[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:06

Tine10, gefeliciteerd met je verjaardag ! Y)(^)

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:35

:)F Y)(^) gefeliciteerd Tine!

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:13

Tine gefeliciteerd!

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:17

Gefeliciteerd Tine

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:43

martine gefeliciteerd *\o/*

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:57

Afbeelding
Happy birthday to youuuuuuuu

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:01

Heel gave foto Janouk !!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:25

Bedankt voor alle felicitaties (en geweldige foto). Zo gek dat je jezelf een andere leeftijd voelt dan dat de kalender aangeeft. Het klinkt zooooo oud. -O-
Vandaag hulpouder bij nieuwe school van zoonlief geweest, sportdag. We hadden er prachtig zonnig weer bij (zelfs beetje aan de warme kant haha).
Morgen mijn eerste dag in mijn nieuwe groep. Spannend. Na afloop wil ik proberen nog gesprek aan te gaan met directie. Nog meer spannend.... Om maar even duidelijk aan te geven, dat ik voorlopig echt maar 1 dag met werk bezig zal zijn.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:44

Biancacoo schreef:
Heel gave foto Janouk !!


Vandaag was de eerste dag dat Janouk na haar operatie weer zulke sprongen maakte in de wei

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:45

janouk schreef:
Biancacoo schreef:
Heel gave foto Janouk !!


Vandaag was de eerste dag dat Janouk na haar operatie weer zulke sprongen maakte in de wei

Ik hoopte al dat het een nieuwe foto was, ze gaat dus gelukkig steeds beter !!

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:12

Die voelt zich dus wel OK :+ mooi zo.

Ga sinds Fred weg is zo'n 2x per week naar stal toe om wat te helpen bij verzorging van paarden van stalhouder. Vanochtend ook weer geweest, lekker wat gepoetst en gewandeld / gefreestyled met het jonge spul <3

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:13

VHu lekker bezig geweest op oude stal. Hoe gaat het nu met stalbaas?
Janouk, super dat ze zich zo goed voelt! Hoe is het met meneer Anton?

Vandaag mijn eerste werkdag met mijn nieuwe groep. De eerste indruk is erg positief, leuke groep kids. En het werken met nieuwe rekenmethode is me volgens mij ook wel goed afgegaan. Kreeg nog even groep 8 erbij. Er was 1 leerling ziek geworden, die had de boel onder gekotst. Groep 8 liep daarom op de gang. Leek me niet zo'n goed plan (we hebben heel open lokalen, dus dan werden er 3 groepen afgeleid), dus ze maar bij mij erbij gehaald. Voordeel was dat ik de meesten wel kende van toen ik ze in groep 6 heb gehad. Toch handig hihi.

Heb nu wel heel zere keel. Ben al dat geklets niet meer gewend.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:55

Okay, update Meneer Anton

Lang verhaal

Hij was niet voorwaarts meer. Stopte steeds met lopen. Het blijkt dat hij zijn schouders zo strak zet en zo op 1 kant leunt, dat hij uit balans is in elke bocht. Hij is hypermobiel. Dat wistten we al. Want je kan zijn achterbeen op zijn rug leggen bijna. Hij moet nu heel hard werken aan core stability en we moeten anders trainen. Niet meer lang en laag, maar oog op heuphoogte en eerst verticaal in balans. Dus balans tussen twee schouders.
Maar het is net een slang, hij "glibbert" alle kanten op.
Hij compenseert in zijn lijf op allerlei plekken.

Medisch is hij in orde. Alle buigproeven zijn prima. Bloedbeeld is goed. Hij is heel vast in schouders en bekken: en dat maakt het bewegen vermoeiend. Kleine stukjes lukt het nu om hem anders te laten lopen en dan loopt hij goed door. Dus we gaan dit nu verder uitwerken. Verder is hij vrolijk en gezellig hoor. Alleen rijden ging moeizaam

https://m.youtube.com/watch?feature=you ... Gw1TiFMqf4

Hij is nu bij Drs Karin Leibbrandt in behandeling en de rijder in deze filn is nu sinds kort mijn instructrice om me te helpen Meneer Anton te leren zijn lijf anders te gebruiken.

Interessant en leerzaam, maar heel lastig om nauwgezet te doen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:14

Heel veel succes met meneer Anton..wel een heel nieuwe aanpak nodig voor hem...spannend en een bijzondere uitdaging, fijn dat jullie er zelf mee aan de slag kunnen gaan ! +:)+ Bij jullie wel in goede handen.
Tine pakt aan in de klas !! Goed bezig _/-\o_

Hier net heerlijk gewandeld in de regen...

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:21

Karin Leibbrandt is echt zooooo goed mbt het biomechanisch op een juiste manier leren lopen van een paard. En degenen die bij haar de revalidatietrainers-opleiding hebben gedaan overigens ook. Lange weg maar volgens mij bij de problemen die jij schetst het enige wat echt op langere termijn helpt. Mooi dat jullie dit hebben opgepakt _/-\o_ er zijn massa's mensen die bij dat soort klachten steeds groffer gaan werken met de hulpen, paard naar voren dwingen etc waardoor ze uiteindelijk helemaal geen kant meer op kunnen met als gevolg echt probleemgedrag en blessures -O-

Fijn Tine dat je nieuwe groep op het 1e oog prettig lijkt +:)+
En Biancacoo geniet van de regen moet zeggen dat ik het eigenlijk ook wel heel fijn vind dat het gewoon weer wat 'normaler' is :)

Vandaag dagje van rapportages schrijven. Moet even door de zure appel heen want moet er 4 doen, dat is best veel werk. Gedeeltelijk voor mijn opleiding en gedeeltelijk voor mijn werk :list: :9k

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:02

Met stalbaas gaat het gelukkig erg goed. Hij kan zijn nek/rug nog steeds niet draaien zoals van voor het ongeluk maar hij is echt al enorm gerevalideerd.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:41

Hallo luitjes we zijn weer terug van de Shetlandeilanden.

Ips Sterkte met Det.

Janouk De foto laat het goed zien het gaat goed met Janouk, en sterkte met Herr Anton.

Bettepet is nu ook camperaar.

Biancacoo een camper kan je ook huren.

Vhu Fred verkocht en nu een stalen ros en maakt nu kilometers 60 pfuuuu.

Tine heeft Sam in de verkoop. heeft een leuke klas, en nog van harte gefeliciteerd.

Baudyh is een trotse fokker. Fijn dat het met jou arm goed gaat.

HT heeft witte voeten, en is blij dat de paardjes kunnen blijven.

Belker zit weer op paard en gaat lessen op een ijslander.

Gem is al gepromoveerd en wordt fanatieke hardloper.

Zo weer een beetje bij. we hebben een fijne vakantie gehad en veel mooie shetten gezien, en dikke ook daar.
Helaas geen orka's gezien maar wel 2x een otter, heel veel zeehonden ook de grijze, en pappegaaiduikers.
De oppas heeft het goed gedaan de hond was nog slank en de pony's ook.
Van de week alweer 2x rustig gereden met het span en morgen naar les met Eef.
Moet nog wel de camper schoonmaken vanbinnen maar daar zit geen haast achter.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:59

Marga bijleespost _/-\o_
Klinkt als een heerlijke vakantie.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:18

marga,klinkt als een mooie vakantie en alle dieren nog netjes in slanke vorm _/-\o_

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:12

Ja HT zelfs de teckel en die kan heeeel zielig kijken. :+

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:03

Haha..gestroomlijnde teckel supergoed.

Vanmorgen weer de eerste ronde met de honden gestept ! Heerlijk, de hondjes hebben ook genoten...en ik ook.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:09

wel gezonder een slanke teckel,scheelt weer rugklachten
heerlijk weer op pad biancacoo.conditie nog goed?
mijn koetsen zijn weer nagekeken,marathonwagen rammelde(nu stuk minder na wat bouten vast gezet) andere wagen remde de remmen niet,nu weer wel,dus ff met sun naar het bos en remmen testen op wat hellingen :j jane en julia ook maar eens voor de wagen gezet,wel ff flink trekken want de wagen is wel iets zwaarder.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:12

Klinkt als supervakantie Marga, jammer van de walvissen maar die hebben vaak bepaalde routes, misschien dat het de tijd niet was of zoiets?
Zoooo Biancacoo ging dat al wel weer? Het is hier best nog wel warm 's ochtends, had vanochtend mijn (windstoppertje met fleece voering, dus jack dus) jas aangetrokken toen ik honden uit ging laten (was 08.00 uur) maar halverwege maar uitgedaan zweette me rot :+
Wat goed van je HT de andere dames weer eens ingespannen +:)+ en fijn dat je wagens weer allemaal lopen zoals ze moeten lopen :)

Vanmiddag weer wat bezig geweest met tinkertje, was leuk.
En Fred staat nu officieel te koop via Ruitje, jullie hebben advertentie denk ik wel gezien. Hij doet het daar ook super had ook niet anders verwacht. Nu hopen op fijne nieuwe baas.

Hoe is het me de verkoop van Sam Tine?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:09

Vhu, ja..maar een kort rondje van 2 km.. en laag tempo en alleen in schaduw over een pad door het bos......heel rustig aan wat beginnen..het was 15 graden en lage luchtvochtigheid dus kon wel, hun conditie is gelukkig al erg goed omdat we ze laten zwemmen en veel wandelingen maken met ze.
Spannend fred te koop.. en sam idd ook
Mn step rammelde ook HT... Losse schroefjes..snel veeholpen vanmiddag...
Fijne avond.

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:13

Ook maar weer eens een reactie vanaf deze kant.
Ben al weer een dikke week aan het werk, en wat is het toch een heerlijke leeftijd om mee te werken 7,8 jaar. Ze willen zo graag leren!

Verder afgelopen zaterdag de oefenmarathon van Zuidlaarderveen gereden en derde geworden. Hij liep in de marathon als een speer.
Nu verder trainen voor de marathon van Ane waar ik waarschijnlijk voor het eerst officieel ga starten.


VHU: fred te koop, altijd spannend.
Tine: heb je veel reacties op Sam?
Bianco: al weer lekker aan het steppen, fijn hoor.
happytime: is ook weer lekker aan het mennen.

Afbeelding