[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:40

Wat een mooie plek Belker !!

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:08

Rust maar goed uit Gem, Fijn dat er top voor Inova word gezorgd.
Vhu aan haar nieuwe baan begonnen vandaag.
Belker heerlijk met het huis bezig, gaat vast heel mooi worden. En hoort water maar ziet het niet. Lastig soms.

Update van ikke. Hij loopt voor de wagen maar is nog wat snel. Kreeg van de week een foto waar hij in ene in het tweespan loopt. Er word dus aan gewerkt. Tweespan ging beter maar ja ik wil toch echt enkelspan. Dus ze werken nog ff door.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:49

Jeetje Gem wat een toestand :oo heel veel sterkte met het herstel en super fijn idee dat jouw Miepie zo goed staat :(:)

Wat een heerlijke achterplaats Belker maar gedoetje met waterleiding hoop dat het inmiddels is opgelost, is niet fijn water als je dat niet wilt :n

En wat goed Ikke voor de wagen! Vlug paard, jij bent met DB wel wat gewend vind jou altijd zoooo stoer Baudyh! Lekker naar enkelspan toewerken en dan jij erachter, gaat vast helemaal goedkomen :j

Hier 1e werkdag wat een belevenis :oo duidelijk stuk minder moe dan met 28 MBO niveau 2/3 leerlingen hele dag of hele dag training geven (dan ben ik echt gevloerd) nu nog even langs paarden gegaan om stallen te doen en te voeren en boodschappen gedaan plus honden uitgelaten :) . Maar goed er gaat nog veel langs me heen dus geen idee hoe ik me voel als ik helemaal verantwoordelijk ben.

Belker

Berichten: 15324
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:05

Ik hoorde de leiding, geen water zelf lopen gelukkig.
We enken dat het water de waterbron/grondput in is gelopen.

Wat fijn Baudyh dat Ikke voor de wagen loopt. Hopelijk komt er met enkelspan snel rust in.

Klinkt als een fijn eerste dagje VHU.

Bedankt Biancacoo. Het is ook echt een fijn huis in een mooie omgeving.
De marmeren schouw was echt katsjing........€€€€€€€€. Vrijdag eens praten of er nog een goedkopere oplossing is.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:31

Belker: ben benieuwd wat het uiteindelijk is hihi; grappig zo'n lang huis
Baudy: Ikke voor de wagen. Wordt wel vaker gedaan eerst in 2 span.
VHU: heeft fijne start gemaakt
Gem: wat een verhaal. Heel veel sterkte!! En rustig aan doen!
Janouk: hoe gaat het bij jou in de wei

Verder sluit ik me even aan bij alle mooie samenvattingen.
Ik ga weer verder met werk voorbereiden.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:54

Op de wei is er wereld vrede, maar in de paddock heb ik er een hek tussen gezet. We hebben twee paddocks met er tussen in de schuilstal. Wat geknutseld en nu is hett dichte hek midden in de schuilstal. Zodat ze allebei in de schuilstal kunnen. Het hek is een dichte plaat tot borsthoogte, kunnen ze wel schurken en elkaar groomen, maar jagen en uithalen kan niet meer.
Ik vind het jammer, maar de wonden van de ijzers zijn naar. Janouk haar wonden genezen goed, been is nog wel dik.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:03

Is niet anders Janouk, erg jammer, vanuit 'menselijk' standpunt maar paarden zijn geen mensen :(:) en soms redelijk onbegrijpelijk in hun gedrag vanuit onze ideeen :(:)

Hier Japans stel op bezoek met baby van een jaar. Ontzettend lieve mensen, hadden voor ons zelfs cadeautjes meegenomen zo lief. Baby begon vanacht om 04.00 uur onbedaarlijk te huilen (kind heeft natuurlijk last van jetlag) en gisteren zeiden ze al dat ze om 06.30 uur ontbijt wensten. Zoooo dus. Lekker nachtje gehad :O :))

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:27

Mooie oplossing Janouk !
Hier heb ik de honden in 2 groepjes als ik weg ben..anders gaan er 2 vechten :roll:
Soms gewoon de beste oplossing.
Vhu...wha...jetlag sneu voor baby .

Vanmorgen rondje met hondjes gefietst,... in de modder onderuit gegaan..auwch.. lag een steen ofzo in de modder..niet gezien..bult op mn wang en zand tussen mn kiezen...en bloedneus..heel fraai. :roll:
Middelvinger word dik..hoop niet gebroken ofzo..

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:28

janouk schreef:
:(:) Jemig Gem, wat een ellende. Hoop dat je snel hersteld. Stuur mij even je adres in pb, dan kan ik een kaartje voor je uitkiezen **\O/**

Oh wat lief ... maar hoeft echt niet hoor! Jullie online beterschapswensen zijn al erg fijn te lezen.
Erg balen van die ruziemakers, maar ja ... Hafs en eten klikt goed. Hafs zonder continue eten kunnen nogal eens irritaties hebben.

VHU: Rare jongens, die Japanners *-:)

Baudy: Is idd gewoon een andere volgorde, hoor het idd ook vaker dat er eerst in tweespan beleerd wordt. De rust en vertrouwen van een ervaren spangenootje kan heel veel goeds doen.

Belker, blijf dat huis een gaaf project vinden.

Ips, ja zo hoor ik nog wel eens wat. En ja, W spant gewoon in en ziet wel wat er gebeurt. Maar okee, met dat postuur heb je wel wat te vertellen t.o.v. zo'n 'poownie'. Volgende week wil hij Miepertje meenemen naar een oefenavondje in Nijkerk. Leuk hoor, hij haalt zo heel wat kastanjes voor me uit het vuur. Mennen met anderen in een binnenhal is iets wat mij nog erg spannend lijkt met haar.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:07

Hij is ook nergens bang voor die mafkees. En inderdaad bij Fera gooide hij dat tuig van 2meter er zo op hihi. Wel fijn voor je, jouw Miepje is niet de makkelijkste .

Keshya gaat ook eerst in tweespan naast een fries en daarna pas enkelspan. Ik vind het helemaal prima.

VHU lekker productief dagje zo vroeg op haha.
Wat naar Biancacoo! Hou je vinger goed in de gaten en anders even naar de huisartsenpost?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:18

Superhandig zo'n allround paardenman Gem, en Ips ! Dat geeft veel vertrouwen.
Ja ips... vingers lijken redelijk in orde...1 wel gekneusd denk ik..wat pijnlijk met strekken..
Had echt niet verwacht daar koprol met fiets te maken...gelukkig goed afgelopen.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:44

Je bent toch nog soepeler dan je denkt Biancacoo #) veel Arnica druppeltjes en zalf doen wonderen :(:)

Stoere peerdenkerels zijn dat ik heb er zwaar respect voor aan de ene kant en aan de andere kant not my cup of tea en/maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me afvraag of het jou helpt jouw paard beter te kunnen mennen maar don't mind me saying so het zal in veel gevallen wellicht wel zo zijn, bij mijn Bente hielp het allemaal geen snars die is er nooit ook maar iets beter van geworden hoe stoer er soms ook mee omgesprongen is ik had uiteindelijk het gevoel dat ze er alleen maar zenuwachtiger van werd.
Zelfde gold voor Snuitje... na Nijkerk incl nog een aantal andere indoor wedstrijden was bij hem de ellende qua stress wel alleen maar erger geworden...
Ze gingen dus steeds meer van me af ipv naar me toe -O-
Dus die aanpak is niet mijn aanpak (maar ik men ook niet meer, ben geen held en al helemaal niet met van die mieperige types ^) :o :D ).

Hier lekker met Fred aangeklungeld in de bak totdat het opeens enorm ging regenen ^) }:0

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:13

W. is niet oneerlijk of bruut met de paarden hoor. Maar gewoon een dosis meer lef als ik bijvoorbeeld met Fera. Toen zei hij ook eerlijk tegen mij, ik weet niet of dit paard bij jou gaat passen. En als Gem al 3 dagen buikpijn heeft van het feit dat ze uberhaupt met haar ergens anders moet rijden met andere paarden (dan vergeten we even het feit dat er een parcours staat) dan kan iemand die daar meer vertrouwen/ervaring mee heeft dat beter doen.
Daarom staat Keshya nu ook ergens te beleren(niet bij W, maar dat was wel mijn 2de optie), geef mij ze maar als ze braaf zijn. Ik heb nog nooit iets beleerd haha.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:19

Dat snap ik. Peter, daarover heb ik het als mijn instructeur toenl is ook echt nooit oneerlijk of bruut geweest, absoluut niet.
Maar het heeft mij uiteindelijk niks geholpen :D dat is wat ik zeg :+
Hij heeft bijna 2 jaar Bente zeer regelmatig gereden, ik bleef buikpijn houden zeg maar ^) en ze werd er uiteindelijk niet anders van. Idem bij Snuitje, sterker nog die werd er slechter van / ik kon er steeds minder mee.
Confronteren met wil niet altijd zeggen dat het helpt.
En ja die mannen zijn zo handig, die rijden alles. Zeker. Daar doen ze ook uiteraard niets verkeerd mee.
Maar de vraag is of het jou helpt.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:30

Geen arnica of wat dan ook in huis... hahaha..ik schrok terwijl ik viel dacht ik k#t.....maar ook meteen zucht...t'valt mee... moet er niet aan denken als ik wat gebroken had...dan was ik niet 1,2, 3 thuis of bij de auto gekomen...helemaal in the middle of nowhere...
Mijn man is ook geweldig met paarden.... eeuwig zonde dat hij er niets meer mee doet..
Was heerlijk als hij eerst stukje ging mennen op vreemde locatie met mijn stuiterbal...gaf me veel vertrouwen altijd..dus zal vast nut hebben !! Komt goed.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:40

Heb je wel altijd een opgeladen mobiel bij je Biancacoo? Of een tag dat ze je persoonsgegevens hebben als er echt iets gebeurd? Dat had mijn oom altijd wel met mountainbiken om.

VHU jij had wel aparte paarden *\%/* Ik heb toen ook met Bente gereden en ik heb haar erop laten staan :o Gem heeft nog hoop dat het met de jaren/ervaring beter wordt met Miepje :))

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:13

Idd, W is absoluut niet bruut of gemeen, maar als hij 'hee!' zegt, vastpakt en even in haar ogen kijkt, dan is het meteen klaar. Oepsss, denkt ze dan.
Nu is ze bijvoorbeeld alweer een half jaar niet onder zadel geweest en daarvoor een keer of tien. Zadel erop, en ze loopt zo weer met een amazone door de bak!

Maar VHU, ik heb Miepert al vier maanden "thuis" gehad hè, voor ze naar de keuringsmeneer ging? En juist toen, met het voorwerk van W én de begeleiding van de lesjuf (terwijl zij openlijk twijfelden) de overtuiging gekregen dat wij het samen, met z'n viertjes wel gaan redden. L gaat wel mee / achterop bij mijn eerste D+V, W wil wel achterop bij mijn eerste impulsmarathon, dus dat komt echt allemaal goed.

Daarbij, ze mag dan pittig zijn, maar is ook keibraaf in verkeer en rare situaties. Een tijdje geleden ben ik nog een grote slotenmaaier gepasseerd met de koets en pas een maandje of zo gesetteld in Eindhoven moest ik met Miepje aan de hand op 3 meter (want aan de andere kant een greppel) een tankwagen voorbij die met zo'n halve meter-pijp een riool stond leeg te zuigen. Werklui hoorden me met oordoppen niet aankomen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:19

Ja ips altijd telefoon mee en in geval van echte nood...een medemusher tevens boer die daar de weg kent als zn broekzak, en me kan komen redden gelukkig...want manlief zit ergens bij wateringen vandaag..ipv hier in drenthe.
Gem, de beelden die ik van jou met je miepje gezien heb..zien er zo goed uit, je kunt echt wel mennen, zeker zo samen met instructie en hulp..komt dat helemaal extra in orde.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:41

Citaat:
VHU jij had wel aparte paarden
:))
Citaat:
ze mag dan pittig zijn, maar is ook keibraaf :D in verkeer en rare situaties
dat is goud waard ja, dat was Bente absoluut niet die ging steeds hoger de lucht in springen, hield haar dan wel op de plaats maar daar had je het dan ook wel mee gezegd zeg maar ^)
Snuitje draaide gewoon op een gegeven moment door bij spannende situaties, is hij uiteindelijk ook aan bezweken dus dat was idd best heftig ja...

Dan zit jouw man bij ons in de buurt Biancacoo, mijn nieuwe werk is in Wateringen, dat is hier 20 minuten vandaan, vlakbij Den Haag over de A4 vanaf hier.

Nou hoe dan ook ben blij dat ik nu niet meer van die idiote dieren heb, Cathey is wel sensibel maar die is wel heel voorspelbaar, zo lijkt het nu ze van haar blessures af is, dat scheelt

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:46

Dank je, Bianca :P . Voor mij zullen haar snelle reflexen in een parcours de grootste uitdaging worden, denk ik. Ze is een vlugge, maar na Ster was dat ook wel het extra'tje waar ik naar op zoek was. Weet nog dat ik mijn vorige stalbaas heel enthousiast beelden liet zien van een Sandreo-merrie, maar dat hij zei: "Dit is Ster in het groot. Als je iets extra's in the will to please wil hebben, moet dat al tijdens bezichtigen aanwezig zijn." Moos was in dat opzicht perfect voor mij, maar zoals we allemaal weten, die was niet gezond. En Inova was zo groen als gras, dus daar viel weinig over te zeggen, behalve dat ze in de voorbreng-paddock een enorme werklust liet zien.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:49

Inova is een ultra gaaf paard Gem en ik hoop dat je er heel veel fijne momenten mee mag beleven!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:47

:Z :O goedemorgen allemaal...

De friezen van de buurman hadden gekke 5 minuten, grappig gezicht..ze staan gezellig naast ons huis.

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:48

Gem beterschap en pas op jezelf. En goede berichten van Miepje.

Biancacoo hoe is het met de blessures?

Hier vanochtend onder het mestruimen net die ene bui van vandaag. Gasten waren op tijd weg dus in alle rust vakantiehuis schoon gemaakt en van de week extra dingetjes doen (het staat even leeg).

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:02

hallo marga, druk met schoonmaken van vakantiewoning, eventjes rust dus nu.. en mestruimen in de regen..hoe is het met je paardjes ?

blessures..hondjes gaan oke..een is met vervroegd pensioen, blijvende blessure daar, ik voel me goed, hand is nog best pijnlijk, schaafwond op mn gezicht is de korst gelukkig al af..maar ziet er nog niet zo fraai uit..hahaha.. maar vanmorgen met zoonlief al weer rondje met de step =:) ..mtb laat ik even staan. hahahaha. :list: := hondjes weer helemaal blij en tevreden en wij ook genoten. <3

succes allemaal bij jullie bezigheden vandaag, en geniet van het weekeind

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:01

Klinkt niet fijn dat vallen van je bianca. Ik laatst ook een keer. 2 blauwe pijnlijke knieën had ik. En dan dat moment dat het wel weer haat en je het vergeet en op je knieën gaat zitten. Ggggrrrrr€((€!€((€€)(£>~#$’kgtt.

Ikke loopt in enkel en dubbelspan. Met zijn tong gaat het al een stuk beter. Hij is op ijzers gekomen. Ik had zelf een afspraak bij de Smit gemaakt voor begin dec. Maar die maar ff verzetten naar half januari.

We hebben vandaag een jaarling op stal gekregen. Lief dier. Beetje dun dus daar ga ik goed voor zorgen. Mensen zochten een plek en ze kan niet in een groep dus gezellig bij ons. Weer nieuw opvoed projectje voor Ted. Staan nu naast elkaar op stal. Wennen. En ik kan weer lekker voor ze zorgen. Toch wel fijn weer paarden op stal.