenbakken vol rommel, als de deuren om 9.30 opengaan staan ze gewoon te dringen.)

Thuis kunnen we helaas niets. Sneeuw en dik bevroren. Als het al gaat dooien, dan duurt het nog wel even voor dat weer bruikbaar is.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:09

Ik ben ook geen binnenbakganger. Ben ook te lui, en het kost zoveel tijd. Moet ook nog eens met de trekker dus ben ook al bijna een uur onderweg, alleen heen! De binnenbak in het dorp is helaas niet meer te gebruiken voor buitenstaanders, andere binnenbak is te druk en je mag er niet mennen. -O-
Maar, als het goed is, wordt er volgende maand of die maand erna in de buurt een gloednieuwe binnenhal geopend, misschien dat ik er dan wel eens wat meer gebruik van ga maken!!

Het plein is hier bij de paarden ook wel glad. Emas zou los wel naar binnen lopen zei mijn vader, maar dat deed ze dus niet, die knetterde een paar keer het plein over, glibberglij!! Ik hield mijn hart vast.. Ze was ook zo dartel als wat. :+
Even met de brokkenbak schudden hielp wel gelukkig. Zag toen alleen paardlief ineens over het ijs in mijn richting rennen, ohoh!!! Goed afgelopen, maar ze gaan toch maar mooi weer aan het halster naar binnen!!

Janouk, gefeliciteerd met de nieuwe wagen, ziet er goed uit!!! En ook nog op maat gemaakt, wel een gelukkie!!

Tine lekker voor de klas!! Ik vond zelf groep 7/8 het leukst om te doen. Kun je tenminste een beetje de diepte in, daar houd ik wel van. Al zijn de kleuters ook superschattig! Maar wel bewerkelijker..

Dingetje is lekker met de nieuwe bezig! Lastig dat het zadel naar achter schuift, weet je ook waar dat aan ligt? Hopelijk werkt het borsttuig. Als hij meer in conditie is maar eens een zadelmaker erbij!

Ik heb vandaag alweer zelf de stallen opgestrooid!
Ben echt zo energieloos op het moment. De griep heeft me compleet leeggezogen.

En ik moet nu echt ophouden met geld uitgeven!! Te erg!! :D :o

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:55

Ik ben overblijfmoeder en vind de kleuters helemaal niet schattig. We hebben meer werk aan het opvoeden dan aan het voeden. Het lijkt wel alsof veel ouders daarmee wachten tot de kinders op school zitten en dan "Dyvano blijft alle dagen over, dan heb ik even rust. Pak hem maar goed aan, want thuis luistert hij ook niet. Succes ermee! " :\
Geef mij maar groep 7/8!

Binnenmanege rijden kost mij, uit en thuis, minimaal 6 uur. En dan heb ik een uur les :+