[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 07:39

Ipsilonka schreef:
Iedereen weer lekker actief bezig!
Vandaag mijn 2de wedstrijd in het Z gereden. Gewoon 2 x eerste en 3 winstpunten!


*\o/* *\o/* *\o/* top Det. Ik stuur je even een berichtje via Messenger namens Paul. Haha secretaresse van Meneer Anton.

Stoer, Moos op springstage

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:07

Ips, wat gaaf, gefeliciteerd !! *\o/* knap hoor !!
Gem, cool Moos op spring stage !! Ben benieuwd hoe hij het doet en vind *\o/*
meneer Anton heeft al een secretaresse :+

fijne dag vandaag allemaal. :evaw:

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:37

Heb er wel een beetje slecht van geslapen, althans vroeg wakker en meteen afvragen hoe het met Mosel is :') .

Janouk, heerlijk die spottende "taakverdeling" bij jullie thuis :D :') .

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:23

dat is wel logisch natuurlijk Gem... :(:) je kunt altijd ff vragen toch..
Altijd een beetje spannend als je paard ergens anders staat of door een ander getraind word....

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:26

Phoe ff flink bijlezen :D

Ava :(:) terug
VHU nog last van dichte oren -:(-
Gem: druk met Peru project en een springende Mosel, erg spannend allemaal.
Biancacoo: doet met nog een groep honden trainen en kletsen.
Maisie vroeg vertrokken naar de districtskampioenschappen.
Ips 3 winstpunten met die knappe Det *\o/*
Janouk: Janouk al bijgekomen van zijn powertraining??

Volgende week maandag gaat het dan eindelijk gebeuren......de keuring, als dat in order is ga ik foto's posten hoor :D *-:)
Ik heb zaterdag een heerlijk buitenritje gedaan op de nieuwe, dit ging niet geheel zonder slag of stoot :+ we waren nog geen 200 meter van huis en steigeren en omdraaien en niet meer verder willen, ik dacht geef hem ff een klein tikje met de zweep, misschien is hij dan afgeleid en gaat hij weer verder, maar hij begon toen keihard te bokken -:(- Toen ik me zat te bedenken wat die pannenkoek toch stom aan het doen was toen gingen we weer verder *\o/* We hebben nog wel wat obstakels gehad maar uiteindelijk een heerlijke buitenrit gereden *\o/*
Vanmiddag mijn vader maar ff gestrikt zodat ik nog een rondje kan doen, alleen vind ik het nog een beetje tricky om te gaan rijden, met zijn idiote gedoe af en toe :+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:22

Goedemorgen.
Uitslag MRI is goed, geen gekke dingen. Waarschijnlijk toch een vorm van migraine.
Vanmiddag komt een makelaar langs voor onze zomerwei -O-

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:10

Tine goed nieuws vwb de MRI en sterkte met de makelaar :(:)
Zo Dingetje pittig ding dus :)) succes met de keuring +:)+
Mr Anton een secretaresse moet niet gekker worden :P

Hier nog steeds in het getimmer, gezaag en geschuur maar.... we zijn er bijna *\%/* :+

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:23

@VHU: oeh, wat heerlijk eind in zicht _/-\o_ *\o/*

@Dingetje: fijn dat je vader mee kan; nu even goed mee om gaan. Ben echt waanzinnig benieuwd.

@Tine: gelukkig geen gekke dingen op de MRI, maar blijft vervelend, natuurlijk. Pachten jullie de wei dan van iemand, of gaan jullie het stuk zelf verkopen?

Oh, wat is het toch verschrikkelijk lekker weer; vind dingetjes waar ik dan van geniet ook wel dubbel af en toe :o , maar dat zal op den duur wel beter gaan.
Lekker even met het hondenspul naar buiten geweest en het voer al klaar gemaakt, straks weer trainen in de praktijk.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:50

Gelukkig geen enge dingen op de mri, tine.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:47

@ Ava, met mooi weer lijkt alles beter, maar vooral voor jou wel zo handig!! Het is ook echt prachtig vandaag!!

@VHU, nog in verbouwstaat! Einde is in zicht, dat moet wel goed voelen!!

@Tine, gelukkig geen enge dingen op de MRI, maar stiekem ook gehoopt dat ze wat vonden waar ze wat aan konden doen of niet?
Raak je een stuk wei kwijt?

@dingetje, pittig dus. Maar wel uit te zitten dus? Even iemand mee is wel zo fijn, voor de zekerheid. Paardje ook een beetje steun.
Ben wel benieuwd naar foto's!

@Gem, spannend, kan hij wat springen of weet je dat niet?

@Ips, gefeliciteerd!! In the pocket!!

Ik heb vanmorgen eindelijk weer gemend!! En geweten!! Emas was erg vrolijk!!
Wilde eerst helemaal niet stappen, dribbel dribbel dribbel. Ze moest ook even wennen aan het nieuwe bit wat ik er nu voor het eerst in gehad heb. Ze was wat met het hoofd aan het schudden en doen, tong er een keer overheen gooien. Dus bakstukken wat korter gemaakt, toen ging het beter.
Maar ze was onwijs voorwaarts, steeds die draf afpakken, door de bochten klappen omdat ik drukker was met het tempo behoud. Dacht echt, als ze een keer een vrolijke bok gaat maken dan is het vandaag.
Maar de sleuf op het bit is fijn, niet te veel druk en niet te weinig!
Wat bochtenwerk gedaan, ging allemaal wat hard, maar goed, ze wilde beide kanten wel wat op buigen, dus ook links wilde ze wel! (niet zoals met die andere liverpool helemaal niets willen links)
Het ging natuurlijk feitelijk voor geen meter, slinger/druk/wegvallen over de buitenschouder/links vastpakken. Maar niets waar je echt niets mee kan.
Tijdje gestapt en daarna draafde ze toch zo heerlijk weg!!!! Wel iets te langzaam, maar daar waren we nu heel blij mee. En heerlijke druk in de mond, niet te veel!! Echt zalig! *\o/*
Daarna ook niet te lang meer, ze was al aardig nat en ik wil wel dat ze het leuk gaat vinden.

Was overigens nog bijna zonder broek de deur uit gestapt vanmorgen.. :+
Had een legging aan gedaan, lekker warm onder je broek. Broek op de tafel gelegd en ben gaan ontbijten en tandenpoetsen e.d. in mijn legging.
Had mijn jas al aan, muts op, sjaal om, ik wil mijn spullen pakken, bit en schone onderlegset, zie ik mijn broek op tafel liggen!! Oeh!!! :')

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:53

Jeskim, je moet ergens beginnen en je hebt genoeg handvatten zo te lezen! Moos is van origine een springpaard, hij kan / kon heel goed springen :j . Maar goed, toen zat er een volwassen man op, nu een meisje van 14, dus we gaan het zien :D .

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:01

Wat heerlijk Jeskim het is ook zulk heerlijk weer {:}

Wil even mededelen dat de verzorger van Ber vandaag op haar gereden heeft en het ging hartstikke goed. Ik ben zo blij voor Ber en voor haar verzorger. Zo fijn. Ik wist dat het zo zou kunnen gaan maar goed is toch altijd afwachten of je gevoel klopt. Ben zo zo blij dat Ber deze kans heeft gekregen en zich gedraagt.

Net zo'n 2 uur achter elkaar gestofzuigd, huis ziet er weer enigszins toonbaar uit, enigszins :7 kon het niet meer aanzien. Vloer ligt erin, moet nu nog geschuurd en behandeld worden en dan is het voorlopig klaar *\o/*
En dan kan ik nog meer schoonmaken hahaha.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:02

VHU: druk aan het soppen en wat een supergoed nieuws van Ber *\o/*
Gem: is Moos dan helemaal weg bij jou? Voor hoe lang?
Jeskim: is altijd wat dubbel zo'n uitslag, maar goed, ben wel blij dat het niets ernstigs is, hoe lastig mirgraine ook is. En lekker bezig geweest met Emas.

Wij gaan onze zomerwei (ruim 4,5 ha) verkopen. Makelaar is net geweest.
Sorry als ik iemand vergeet, mijn hoofd staat op ontploffen.

Zometeen zoonlief nog helpen met rijden op Sam. Ik hoop dat het een beetje wil, want qua hulp zal het van mijn kant even niet geweldig zijn.

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:12

Hahaha; gelukkig niet in je onderbroek, Jeskim.

Wat ontzettend leuk om te horen, Vhu; goed uitgepakt voor knappe Ber.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:34

Gaaf van Ber VHU.
Jammer dat jullie de zomerwei verkopen Tine. Maar brengt wel geld in het laatje.

Verder niet bijgelezen.
Stappen met db gaat nu stukken beter met de muisjes. Gerrit doet nu droog mennen erachter.

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:31

Fijn dat het zoveel beter te doen is met de muisjes, db.

Jammer, Tine, flinke lap grond, doe je niet voor de lok; dikke knuffel, sterkte en succes met de verkoop.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:59

Baudyh. Fijn dat t goed gaat met db en de muisjes, super.
Dingetje onder begeleiding op buiten rit met nieuwe paardje.
Tine makelaar op bezoek gehad.
Vhu. Top voor Ber en dr nieuwe verzorgster. Heerlijk bericht hoop dat t goed zal blijven gaan.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:11

Zit ik net te vertellen dat het beter gaat met db met de muisjes vond meneer dat hij prima langs de weg kaars recht omhoog kon om vervolgens een pirouette te draaien, leidsels om de hals. Zucht. Met zijn kont in het stroomdraad. Gelukkig alles nog heel. Dusssssss geneigd om het hele potje muisjes er in te stoppen. Gggrrrrr

Morgen afspraak maken in Wolvega voor volgende week controle. hopelijk hebben zij een beter idee om relaxed te stappen.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:38

Oeps db voelt zich beter. Pffff nadenken ho, maar

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:19

Baudy, soms hebben ze best wel eens een uitspatting hoor. Dan lopen ze er doorheen. Kun je niet gewoon met een halstertouw aan het hoofstel lopen ipv erachter?

Tine moet een stuk wei verkopen. Hou je dan nog wel genoeg wei over? En ik zag hooischudders etc. op FB langskomen. Op je vraag: ja, Moos staat om te beginnen een week bij het springmeisje, misschien langer.

VHU, Ber onder zadel! Het gaat haar goed zo te zien!

Geen blue monday hier tot dusverre.... heb een leuk aanbod gekregen, maar het is de vraag waar ik de tijd vandaag ga halen := .

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:50

Dat deden we eerst Gem. Gewoon longeerlijn aan het menhoofdstel. Maar dat trek je zijn hoofd zo naar links. Ook niet ideaal. Je kan hem
Dan lastig wat langer laten wat je graag wil om hem ontspannen te laten stappen. Maar hij draait zich dan niet om.

We klunsen nog wel ff verder.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:04

Trekt hij dan zo, dat je zegt dat zijn hoofd naar links gaat? Dan zou ik een "rope" nemen zoals bij NH gebruikt wordt en dan met het uiteinde van de rope een flinke tik tegen zijn borst geven als hij jou voorbij wil. Moos loopt prima achter mijn schouder, die weet wat hij kan verwachten ~~}> . Ze hebben dat gauw genoeg in de gaten. Je kunt eventueel ook een dressuurzweepje nemen (maar touw + zweep vond ik niet fijn)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:11

Baudy: lastig. Inderdaad de tip van Gem proberen. Hopelijk heeft DB niets overhouden aan zijn spetterpartij.
Gem: De zomerwei is een apart perceel, ligt ook niet naast ons huis. De winterwei ligt wel bij huis en is nu (de grote bak is daarin gekomen) ca 3000 M2. Dus straks geen eigen hooi meer. 3000m2 klinkt me nu als heel klein, maar goed, het is altijd beter dan niets. Ja hooischudder en vingerbalk maaier gaan hopelijk ook de deur uit. Alles helpt. Wel erg jammer, we hebben er veel werk aan gehad om ze helemaal op te knappen.
VHU: wat fantastisch nieuws van Ber.
Jeskim, helemaal vergeten te reageren op je leggingverhaal. Hilarisch

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:46

Normaal loopt hij ook net achter je. Maar ja hij is nu niet normaal. Het probleem is dat we het fietspad op moeten en daar is hij veel stoerder dan op het erf. Maar het erf is te klein om te stappen. Het stappen lukt ook alleen met zijn oogkleppen op. Zonder is hij gewoon niet verkeersmak. Hij stapt ook nog flink door.
Morgen gewoon weer aan de hand met zweepje proberen. En wat meer muisjes

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:00

En korte metten mee maken als hij het ook maar waagt voor je uit te komen }> . Soms doet één echt flinke tik wonderen.