[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:53

Goedemorgen
Nog steeds mistig hier, gisteren ook al de hele dag beperkt uitzicht gehad.

VHU blijkt wandelende VVV haha
En ik zie allemaal leuke ponys/paarden voorbij komen.

Zoonlief heeft gisteren lekker gesprongen met Sam en hij zat echt te genieten. Zo fijn om te zien. Wie weet gaan ze toch ook weer springwedstrijdjes rijden.

Ben die ribben nu echt wel heel erg zat. Mijn slapen was altijd al niet zo best, maar nu lig ik helemaal vele uren wakker. Ik kan namelijk echt niet slapen op mijn rug. Maar ja, een andere houding lukt niet.
Maar goed, ik moet niet zeuren. Met een paar weken is dit weer voorbij.
Als ik dan denk aan alle ellende van Avaluna...... is dit peanuts.

Vanmiddag heeft zoonlief gitaarles en priveles. Ben benieuwd of me dat gaat lukken..... Hij zal in ieder geval alles zelf moeten doen, behalve dan het autorijden :+

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:09

Goedemorgen allemaal..
zoooo wat een nieuwkomers...De kluts kwijt..haha, wat een gave paarden hebben jullie !! Welkom.

Vhu, wandelende vvv..haha..ik zou ook zoiets hebben van,...wat moet ik in R'dam doen...haha...zou niet weten waar ik kijken moet..ben echt platteland gewend..2 huizen en 1 boerderij..hahaha. ..
tine pijn aan dr ribben......balen, maar t zal wel overgaan..duurt alleen langer dan je altijd wilt....
Ips, leuk dat de fjordendame zo goed gaat, en Fera te koop...ik hoop dat je een liefhebber voor haar vind...ik weet niemand helaas....

Nou ik zal mijn best doen om de nieuwkomers uit ekaar te houden...haha..

lees nog over foto's die niet van de pc af willen.....waardeloos als dat niet gaat zoals je wilt.. ik ben daar ook niet handig mee..haha..Succes. ....

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:21

Goedemorgen allemaal :wave:

Ik wil me na een jaar hier ook weer melden :+ Heb zo nu en dan wel meegelezen en meegeleefd met iedereen.
Vorig jaar oktober ben ik overspannen naar huis gegaan van mijn werk en man man man, wat kan er in een jaar veel gebeuren.
Wij hebben alle verhuisperikelen waar VHU in zit gelukkig net allemaal achter de rug.
Wij hebben vorig jaar januari besloten om een plekje te zoeken voor ons eigen waar de Pown ook kon staan en vriendlief ook aan een paard kon beginnen......nou dit is gelukt.
Ons huis in de verkoop gegaan in februari en dit waren we binnen 4 weken kwijt, maar wat een zoektocht naar een spulletje %) uiteindelijk zijn we per 1 september de trotse eigenaar van een leuk plekje midden in de polder van Zeeland *\o/*
In augustus zijn we opzoek gegaan naar een paard voor vriendlief, ook dit is gelukt. We hebben een (vind ik) prachtige tuiger van net 3 jaar, afstamming Colonist.
Afbeelding

Huzaar met de Pown op ons stekkie :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:03

leuke beessies dinetje

last van ribben.. niet handig. Wat is er gebeurt?

wandelende vvv :') ik heb 2 jaar in r'dam rondgelopen, ben blij dat ik er niet meer heen hoef.
hoewel we wel binnenkort een bedrijfsfeestje in de kuip hebben

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:07

Geloof dat vl al wat bedacht had om te doen in Rotterdam. Ik wil sowieso naar Blijdorp :) komt vast goed.

Tine, neem je al iets van arnica of traumeel voor je ribben? Sterkte in ieder geval.

Hier mama-dagje met onze kleine man van 16 weken. Straks naar het consternatiebureau.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:15

Naast paracetamol neem ik ook arnica druppels. Wat er is gebeurd : ik zat klem tussen boom en zadel Heb 4 jaar studie gedaan in Rotjeknor, maar ben toch echt meer een dorpsmens.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:28

nou Tine ....dat wordt afzien( niet rot bedoeld maar ribben voel je echt een lange periode) .

En zo een trek herder zou ik ook wel willen, zeker op vermoeide dagen!

Idd een erg leuke openingspost!

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:50

Wat een mooie tuiger, word dus straks ook gereden?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:51

juist op vermoeiende dagen word ik niet blij van de trekkende herder... dan is ze niet bij te houden joh :') hoewel ze dan waarschijnlijk vooral op schoot wilt kruipen omdat ze me dan zielig vind en wilt troosten <3

oei, klinkt niet prettig tine. en inderdaad, daar ben je wel even zoet mee

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:37

wat een ontzettende leuke opening Jenkins(mirjam) wat een werk _/-\o_
nieuwe mensen erbij, oude toppic-lezers weer gezellig terug,leuk :j

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:09

Xxx

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:13

Pff net terug van gitaarles (en tijdens de les materiaal gehaald om sjabrak te pimpen zodat die mooi past bij plastron), maar het autorijden viel niet mee. Manlief gaat zo mee naar de priveles, maar de viertalles van morgen zal helaas niet doorgaan. Ik ga niet op pad met ook nog een trailer erachter hoe ik me nu voel. Is even niet anders. Moet hij maar gewoon hier thuis wat doen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:15

soms is het niet anders, om nou risico te gaan nemen als het niet nodig is.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:20

Ik heb met die gebroken ribben en paar gekneusde erg lang last gehad .... schouder voel ik nu nog. Dus hoop dat het sneller gaat dan bij mij Tine.
Kreeg telefoontje dat Ber erg kreupel was. Vond het persoonlijk nog wel meevallen :o maar ze liep niet fijn met haar ene achterbeen. Vermoed dat het van de mok komt. Heb haar dus gewoon maar het land op gedaan nadat ik alles had ingesmeerd met sudocreme (ze hadden haar binnen gehouden, op zich prima omdat ze zich bezorgd maakten maar ik had zoiets van doe haar er toch maar uit ondanks wat getrek en gekreupel, omdat ik dus denk dat het mok is). Zo weer even terug om korsten er goed af te krijgen. Was gisteren niet geweest, zul je altijd net zien dat het dan mis gaat >;)
Maar goed in de gaten houden :j

Tja Rotterdam... Ik hou van die stad maar kan me ook voorstellen dat als je in Rheden woont of heerlijk op het platteland dat dat ook heerlijk is hoor :D ieder zijn/haar ding. Zou ook bijv niet in Amsterdam of Londen willen wonen maar dagje of weekendje er naar toe da's nog heel wat anders. En voor mij was het ook wennen, om er echt te wonen, manlief is echt stadsmens, ik ben meer van de ruimte.

Blijdorp is vlakbij ons, wandel je zo heen :D

Trekkende herder zou ik ook niet blij van worden. Probeer onze Gretha (voor de nieuwkomers Duitse Herder pup van bijna 4 maanden) op te voeden dat ze niet mag trekken. Lukt al redelijk :) Wiske (voor de nieuwkomers dat is een Bordercollie x mechelaartje) trok ook weer poosje enorm aan de riem maar die heb ik eigenlijk altijd los meelopen, dan blijft ze keurig naast. Met Gretha uitlaten heb ik ze langs de weg vast, dus Wiske is nu ook weer her-opgevoed. ''t Heeft gewoon aandacht nodig dat goed aan de riem lopen.

Nou onze keuken lijkt nu weer op een keuken :D en Dingetje wat gaaaaaf een plekje voor met de paardjes, wat leuk zeg. Ook al overspannen, gaat het nu weer goed met je werk?
Nou ik ga weer naar Ber, doei!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:32

chels trekt gelukkig aan de riem niet, of een "uhh, je trekt!" is dan al genoeg om haar weer fijn te laten lopen.
maar met hardlopen is een trekkende herder best leuk hoor.

ik heb 2 jaar regelmatig in r'dam geslapen, mijn ex woont daar. maar de stad is echt neit voor mij bestemd. mn ma is in rdam geboren, maar geef mij het bos maar. als je die wat beter kent kun je uren zwerven zonder mensen tegen te komen, gewoon weer even helemaal zen.

wel heftige mok dan, als ze er kreuel van loopt.
wat doe jij tegen de mok? hier sluimert ht altijd wel een beetje. ik was het met betadine en daarna uierzalf erop, dan is het heel goed bij te houden

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:39

EW: ik vond een trekkende hond altijd handig toen ik nog ging fietsen met mijn honden. Hoefde ik zelf niet veel te doen :+
VHU: ik vrees ook dat het wat langer duurt dan ik de eerste dag dacht. Maar goed, niets meer aan te doen. Alle spieren gaan nu gewoon protesteren en ik ben hele dag misselijk, maar hopelijk zakt dat binnenkort weer wat af. Wat ik zei, er zitten hier mensen in het topic met veel ernstiger problemen, dus ik moet gewoon even genieten van het lui doen en de mannen hier flink aan het werk zetten.
Balen van Ber. Maar ik heb ze voor kreupelheid nog nooit op stal gehouden, werkt bijna altijd slechter dan gewoon in de wei met beweging. Ook toen met Rembrands verlamming.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:52

Haha, ik meld me hier dan dus ook (al 7 topics gemist dus blijkbaar := ) Ik rijd als 49-jarig Pennymeisje aangespannen dressuur- en vaardigheidswedstrijden met mijn Welshje Dandy van 1.25 m. Een snoepie, niet echt een showbink, maar ik doe er alles mee; lekker buiten rijden, Eper Paardenvierdaagse, wedstrijdjes enzo en ben er helemaal gek mee, mijn super braverik.

We zijn M startgerechtigd in de dressuur, maar helaas kamp ik al een jaar met een hernia, waardoor het rijden op een heeeeeel laag pitje staat. Dandy vermaakt zich nu in de wei met onze 2 jarige zelfgefokte NMPRS merrie Fluweel van Stal Maranth, maar ik hoop toch binnenkort weer eens wat te kunnen doen.

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:55

Naisven, welkom. Jammer van je hernia. Wat een geweldig onderschrift.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:56

tine10 schreef:
Naisven, welkom. Jammer van je hernia. Wat een geweldig onderschrift.


Bedankt hoor :o

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:21

Gezellig: nieuwe en weer 'oude' menners in het topic *\o/* *\o/* Leuk, heel benieuwd naar jullie avonturen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:25

Vhu, Rotterdam is vast supermooi, maar enorm overweldigend voor mij denk ik, geweldig leuk dat er zoveel animo is al voor de B&b !
ik hoop dat Ber snel van dr mok af is....niet leuk !!
Tine kalm aan met die ribben!
naisven mooie paarden, hernia is waardeloos,..ik zit nog met nekhernia...bleghhhhh nog allerlei problemen,...maar..ik kn zoveel, en ben dankbaar dat ik al zover gekomen ben.
dingetje hej, je bent er ook nog, wat heerlijk de paarden thuis !
Canicrossen met herder, geweldig als je dat kunt doen, ik hoop dat in de toekomst met 1 van mijn honden ook te kunnen gaan doen ! Maar nog lange weg te gaan !

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:32

Biancoo, vind jouw span echt gaaf! Fijn dat je er zo van kan genieten.
3 jaar geleden hebben wij onze Malamute moeten laten inslapen, maar mis die malle poolhond nog elke dag. Jij hebt gewoon een hele kudde van die heerlijke honden!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:39

Dank je Keet, malamute's zijn ook gaaf ! Ik heb bewust gekozen voor husky's omdat die minder groot en wat minder sterk zijn..haha, maar vind de malamute's ook zo mooi !

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:41

Die van ons was inmiddels 13.5 dus hoogbejaard. Ook niet zo geschikt als werkhond :+ luie donder!
Vriendlief heeft eind januari op Spitsbergen en in Noorwegen sledetochten gemaakt. Helaas zie je er niets van op beeld want het was donker

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:42

Ik wou dolgraag canicross doen met onze boxer teef maar die wil enkel volgend mee rennen, binnenkort ga ik het skeeleren met haar proberen dat heb ik met onze dobermann ook altijd gedaan.

Er word wel veel getraind met ze aan de fiets en in de ipo