[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:29

Bettepet ja verkoop ook vlas

Sterkte Belker

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:39

Sterkte belker met de verkoop van Sav.

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:16

Goedenavond

Hier ook niet zo veel te melden.. Ook omdat ik van de week niet al te veel gereden heb.. Op het moment kunnen we op de manege alleen buiten rijden omdat de manege serieus schade heeft overgehouden van het noodweer van zondag en met onweer ga ik niet buiten rijden
Afbeelding

Alle lichtplaten zijn stuk.. Bak staat onder water.. Gaat minimaal nog 2 week duren voordat het dak gemaakt is en dan de bodem nog droog,schoon en een nieuwe laag erop.. Oude bakje is er nog 3x erger aan toe met asbest platen op het dak..

Gister en vandaag wel heerlijk buitenritje gedaan met Sam.. Vandaag wat water plassen getraind..

Belker sterkte met jezelf en de verkoop van sav
Tine had een drukke week..
Bianca doet lekker rond struinen door de bossen en maakt mooie foto's

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 07:47

jeee lanouska, wat een narigheid met die regen en harde wind,.... jullie stal heeft de volle laag gehad..balen zeg :(:)

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:01

Zo wat een schade lanouska,

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:05

Lanouska, wat erg voor de vereniging! Hopelijk is het snel allemaal weer in orde
Bianca is lekker foto's aan het maken
Baudy, inmiddels iets minder pijn?
Bettepet, gewoon lekker genieten van je paarden! En vakantieplannen

Zaterdag dus verjaardagsfeest hier thuis gehouden. We hadden een set lasergames gehuurd, dus hier werd volop mee gespeeld. Ook hebben we nog een paar rondes van het spel Weerwolven van Wakkerdam gespeeld. Samoerai en Amerigo zijn ook nog uit de wei geplukt voor de 4 meisjes die nogal paardengek zijn. Dus eerst uitgebreide poetsbeurt en daarna wandelen in de bak.

Zondag hele dag op wedstrijd geweest. Zoonlief had zijn debuut in de Z2. Net 1 en 3 puntjes te weinig voor een winstpunt, maar we gingen eigenlijk voor de ervaring. De proeven zijn serieus moeilijk, ook voor de lezer en door het weer van afgelopen week maar 1x kunnen oefenen. Bovendien moesten we ineens een kwartier eerder starten. Ze hadden smorgens de startlijsten nog maar even aangepast (en geen nieuwe lijsten op startlijsten.nl), dus bij de ringmeester kwamen we erachter dat we ineens veel eerder moesten starten. Heel bijzonder, nog nooit eerder meegemaakt. Ze vonden het daar heel normaal. Maar zo kan je toch geen planning maken, 3x een nieuwe definitieve lijst.....

Bij het springen ging het 1e parcours super, foutloos en 1e prijs. 2e parcours had sam op hindernis 4 een balk (dat heeft ze echt nooit), daar schrok ze zo van dat 5 een weigering werd. Toen was het eigenlijk over, nog een balk, nog een weigering, dus afgegroet. Waarschijnlijk was ze moe of het helemaal zat, want ze heeft echt nooit balken. Wedstrijd was nogal raar georganiseerd zeg maar. Gaan we niet meer heen!

Nou, ik ben met mijn grote hobby bezig, het huishouden... is wel duidelijk hahah, tijd voor een heel verhaal.
Dit wordt weer een heel drukke week met vergaderingen, ook nog een wandeltocht met school. Zooo geen zin in, maar ja, hoort erbij.

Vanmiddag komen de zadels voor Rocky, dus dan kan het echte werk beginnen. Zoonlief heeft wel steeds zonder zadel gereden, dus hij heeft wel iets gedaan.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:02

Tine.Hoop dat er meteen een zadel is die echt goed past.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:34

Ze is 2 weken geleden al geweest om te passen, of was het 1 week. Nou ja, ze is al geweest, nu komen de zadels. We mogen ze eerst testen. Een voor dressuur en een voor springen.

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:52

Paardje heeft vandaag echo gehad van haar pees, en mevrouw moet 8 weken rusthouden. Ze mag absoluut niet draven, en max een halfuurtje stappen aan de hand. Dus dat wordt inderdaad oefenen om haar in de stal te krijgen terwijl Pip buiten blijft. Want dat vindt ze niet zo leuk :')

Maar bekijk het positief: we kunnen ons nu 8 weken lang volledig focussen op Pipje's menkunsten :P

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:50

Afgelopen nacht is mijn merrie bevallen van een apart getekend veulen. Vraag is wordt ie schimmel of niet!

Hoogheide's Royal Charmer
Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:20

Spaikey <3 wat een geweldig schattig veulen. Gefeliciteerd !!
Balen van de pees pips. Hoop dat t weer in orde komt.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:33

En alweer zo'n knap veulen <3 <3

Pips, beterschap voor paardje

Nou, we hebben 2 zadels om een week te testen. Ik was zooooo verbaasd. Zoonlief heeft gesprongen met het springzadel, gewoon zo even 80 cm. Ik had nooit gedacht dat hij dat zou durven. Hij heeft zoveel vertrouwen in Rocky. Prachtig om te zien. Morgen krijgen ze hun eerste les.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:43

knap van je zoon tine
spaikey: wat een knapperd, heeft hij een 'brilletje'om zijn ogen? dan meestal schimmeltje, hier zijn de dames gedekt,eind deze week kijken of jane dachtig is, juia is vorige week gedekt .

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:22

Oh my Spaikey! Wat een leuk nieuwe aanwinst <3 zijn jullie van plan om genetisch onderzoek te laten doen naar zijn kleur? Of wachten jullie gewoon af?

Tine, wat stoer van je zoon! Zo mooi dat je nu al die vertrouwensband tussen die twee kunt zien. Ik vind zo'n natuurlijke klik altijd zo wonderlijk... En dat kan alleen nog maar beter worden... Topteam!

HT spannend van je dames. Zijn ze beide door dezelfde hengst gedekt?

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:24

pips, ja een knappe palomino hengst,dus hoop volgend jaar 2 blondjes in de wei hebben lopen(en graag merries bij mijn bestelling opgegeven) _/-\o_

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:08

HT, wat leuk! Ik duim met je mee +:)+

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:02

Ht supergaaf, ik duim ook !!
Tine, fijn dat het goed gaat zo.
Ik mis veel mensen..die zijn druk natuurlijk.
Gem, hoe gaat het met je.
Baudyh, hou je t uit... willen je oefengen al beter ?
Belker.. duimen draaien heeel veel overuren voor jullie.
Janouk. Hoe is jullie tirolerduo... en de schapen... ? En maxx ??
Bettepet mooi contract *\o/*
Mis VHU..
En..mis nog meer mensen..

Vanmorgen boommarter mogen zien in t bos _/-\o_

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:26

Bianca ik sluit me even bij je aan. Heb dezelfde vragen en mis meerdere mensen.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:02

Ja hoor ik hou het uit. Oefeningen gaan langzam beter. Pijn word ook minder.
Gaat langzaam voor uit dus.

Gaaf die boommarter bianca.
En Patrick doet het top op Rocky
De rest vergeten, oeps

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:43

nog ff volhouden baudyh,dan kan je straks weer je fijne motoriek op de wagen oefenen met je handen....

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:08

Die marter...was echt gaaf.... ik denk wel dat het een boommarter was..maar kan dus ook een steenmarter zijn geweest..ik ben geen kenner..hahaha..maar..dan nog..erg gaaf !! hier thuis loopt een steenmarter..die heeft een doffere kleur..dus denk wel dat het een boommarter was..heel gaaf.
Baudyh, wat goed dat de pijn ietsje minder wordt ! :j

Belker

Berichten: 15322
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:50

Boommarters zijn idd gaaf. In Maartensdijk zaten ze vlakbij ons huisje. Verder ook een grote dassenburcht en een vossenhol. Die plek was echt uniek.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:50

Dag lieve mensen, ik mis jullie ook -O-
Lees wel mee en zal af en toe weer eens een berichtje plaatsen :-)
Wil Belker heel heel veel kracht en sterkte wensen in het hele proces :(:) en wat fijn dat Savanne in de buurt blijft.
Baudyh druk aan het oefenen vind het zo dapper dat je het hebt gedaan! Neem aan dat je genoeg hulptroepen hebt? Gaan jullie wel nog de keuringen af deze zomer?
Wat een prachtig veulentje Spaikey, lijkt sabino/roan? Apart kleurtje, houd daar wel van <3
En Tine, wat gaat het geweldig met Rocky _/-\o_
Knappe Jane en haar dochter (ben altijd haar naam kwijt :o ) in het tuig, dat is gaaf en volgend jaar veulentjes <3 zal Sun jaloers worden HT :D
Biancacoo ontdekt steeds meer natuur om de hoek, het is toch wel erg gaaf hoe jullie wonen. Apart dat je zoveel wild ziet ondanks dat je de honden bij je hebt :) wij hebben hier vooral stadse natuur, wel erg leuk hoor deze zomer eindelijk weer eens jonge eendjes in de singel, die zijn vrij zeldzaam want worden altijd direct opgevreten door de meeuwen -O-
Jeetje Lanouska wat een schade :oo
En Pipskadilly nieuw paardje zag ik (mooi!!) en helaas grote paard peesblessure, da's minder -O-
Bettepet is weer aangesloten :wave: leuk.
Gem ff niet zo veel van gehoord, hoop dat het goed met je gaat :j
En Marga ben 't ff kwijt maar een pony goed begreep ik een pony wat minder? Hoe is het met je hafje? En ben je erg druk met het vakantiehuis nu?

Met Fred ben ik in de bak aan het dressuren en ook wat springen, hij doet ondertussen kruisjes van zo'n 50 /60 cm. ook paar achter elkaar. Hoop dat hij zo langzamerhand die galop wat mee gaat pakken want dat lukt ons nog niet echt. Verder staat hij lekker te chillen in de wei {:} Erg leuk dat ik contact heb gehad met de fokker over hoe hij was voor de sulky, want wie weet wil ik hem toch laten beleren voor de wagen. Hij was super braaf, fijn paard om mee te werken. Dat verbaast me niets maar goed, toch wel handig om te weten hoe hij was stel dat we hem ooit gaan inspannen.

Nou dat was 't ff :evaw:

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:30

Ha vhu, _/-\o_ wat heerlijk dat Fred zo goed gaat ! leuk dat je contact met de fokker hebt !
Ja ik loop altijd met 1 hond, wild zie ik altijd van vrij veraf..ze zijn 9 van de 10 x al weg voor ik een foto kan maken...maar ik geniet ervan..
Het zijn geen geweldige foto's...maar dan heb ik wel een soort doel.... vind t leuk foto's maken..wilde een cursus doen, maar dat moet echt met een spiegelreflex camera..en daar heb ik even geen centjes voor over, nu voor zo'n investering..helaas. dus..pruts lekker met mn compactcamera..en ben weer in beweging.

Mooie samenvatting,.. _/-\o_

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:09

Vhu,fijn weer wat van je te horen. Sun jaloers? Nee sun word oppas oma :')