[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:44

kijk het liefst wil ik hem natuurlijk houden maar ja alles moet wel betaald worden. Wij hebben eigenlijk als beleid dat ik er 1 heb voor de hobby die mag geld kosten en de rest moet zichzelf bekostigen. Anders kunnen wij nooit 10 paarden houden. De 4 merries doen dat door veulens te krijgen en die weer te verkopen. Het jonge spul doet dat doordat we proberen om goed te selecteren en dat die zichzelf later door verkoop terug te verdienen.
We willen wat minder paarden dus zelko gaat ook weg. Melissa ( die hem al een paar jaar rijd) gaat hem kopen.
Dat ik Ted er tussen heb staan is een uitzondering. Zou bij gerrit nooit gebeuren maar ik heb hem al 18 jaar en ik doe hem gewoon nooit weg. Dat is nu gewoon een feit.
Maar er dan nog 1 bij. Die er misschien nog wel 20 jaar loopt. En een stal in de winter bezet houd en waar voer in moet. Kortom die geld kost. Dat gaat hem niet worden. Ik zal dan denk ik met ikke verder gaan. Dus dan heb ik 3 paarden die geld kosten. Dat word ons gewoon te duur.
Het klinkt misschien een beetje zakelijk. Maar soms moet dat om de boel draaiende te houden.
Menig één met ons loon kan geen 10 paarden houden. En daar moeten dan soms consessies voor gedaan worden.

Wij hebben 5 Ha land. Maar zeker in de zomer met veulens gaat het hard en we willen er ook hooi vanaf halen.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:51

@ jeskim dat IRAP is denk ik hetzelfde als ze bij db willen doen. Had jij alleen dit of ook dit samen met een kijk operatie ?

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:40

Lijkt me duidelijk verhaal Baudyh ...

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:50

Ik snap hem ook helemaal, Baudy. En wat je ook beslist, als jullie er (beiden?) vrede mee hebben is het goed.

Kwita heeft QT gehadmet Smoky

Eline heeft een tuig dat ik wrs ook aan de goede doelen zou schenken.... broek is zo ongeveer het dikste stuk leer van je hele tuig! Ik zou investeren in een goeie tweedehands, onderdelen vervangen is wrs net zo duur. Onderlegger (een Lammert Haanstra longeeronderlegger) gebruik ik ook voor zweetopname.

Ava, ik heb C. gisteren gesproken, dus ik heb updates gehad :(:) . Ik kom binnenkort weer buurten, goed? Kan zijn dat het voor Sinterklaas niet meer lukt ivm de voorstellingen van dochter, maar anders daarna.

Biancacoo heeft de houtkachel al aan, gezellie! :z

Jeskim, Emas mag in de leer bij Janouk waar het om }:0 }:0 gaat! Verder moet ze niet zoveel van HRB leren, tenzij je boeken wilt gaan schrijven :P .

Lotus, als de DA denkt dat het goed is, zou ik het proberen. Gezien zijn verleden zou ik het beleren uitbesteden, maar wel vinger aan de pols houden of hij niet overvraagd wordt. En hem tussentijds nog eens laten checken door een DA of osteopaat (weet niet wat gebruikelijk is bij spondylose)

VHU druk met de B&B, las ik nou dat de eerste gasten binnenkort komen?

Moos is gisteren weer eens onder zadel geweest met mijn stalgenootje van 50 kg. Hij was in het begin zeer gevoelig op het been, maar eenmaal in draf ontspande hij snel en heeft hij fijn gelopen. Vandaag wel een terugslag; de hele dag in de regen (hoewel met goede, maar alleen fleecegevoerde regendeken op) heeft hem geen goed gedaan. Trillende achterhand, dus dikke deken op en even aankijken of hij niet spierbevangen is. Morgen de Mooserati halen.

Lotus_11
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-04-12

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:28

Nou, ik moet jullie nog allemaal leren kennen hoor maar zo te zien zijn jullie allemaal wedstrijdrijders ?In elk geval ziet het er erg imposant uit ! En dan Baudyh, het gaat vast goed komen, heb vertrouwen ! In elk geval ook bedankt voor jullie reacties. Ik wilde mijn paard niet uit handen geven om te beleren maar natuurlijk wel samen met een professional. Als de DA straks groen licht geeft om weer te gaan trainen ga ik eerst met lange lijnen etc oefenen, daarna koop ik een broek oid om langzaamaan iets lichts aan te hangen, ik neem echt de tijd, ook ga ik eerst kijken of hij tegen oogkleppen kan, ik ben bang van niet. En een goede uitgebalanceerde tweewieler zou toch de rug niet belasten heb ik begrepen ? Ik ken jullie namen nog niet zo ?

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:00

Lotus ik men voor de lol. Soms mee op ritten of een onderlinge wedstrijd, maar voornamelijk genieten an de natuur.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:11

Gem, im hoop dat het meevalt met Moos.
Hier aan het wachten op de hoefsmid voor nieuwe nikes voor het Tiroler duo

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:55

Goedemorgen

Ik sluit me even aan bij de samenvatting van Gem.
Gem: hopelijk heeft Moos niet teveel last en morgen nieuwe bolide!
Baudy: duidelijk verhaal. Blijft vervelend!
Ava: ik begrijp dat het nog allemaal niet meevalt. Dikke knuf voor jou!

Hier even tegenslag. Het ging heel erg goed met mijn ribben. Ik had al achter Amerigo gezeten en wilde komende dinsdag weer met Sam naar les gaan (onder voorbehoud dat ik de kar op de trailer zou kunnen krijgen). Maar woensdagavond is het mis gegaan.

Omdat het zo stormde en de wei zeik en zeiknat is, wilde ik de paarden op stal zetten. Dat wilden ze zelf ook graag. Iets te graag. Ik laat Rembrand en Amerigo altijd los naar stal lopen. Samoerai kan niet los, dan duikt ze namelijk standaard bij Rembrand in de box. En dat vind ik doodeng. Stel dat hij dan gaat meppen, dan kan ze geen kant op. Dus Sam doen we altijd even aan een lijntje. Maar goed, toen ze dus door de poort gingen, besloot Rembrand ineens om in volle galop naar stal te gaan, Sam wilde ook mee, maar die zat aan mij vast. Nou ja, de rest lijkt me wel duidelijk. Heel veel pijn nu. Niet in mijn ribben, maar in mijn spieren die via ribben naar bovenarm lopen. Oftewel, kan niet meer longeren, niet uitmesten, bijzonder weinig dus eigenlijk. GRRRRRRRRRRRRRR

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:36

Tine dat is net niet wat je er nu nog bovenop wilt. Doe voorzichtig.
Gem ben benieuwd naar je moosmobiel.
Ava dikke knuffel. Ik heb het laatste ongeluk gemist geloof ik.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:38

Hè dat is balen Tine. Ongeluk zit in een klein hoekje als je met paarden bezig ben helaas.

De haffies krijgen nieuwe schoenen. Zo gek db heeft geen schoenen meer sinds jaren en ik kijk nu steeds of hij nog wel naast me loopt. Ik hoor hem niet meer. Heel gek.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:43

baudyh schreef:
De haffies krijgen nieuwe schoenen. Zo gek db heeft geen schoenen meer sinds jaren en ik kijk nu steeds of hij nog wel naast me loopt. Ik hoor hem niet meer. Heel gek.


Haha, zie het helemaal voor me. Een sluippaard. :+

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:34

Goedemorgen.
Gem..ik hoop dat t meevalt met Moos..balen zeg...en de Mooserati/Limoosine/Moosmobiel...ehm..hoe kunnen we hem nog meer noemen ? Ophalen gaaf..
Tine stapje terug..kalm aan maar.
Tirolerduo krijgt nieuwe Nike's
Baudyh moet wennen aan plof ipv klikvoeten..
Vhu is vandaag DE dag..je B&B gaat van start.?? Leuk ?

Heerlijke 6 graden dus weer op pad met de honden, superfijn.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:52

grappig jij zegt heerlijk 6 graden, ik denk bbrr 6 graden.
Net ff wolvega gebeld wat de schade tot nu toe is. Dat viel gelukkig weer mee.
Ik doe heel erg mijn best om niet in problemen te denken maar in oplossingen. Gaat best moeilijk deze week maar we blijven positief.
Ik was van de week ook al al mijn mail kwijt. kreeg een hartverzakking.. (zakelijke mail hé)
Had windows 10 gedownload. De mail is weer terug en werkt weer maar alle oude mails zijn weg. pppffff
VHU succes dit weekend,komt vast goed.

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:25

Hier net de da bij billy gehad. Hij heeft een scheefstand in de kogel. Door zeer zorgvuldig te bekappen en eventueel ijzers is de directe kreupelheid ten gevolge hiervan re beperken. Bruikbaarheid is nu nog gissen de vraag is of het te corrigeren is. Staat te laag op de verzenen en als het niet genoeg bij groeit kun je het er niet aanplakken. Momenteel en tot hij gecorrigeerd is ( meermaals) heeft hij iedere dag pijn. Dus nu overleggen met de smid.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:44

Sonjim..dat is niet mooi..ik hoop dat de hoefsmid goed kan helpen....

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:12

Biancoo de kans bestaat dat de hoeven het corrigeren niet toelaten qua groei. Dan heb ik de keuze een weidepaard op speciaal beslag of afscheid nemen. De vergroeiing in de kogel/ koot is blijvend alleen nu loopt hij daardoor ook nog op de buitenkant van zijn hoef. Waardoor hij last heeft van zijn knieen. De oorzaak kan niet opgelost worden hooguit de gevolgen voor de knie. Dan is nog de vraag welk effect dat heeft op de kogel en koot. Het probleem daar moer gecorrigeerd worden in de voet waardoor je de druk op due gewrichten vergroot. 1e 3 maanden weiderust daarna eventueel aan de hand stappen en de koets kan met gemak een jaar duren als het ooit weer mogelijk is.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:33

Is waardeloos Sonjim... erg moeilijk zo'n apart geval....sterkte.. :(:)

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:47

Balen Sonjim. Wat is het toch allemaal met die beesten.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:07

Tussen de narigheid door dan maar een *\o/* foto van de Mooserati?

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:20

:wow: wauw, heeeeeeel gaaf Gem, Gefeliciteerd met je aankoop, supermooi !!....sorry voor je spaarpot.. :x

JenteC
Berichten: 455
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:26

Tijdje niets meer laten horen, wel meegelezen :)
morgen komt mijn shetlandertje op der nieuwe stal te staan! ben erg zenuwachtig maar heb er zin in, is mijn eerste pony dus ook eerste keer dat ik zoiets mee maak.
dit is der:
Afbeelding

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:50

Mooi Gemma!!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:01

Mooi Gem. Ben benieuwd hoe Moos ervoor staat.
Sonjim..... balen zeg!

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:05

Mooie kar Gem!!!

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:22

Wauw Gem!! Gave wagen!!
Hopelijk valt het mee met Moos.

Sonjim, wat balen zeg.. Naar bericht..

Baudyh, heb inmiddels vaker gehoord dat windows 10 soms lastige bijwerkingen heeft..
Moet zeggen dat mijn pc ook niet helemaal open top is sinds.
Mijn merrie heeft alleen IRAP gehad, dus geen operatie. Maar liep ook onzuiver vanwege een andere oorzaak. (Je mag me altijd een pb sturen hoor!)

Tine weer in de lappenmand, auwie!!

Lotus, ik men ook puur recreatief, maar vind dressuur erg leuk om te doen.
Tweewieler hoeft geen probleem te zijn, maar je moet hem wel heel goed afstellen.