[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:09

Terug uit het ziekenhuis. Nog lekker vaag in mij hoofd. Maar het onderzoek is goed verlopen. 2 ontstekings plekken in de dikke darm geconstateerd. Medicijnen voor een maand meegekegen. Nu eerst een bordje spaghetti etdn. Zo'n trek. En verder rustig op de bank bijkomen

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:35

Je weet in ieder geval wat het is Janouk en gelukkig is er iets aan te doen!
Eet smakelijk!!

HT, gelukkig nog gelukt met mennen, maar om dat met die tegels nu vaker te doen??
Staat er bij mij wel wat krom, als ik het terug lees, hihi. Maar er kwam iemand om mijn zadel te kopen. Ging om een boomloze dus zij hoefde niet te passen, ze reed op hetzelfde zadel, maar die was van een vriendin. Nu wilde ze een eigen exemplaar.
Maar ben dus een zadel armer, maar de spaarpot weer wat aangevuld gelukkig!!

VHU, ik ben tot de derde klas van de Pabo gekomen, heb er 4 jaar op gezeten, maar door ziekte al vertraging opgelopen, daarna lukte het helemaal niet meer vanwege die rotCVS. Was heel graag nu nog juf geweest, maar helaas..
Oh, dat is handig, die greenwheels!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:46

janouk..pfffff....fijn duidelijkheid..en eten hmmmmmdat zal er wel ingaan...

Vhu...greenwheels...hahaha....mijn huidige autotje is een ex-greenwheelsbedrijfswagentje...die hebben we ingeruild met onze bus... :+

HT heeft beter gelest met gekneusde vingers...auwch....maar wel knap..en meneer anton in reall gezien !! haha..leuk !! *\o/*

Jeskim spaarpot gevuld..heerlijk ! :j

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:00

goedemiddag

@ jeskim heeft spaarpot weer aangevuld..
@ vhu gaat met eigen leen auto.. kunnen B&B gasten dan op jou pasje?
@ janouk terug uit ziekenhuis.. en medicijnen mee voor een maand.
@ tine leuk dat je al een x ingevallen bent en druk met inval werk bij elkaar zoeken.
@ ht klu(n)sdag.. maar wel leuke mararthonles gehad..
@ bianca opgeruimd in bijkeuken en afspraak bij neuroloog.. manlief met honden aan het trainen
@ dingetje heeft mooie foto's van nieuw paard en kat.
@ baudyh heeft goed nieuws wat betreft DB

bij het 4 span ging vrijdag de les wat minder.. de rechtsachter heeft bedacht dat ie met het hoofd naar buiten door de linker wending wel naar binnen kan vallen en op de langboom kan hangen en daardoor het hele span naar binnen drukt -:(- .

ging maandag avond door de binnen leidsel te verstellen en zo te voorkomen dat ie zijn hoofd naar buiten (rechts) kan doen al beter maar is nog niet zomaar opgelost.. vrijdag maar weer verder prutsen..

over het WK is nog niet heel veel bekend maar we hebben dinsdag 16 februari een vergadering in ermelo waar Harry en ik heen gaan.. daarna weten we meer..
maar ondertussen hebben wij de wedstrijdkalender al klaar
we beginnen met de oefenmarathon's in wierden 26 maart en leek 28 maart.. daarna horst 14 t/m 17 april en valkenswaart 27 april tot 1 mei

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:54

Jullie prutsen dat vast wel weer voor elkaar !

Hoop dat je je weer wat beter voelt Janouk :(:)
Heb je weer wat geslapen Biancacoo?
Nee dat is niet fijn als je daardoor moet afbreken Jeskim... jammer.
Rustig hier :7

Vandaag hele dag keihard gewerkt in huis & B&B :+ nu ff rust :9k geen tijd om naar poowns te gaan jammer genoeg. Maar het is redelijk vreselijk baggerweer dus misschien is dat niet eens zo erg.

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:05

Gefeliciteerd met je aanwinst dingetje *\o/* *\o/* echt een leukerd. En je poezel is ook
al zo gaaf!

HT balen van je vingers! lijkt me echt vervelend. Heb zelf een hekel aan handschoenen dus heb ze ook bijna niet aan.

Janouk hopelijk knap je snel op! En meneer anton doet goed zijn best!

Bah wat een weer he! Vandaag half droog kunnen longeren. Gelukkig liep ie wel erg fijn.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:34

Hallo allemaal,

Rustig hier.
Maisie: inderdaad prutweer.
VHU: weer druk aan het soppen geweest en daardoor geen tijd voor ponys
Janouk/Bianca/Ava: hoe gaat het met jullie?
HT: hoe is het nu met je vingers? Ik zou advies van instructie toch maar even niet opvolgen ;-)
Lanouska: had vierspan dat werd weggedrukt. Ach, als het altijd goed gaat, wordt het ook maar saai ;-)
Jeskim: heeft goede zaken gedaan en balen van je opleiding.

Vandaag hele dag meegelopen bij groep 5/6 en ook gedeeltelijk groepjes kinderen mogen begeleiden. Erg leuk. Ben toch wel echt meer van de bovenbouw. Maar ja, dat digibord he....
Als ik maandag niet wordt gebeld voor invalwerk ga ik weer hele dag bij 5/6 meelopen en mag ik handvaardigheid les verzorgen. Tja, en dan nu nog een leuk idee daarvoor..... Heb al wel iets, knutselen met kosteloos materiaal van ruimtevaartschip. Vorige week ging de les van begrijpend lezen over de 9e planeet die is ontdekt. Maar ik zoek nog even verder voor een nog beter idee

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:22

met klerenhangers en bolletjes (maken van ballonnen?? met papier mache?? of pompoentjes met kartonnetjes en wol?) planeten hanger(s) maken?

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:28

Zijn idd erg leuke sites te vinden vol met ideeën. Ik zal eens kijken of ik nog uitgewerkte lessen in mijn oude pc heb zitten.

Dikke knuf voor iedereen!

Had nog wel wat geinigs ;-)

Wel geinig; totdat mijn eigen rolstoel klaar is, heb ik een enigszins vergelijkbare stoel gekregen en ik gaf aan er zelf wss oranje accenten op te zetten (een heel decent streepje zoals ze dat op koetsen doen); hebben ze een gloednieuwe witte rolstoel met oranje zitting laten bezorgen, hahaha. Rolstoel is Nederlands fabrikaat en ik had al met hen telefonisch contact gehad; die hebben gedacht: "Laten we die Hollandse maar een oranje opsturen...". Weet nu wel beter wat ik wil/nodig heb.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:39

Ava, fotooooto van je oranje voertuig. Heel nieuwsgierig.

Vandaag gaat Janouk naar Roosendaal voor nieuwe schoenen. Benieuwd wat Van Nassau vindt. Als we groen licht krijgen, gaat ze rondom op beslag en kan onze droom beginnen: tweespan tiroler duo voor de wagen. Maar dan moet Janouk eerst pijnvrij op het harde kunnen lopen. In de bak loopt ze super.
Alleen shaket ze nu met dit warme weer. Dus nog niet in optima forma, maar ze is vrolijk en stout. Dus eigenlijk gewoon Janouk.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:58

Janouk, ik duim dat janouk helemaal groen licht krijgt !!
ava...oranje racemobiel....wel leuk dat je die met kleurtjes kunt krijgen ipv alleen zwart grijs...
Hoop dat je er snel goed mee overweg kunt !
Tine verzamelen, elders lesmateriaal.
ht heeft blauwe vingers
ehm...De rest ben ik vergeten...Btje wazig...sorry....

slapen gaat slecht..ben blij als t ochtend is...want dan is eventjes mijn arm pijnvrij *\o/* tot ik aangekleed ben....
dan heb ik weer 1 functionerende arm......flink onhandig zo'n bungelarm...maar de pijn is t ergste.....
komt wel weer..maar ben bij tijden echt ff chagrijnig. ........ :+ en dan blij dat ik alleen thuis ben,dan heeft niemand er last van..

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:20

Da's nog afzien dan Biancacoo ... gebruik ons maar als _-:( (niet te hard :P ) :(:)
Ava gaat voor oranje +:)+
Over afzien gesproken hebben jullie gisteren de docu met Daphne Dekkers gezien? Zo .... hardlopen totdat je over je nek gaat. Wat een topatleet zeg.

Hier top-werkdagje. Hoop dat alles goed gaat vandaag en morgen want sta voor behoorlijke logistieke uitdaging. En twee trainingsdagen en het B&B vol en mijn auto nog stuk. Durfde trainingsdagen nog niet af te zeggen, is voorlopig nog wel mijn belangrijkste bron van inkomsten. Durfde ook geen gasten te weigeren, want met de trainingen weet je pas kort van te voren of ze echt doorgaan ja of nee. En tja, nu gaat alles door en ook nog 100%... naja. Heb gasten gewaarschuwd dat het hier en daar kan zijn dat iets niet helemaal klopt en dat ze het me dan maar moeten zeggen, ben ook maar een mens }:0 zo doet zoonlief de ontvangst bijv en ruimt straks het ontbijt op... ik heb maar gezorgd voor wat attenties als ze weggaan (lekkere chocolaatjes van delicatessenzaak hier om de hoek) met kaartje erbij.
Alles is in ieder geval schoon, opgeruimd en ze krijgen hun ontbijtje links- of rechtsom :Y) 'in principe'

Nou iedereen een hoe dan ook fijne dag gewenst :wave:

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:35

Wauw vhu, dat is volle bak voor je.... _/-\o_ heel knap hoe je dat doet....
Ik mag eigenlijk nog niet klagen......denk ik zo....al is t wel vervelend....

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:45

Zeker wel, Biancao, ik heb het hier ook even gehad en dat snapt ook niet iedereen (dat het nu is, nu al die maanden en ik toch meer kan dan toen en ik zover gekomen ben etc.), jammer dan maar voor de mensen die daar geen begrip voor kunnen opbrengen. Zo rot voor je, zo'n terugslag wn dat je bang bent dat het ook altijd zo zal blijven xxxx


Knuffel, Vhu, even beetje uitleggen wn verder bied jij volgens mij al zoveel meer dan de gemiddelde B&B-houder xxxx


Ik duim voor Janouk; dat zou ook wel echt super zijn; tweespan.

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:58

U vraagt; wij draaien Afbeelding tijdelijke stoel even vanuit mijn bedje.
Had me nog vergist ook; rugleuning is oranje niet de zitting, die zou je niet zien als ik erop zat.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:08

Gave racemobiel. *\o/* ziet er lekker licht uit.

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:12

Cool ava 8-)

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:15

Al was hij idd paars met groene stippen, alleen in zulke stoelen kan ik wat langer zitten en kan ik dus eens weg en eens wat leuks doen, dus super dat het bedrijf ze zolang ter beschikking stellen!
Hier is komende week vakantie en we gaan dan ook proberen een halve dag een uitstapje te maken! Op de planning staat Keulen met bezoekje aan het chocoladenmuseum. Even een beetje goede en fitte dag uitzoeken.

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:27

Ava hopenlijk kun je zo inderdaad weer net iets meer Ik duim voor jou voor een goeie dag en een leuk uitstapje.

avalunaJarig

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:02

Wat lief, dank je wel, Sonjim. Hoop voor jou dat het verder stabiel blijft in je zwangerschap en je er toch lekker van kunt genieten. Zeker ook met een kleintje erbij een heel stuk drukker.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:44

Zo, dat is een mooie lichtgewicht snelle rolstoel ava.
fijn dat je hem zolang kunt gebruiken, super.
leuk naar ee chocolade museum, hoop dat je een leuke dag hebt !

2 span haffen is toch supermooi !
sonjim, hoe gaat het ?

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:03

Afbeelding

Zo voor iedereen die een beetje geluk kan gebruiken en voor de rest ook

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:10

Janouk is druk met voorbereidingen voor nieuw tweespan. Denk dat ze heel mooi samen staan
Bianca: jij mag zeker wel klagen. Als ik dat al mag, mag jij dat zeker!!!!
Ava: wat een gave stoel/wagen. En hopelijk heb je vandaag een betere dag. Leuk vooruitzicht om een uitstapje te maken!
VHU: retedruk! Hou je jezelf wel heel goed in de gaten???

Hier vannacht dankzij pilletje wel goed geslapen. Vanmorgen op sollicitatiegesprek geweest en ik ben aangenomen. *\o/*

Ik ga op de maandag en vrijdag werken op een vakantieresort (ik mocht geen park zeggen :+ ). Ik hoop dat ik het lichamelijk ga volhouden. Zwaar werk voor het minimum loon. Maar goed, het is werk en geeft meer zekerheid dan het invalwerk, waar ik natuurlijk nog wel beschikbaar voor blijf! Dat verdient namelijk het dubbele en is lichamelijk veel lichter. Maar ja, invalwerk kan zo maar weken op zich laten wachten en die luxe hebben we nu niet. Dus ik ben heel blij met dit werk, maar het geeft een wat dubbel gevoel.

Komende maandag gelijk beginnen. Heb allerlei papieren mee die ik goed moet doornemen, krijg nog mail met allerlei filmpjes en daar krijg ik dan een soort toets over.

Nu dus maar aan de studie en dan wil ik nog verder met de invalmappen klaar maken. En dan moet er nog iets met de paarden.....

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:22

Laat maar, verspilde moeite. Wordt toch genegeerd.
Laatst bijgewerkt door Keet op 05-02-16 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:28

Ja, het werk is lichamelijk, maar een stuk minder druk aan je hoofd dan 30 kleuters haha lekker weer aan het werk, weer regelmaat en je bent verzekerd.en wie weet waar het toe leidt. Succes