[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:21

Die had ik woensdag en daarom komende maandag opnieuw foto's laten maken En tot die tijd maar weer op rust, want als ze wel een breuk heeft, doe ik haar onnodig pijn.

Helaas lukte het slapen net niet, ondanks dat ik vreselijk moe ben, dus ga nu maar naar buiten. Lekker wandelen met de honden. En de paardentandarts komt straks waarschijnlijk nog langs voor amerigo. Hij moest even kijken of het ging lukken. Maar komende week is hij erg druk. Amerigo wordt erg mager, dus wil even kijken of dat wellicht toch door gebit komt.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:11

Slopende honden...... Questa is er ook zo 1. Het wordt wel minder gelukkig.

Klinkt leuk
Janouk. Hoe was het?

Niet kunen slapen is frustrerend en slopend Tine. Sterkte.

Biancacoo, boogschieten, klinkt goed.

Marga, Ips en Baudyh, de boel een beetje gedroogd?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:10

Tandarts heeft wel wat haken gevonden, maar niet heel ernstig. Nou ja, heb ik in ieder geval alles geprobeerd.

Soap van de pony gaat nog door. Hij breekt nu iedere dag uit. Vannacht liep hij bij buurvrouw in de tuin op het terras te spoken, voer voor de vogels op te eten. Dus weer gebeld. Nu staat het arme dier aan een prikpen. Zo waardeloos, dit wilde ik natuurlijk niet. Hij kan nu ook niet schuilen bij regen,wind,zon. Maar volgens 144 mag dit volgens de wet, dus ik kan helemaal niets doen voor hem. -O- -O-

Bianca wat gaaf naar boogschieten. Zo leuk om te doen. En weer lekker bezig geweest met de honden.
VHU sinds ik hier woon heb ik stuk minder opgevoede honden haha. Ze gaan hun eigen gang in de tuin, word je als baas toch wat gemakzuchtig van blijkbaar haha. Vroeger stonden mijn honden altijd strak onder appel.
Janouk, wat een gave workshop!!! En vossen zijn zooo mooi.

Nou, ik ga de paarden voeren en dan lui op de bank.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:39

Janouk. Wat gaaaafffff !! Ben benieuwd naar de foto's !

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:51

OK nieuwe foto's maken en dan nog eens kijken... nou kan me op zich alleen daarvan al voorstellen dat je de slaap niet vat Tine... en dan ook nog zo'n pony aan een stik... het is wel zo wat Baudyh zegt, je kunt ze niet allemaal redden en je zult het moeten proberen los te laten maar begrijp je maar al te goed hoe moeilijk dat is als je er dagelijks tegenaan kijkt.... :(:) -O-

Net terug van mijn avonddienst en nu voor volgende week maar twee diensten en het weekend vrij hehe even bijkomen :o :)

Echt heel erg manlief is niet thuis en ik zit hier met twee honden en drie katten op de bank := :+

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:06

GEWELDIGGGGGGG <3

Afbeelding


Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:30

:wow:

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:51


tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:33

Wow janouk!!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:48

Heeeel gaaf Janouk !!

Hier zorgen met een van de hondjes... morgen meteen DA maar bellen... erg kreupel wakker geworden..en al eerder rugproblemen gehad... kan ik me zo druk om maken.... als er maar niks ernstigs is.. ^)

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:57

Gaaf Janouk!!!

Ooh Biancacoo, sterkte. Idd erg als zoiets speelt. Jones is nu 7 en iets en heeft her en der in haar lijf best wat zitten. Die hebben we nu op de gelatinaat gezet en haar ogen staan gelijk weer groter. Maar eens in overleg met Steffi.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:10

-O- Biancacoo ...

Hier net heerlijk eind gelopen met de honden is altijd zo lekker op zondagochtend dan is het overal zo rustig.

Straks ff naar Fred en vanmiddag komt Baudyh hier even langs om een deken op te halen die ik nog had liggen van Cathey.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:29

Jakkes Bianca hopelijk valt het toch mee

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:12

Schrikken Bianca, ik hoop dat het meevalt


Janouk en ik zijn aan het trainen voor spaanse pas onder het zadel.
Aan de hand lukt het heel goed, maar onder het zadel maken nu grote passen. Soms vergeet ze achter door te stappen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:36

Hoop ik ook.. maar ze is bizar rustig...ligt in huis..ben d'r zelf misselijk van.. ^)
Kunt niks doen..alleen wachten tot we naar DA kunnen... bleghhh.


Vind dat wel geweldig knap van Janouk !!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:21

Hier is de bodem van de wei gewoon alweer bevroren. Ben ik blij dat ik hem vanmiddag heb gesleept. Alle blubbergaten weg en ze staan nu mooi op vlakke grond. Ik dacht dat het warm zou worden. Beetje in de war.

Bianca ik hoop dat je vroeg terecht kunt.
Ik ben best nerveus voor morgen met fabels. Maar proberen te gaan slapen nu

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:23

Iedereen heel veel sterkte morgen met de dieren. Ook ik ga morgen weer bellen met de dierenartsen. Det wilde vandaag niet draven aan de longe en dat is geen goed teken.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 01:11

Vandaag het mooie huis van Vhu bewonderd. Mijn moeder praat er nog over Maaike. Mooi al dat glas in lood. Omdat ik weekend in het westen ben en toch ook bij Lord ( veulen van Zirola van 2016) wilden kijken in Leidschendam konden we ook wel ff een deken ophalen bij Maaike in Rotterdam. Als ik daar dan rijd weet ik echt dat ik meer thuis ben in Drenthe. Pppfff drukke stad.
Maar erg leuk om je mooie huis in het echt te zien.

Lord was mega gegroeid. Super om hem weer te zien.

Daarna heerlijk bij de chinees gegeten met mama. Morgen weer richting huis.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:07

Duim duim duim voor alle beestjes vandaag bij de artsen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:41

Goedemorgen.. hoop iedereen beetje geslapen.
Baudyh hele reis gehad, vreselijk druk daar idd.. leuk dat je lord hebt gezien.. en het huis van vhu.. kk ben benieuwd..haha... marathon april ....
Tine ik duim voor jullie..
Ips...bah..det die ook nog niet goed gaat... :P

Duimen draaien !!

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:14

Ik duim voor alle DA bezoeken deze week. Sterkte allemaal.

Leuk dat je het mooie huis VHU hebt gezien Baudyh.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:21

Jakkes Ips, jij ook heel veel sterkte

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:13

Dank je Baudyh, was leuk jullie weer eens te zien! Zo grappig dat je het druk vond, het was zondag dan is het juist heel rustig :+ :D En in april komt Biancacoo langs, ook leuk en spannend ivm marathon *\o/*

Zit hier duimen te draaien voor alle dieren in het topic... :* :(:) en hun baasjes... wat een zorgen allemaal -O-

Hier lekker dagje 'niets'. Naja niets... ben druk aan het leren voor de opleiding die ik doe, gaat lekker, en natuurlijk de normale bezigheden van huis etc maar niet aan het werk en geen gasten dus lekker relaxed.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:54

Ik kwam even langs om te kijken of er al uitslagen van dierenartsen zouden zijn.
Mijn auto is weer door de apk, dus mag weer een jaar verder.
Net even gemend met Sam, maar de wind zorgde voor veel afleiding. Gelukkig had ik de rest op stal gezet en de honden in huis gedaan. Pfff....
Zo lunchen met zoonlief en dan naar de kliniek.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:03

Zondag weer eens op pad met Meneer Anton geweest. Hij heeft na de Hippiade een flinke gezondheidsdip gehad. De veeartsen konden niets echt specifieks vinden. Maar hij is weer op de weg terug.Er is nog weinig voorwaartse power en lust om te lopen.
Rustig begonnen in de M vaardigheid en dat vindt Meneer Anton leuk.

1e parcours had hij 1 pech balletje op de laatste hindernis, maar wel ruim binnen de tijd. Hij had zelfs de derde tijd van de dag. 1 winstpunt. 2e plaats M/Z/ZZ ponys En dat was toch wel vreemd, want hij was sneller dan de tweespan Welshes en de paarden. Apart, want voor ons idee miste hij nog steeds de power.

2e parcours had hij een communicatiefoutje met de baas, waardoor 1 pylon omging, maar ook weer ruim binnen de tijd. Dus nog een winstpunt. 4e plaats M/Z/ZZ ponys.

Na 3 wedstrijden in de M staat de teller alweer op 7. Knappe Man.

Maar nog belangrijker hij gaat vooruit gezondheid technisch, vele malen belangrijker.

En omdat ik niet achterop hoef, kon ik lekker oefenen met de instellingen van de camera om indoor te fotograferen.


Afbeelding