[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:07

Janouk wat een fantastisch nieuws *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ben net achter gekomen dat mijn huidige baas het niet netjes speelt. Helemaal klaar mee. Hele jaar beloven dat er werk voor me is, en dan het werk aan een ander geven, met allerlei smoesjes waarom dat niet voor mij beschikbaar zou zijn.

Werd ik net gebeld door de stichting waar ik vorig jaar voor heb gewerkt of ik voor komend jaar nog beschikbaar ben. Ze heeft allerlei mogelijkheden, ook 1 dag vast in de week. Gezegd dat ik er even over na wil denken. (met het oog op mijn zeer lange zomervakantie tot de herfst).

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:46

Tine, €&#-#+€+_: nare gang van zaken bij je werkgever beehhhh
Wel top dat er vooruitzicht is op ander werk. *\o/*

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:48

Pipskadilly schreef:
Ach Janouk, je knappe paardje!
En wat een domme vraag zeg, of ze zin heeft om een beetje gras te eten? Duh! :j

Ze ziet er top uit op je foto, helemaal niet meer down idd. Wat een beetje kroelen met de baas al niet kan doen ;)



Bewegend beeld haha alsof er niets gebeurd is


assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:30

Wat fijn Janouk.

Tine, wat een klojo's zeg! Niet netjes. Ga jij maar gewoon lekker genieten van je zomervakantie. En dan zelf lekker kijken hoe lang je vakantie wordt :)

Bianca is lekker bezig met fotograferen en conditie opbouwen. Ik zie op jouw fb veel leuke foto's langskomen van rennende mensen :)

Pips, je vroeg laatst hoe lang ik nog moet studeren. Het is een studie naast mijn fulltime baan, gaat dus niet heel hard. Ben nu een half jaar bezig en hopelijk volgend jaar rond augustus klaar. Dan ben ik belastingconsulent. Wel grappig, want als je me 2 jaar geleden had gezegd dat ik weer aan de studie zou gaan had ik je heel hard uitgelachen. Maar het is eigenlijk leuker dan ik dacht, haha.
Enne de tandarts... hopelijk geeft het Pips veel verlichting en loopt ze een stukje fijner met bit.

Belker lekker geknuffeld met Sav. Fijn dat ze op zo'n goede plek terecht is gekomen. Dat geeft vast rust.
HT lekker gemend met Jane en Sun. Hoe doet Julia het voor de wagen? Ook goed?

VHU lekker op het grote veld aan het rijden met Fred. Wat een toppaard. Hoe leer je een draver galopperen onder het zadel?

Baudyh wat gaaf dat jullie veulen is geselecteerd! Hoe werkt zo'n veiling? Ben je je veulen sowieso kwijt?
En ben je alle katjes al kwijt? Hier in huis zou ook nog wel plek zijn O:) .

Gem is lekker aan het werk met Inova. Ik zag dat je al hele goede punten had gehaald op wedstrijd, Leuk! Wat zijn je plannen verder?

Marga, iedereen weer uit de lappenmand bij jullie?

Zo tot zover de bijleespost :)

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:26

Assie: ik ben meestal alleen,Julia is heel heet tot ze moe word,dan wil ik er liever iemand bij hebben.jane luisterd beter naar HO!
Vhu: had ooit iemanddie bang was om te galoperen,ze verstijfde te veel en daardoor ging dier bokken.opgelost door naar een klein sprongetje te draven en na de sprong galopeerde ze vrolijk samen verder,was wel een dingetje dat er altijd een sprongetje indebak moest staan

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:11

Wat een blije kop Janouk. Wat fijn dat ze zo opknapte.

Lukt het om ze regelmatig te pakken HT?

Tine, pittig. Sterkte.

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:11

Assie, wat leuk dat je weer aan de studie bent gegaan. Belastingconsulente klinkt bést interessant (en dat terwijl ik een echte bèta ben). Waardoor heb je uiteindelijk toch besloten weer de boeken in te gaan? En lijkt me wel heftig man, naast een fulltime baan, en dan ook nog tijd overhouden voor je paard! :oo
Ik vind het studeren ook helemaal leuk, is ook wel nodig, want anders heb ik nog een héle lange 10 jaar voor me liggen _O-

Zusje en ik wouden eigenlijk morgenochtend een rondje gaan mennen, maar zusje twijfelt of het niet te snel is na het trekken van de kiesjes. De tandarts zei "een paar daagjes" wat ik interpreteer als 2, maar haar paardenvriendinnen kwamen met rusttijden variërend van 3-10 dagen. De kiesjes waren wel makkelijk te trekken en zaten al best los, dus dan is het herstel ook sneller... >;)
Ik denk dat we gewoon morgen eventjes het bit erin hangen, een beetje mee wiebelen en kijken of ze er geen pijn aan heeft. Bij duidelijke pijn wachten we nog een paar dagen, en als het allemaal okee lijkt, proberen we gewoon een klein rondje. Tandarts gaf wel aan dat ze soms even moeten wennen aan de nieuwe ligging van het bit, dus ben benieuwd.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 06:45

Ik moest toen 3 weken wachten bij het trekken van wolfstandjes.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:04

Als ik kijk naar het trekken van mijn eigen verstandskoezen: dat duurde ook echt wel een week voordat het minder gevoelig was.
En nog wel langer voordat het gat weg was zeg maar. Maar dat deed geen pijn.

Ik zou dus ook langer wachten San 2 dagen ;)

bettepet
Berichten: 135
Geregistreerd: 02-08-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:14

Vanaf deze kant ook maar weer eens een reactie. Ik lees af en toe wel bij. Maar erg druk met de laatste loodjes als juf op school. De school gaat sluiten, dus ik wordt overgeplaatst dus vanaf beide kanten veel drukte.
Tine, ik kan je helaas zeggen dat het bij alle organisaties in het onderwijs in ieder geval hier in het noorden zo is. Veel beloften die ze later niet waar maken helaas.

Verder ieder weekend druk geweest met het ombouwen van onze bus tot camper, deze is nu bijna klaar.
En dan natuurlijk ook nog steeds lekker bezig met de paardenbeesten. Als we op vakantie gaan komt een vriendinnetje oppassen die ook ment. Dus Oot moet ff weer een beetje in conditie zodat ze daar lekker mee kan mennen. Nu dus 2 pony's trainen. M'n buurmeisje blijft gelukkig Boy onder het zadel trainen als we op vakantie zijn. Van 2 weken niks doen wordt hij veel te dik.

Assie: super dapper van je dat je weer een studie begonnen bent.
Tine: ik hoorde van de hoefsmid dat we straks dubbelspan kunnen rijden?? Rocky schijnt erg op mijn Boy te lijken.
Janouk: tja haflingers zijn en blijven eters. Mijn moeder heeft onze haflinger kanjer nog steeds op stal. inmiddels 26 maar nog steeds erg helder. Ik ben blij dat ze zo goed uit de operatie is gekomen. Het blijft toch altijd riskant met zulke grote dieren.
Biancoo: lekker aan de wandel met de hondjes. Dat blijft ook een heerlijke ontspanning.
VHU: geniet lekker van het weiland en de paardjes ook. Gelukkig kunnen ze bij ons het hele jaar op het land.
pipskadilly: ik zou zeker ook nog even een paar dagen wachten.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:26

Bettepet, ik had jouw Boy zien lopen in Leek, en dacht toen al dat ze sprekend op elkaar lijken. Denk alleen niet dat ik toestemming krijg om hem te beleren ;-). Maar anders...... droomt verder.......

Van de week dus te horen gekregen dat ik bepaalde opdracht niet zo krijgen omdat het teveel uren zouden zijn voor mij (volgens mij mag ik dat toch echt zelf beslissen), daarna werd genoemd dat ik te dicht bij de betreffende school zou wonen. Nou bij mijn huidige school wonen 4 medewerkers veel dichterbij en dan ook nog in een woonwijk (ik woon buitenaf). Op advies van collega's toch maar eens stichting gebeld en hun gevraagd of er een beleid is. Nou, dat is er dus niet. Ik mag bij wijze van spreken naast de school wonen. Woest ben ik om die leugens!!!!! Zeg dan gewoon dat ik te oud ben, maar hier kan ik echt niet tegen. Volgende week zijn de rapport gesprekken. Nu zegt mij duo gewoon doodleuk dat ze er op de donderdag niet bij is, dan werkt ze niet. Nou, ik ben dus maandag vrij dan. En tegen een collega heeft ze gezegd dat ze de groepsplannen voor komend jaar niet hoeft te maken van de directie. Maar tegen mij is niets gezegd, en ik ga het echt niet alleen maken. Het is nu haar groep weer, ze heeft zich zelf 100% beter gemeld.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:04

Even berichtje tussendoor, vwb onderwijs helaas het is echt zo of het nu basis of WO is, het is een drama vwb organisatie (en aanspreken collega's die simpelweg hun werk niet doen). En daardoor raken de betere overbelast -O- zo jammer want het is zo leuk.
Ben erg blij met mijn overstap naar andere tak van sport. Ik krijg in ieder geval ieder uur wat ik doe betaald en er wordt goed geluisterd als ik iets wel of niet wil.
Maar goed, het is hier in de Randstad denk ik wat makkelijker praten vwb werk dan in het hoge Noorden. Ik zou echt never nooit niet plannen gaan maken voor het volgende jaar als je a. niet eens daar dan werkt en b. je collega 100% weer hersteld is.
Maar sterkte met het hele frustrerende proces.

Janouk super dat het zo is gegaan.
Belker hoop dat het overeind krabbelen nog steeds gaat :(:)
Iedereen die ik vergeet Y;(
Maar nog ff vwb bit - tandarts, beter een dag te lang dan te kort gewacht als ze pijn krijgen in hun mond ben je verder van huis...

Verder hier een uitermate rotweek afgelopen weekend afscheid van iemand genomen die ons zeer zeer dierbaar is en die komende dagen komt te overlijden.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:12

VHU, sterkte. Heftig.

Ik ben fijn aan het opkrabbelen. Het lijkt er op dat de probiotica fijn werkt. Ik voel me beter en kom eeer aan.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:17

Vhu..heeel veel sterkte..heel heftig ! :(:)

Belker, fijn te lezen ! _/-\o_

Pips, ik zou zeker 7 dagen wachten....

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:36

Goeienavond!

Janouk heeft een geslaagde operatie achter de rug, fijn!
Tine heeft haar zebra's weer gegroepeerd en ja, laatste loodjes in het onderwijs zijn zwaar. Zeker met dit warme weer er nog bij. Ga je echt even een jaar "niks" doen in het onderwijs?
Belker ook weer aan het opkrabbelen, hoop dat het zich goed doorzet +:)+ . Fijn dat Sav een mooi plekje heeft!
Pips heeft wolfstandjes laten verwijderen, kan me niet meer herinneren hoelang mijn vroegere pony daarvan moest herstellen. Maar goed, weet niet of er wedstrijden voor de deur staan bij jou?
VHU, heel lastig om afscheid te moeten nemen. Weet het nog bij mijn neefje: wat zeg je bij het weggaan tegen iemand waarvan je weet dat het de laatste keer is.
Bet, gaaf om je eigen bus om te bouwen tot camper!
HT, toch de ontspanning er in proberen te krijgen met Julia, want hoe meer conditie ze krijgt, hoe langer het duurt voordat ze moe wordt.
Assie aan de studie voor belastingconsulent ... zou mijn baan niet zijn :D .
Bianca ook aan het rennen? Ik ook :P

Afgelopen zondag D zonder V gedaan in Grave. Drie wp's erbij, en een 9 gehaald voor een gebroken lijntje bij een jury die er om bekend staat niet al te hoge cijfers te geven. Heb nog nooit een 9 gehaald *D .

Dit weekend met het andere team naar de SWM Geldrop. Tevens DK, dus ben benieuwd. Volgend weekend zelf weer D&V. De V doe ik impuls ... wil geen tijdsdruk, alleen braaf tussen de kegeltjes rondkachelen.

Pipskadilly
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-04-18

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:40

Thanks voor jullie adviezen, we hebben het voor vandaag maar gewoon bij een heerlijke wandeling met halster gehouden voor de dames, die waren allebei niet te stoppen! Fijn om te zien dat paard ook eindelijk weer kan genieten van een wandeling, paar weken terug had ze nog duidelijk last van haar pees. Hopelijk mooie echo over 3 weken!
Mennen met Pipje tillen we maar even over het weekend. We willen haar idd geen trauma bezorgen, zó makkelijk was ze toch al niet met het bit. Daarnaast is het op ons favo-oefenterrein nu net een sahara. En ze wil nog wel eens hoesten de laatste tijd, dus even kijken of er binnenkort weer een beetje regen aankomt.

Geduld is een schone zaak :)*

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:45

hejj Gem.. goed zeg winstpunten.. _/-\o_
Rennen heb ik even in ijskast staan..was ingestort.. dus terug bij af..wandelen maar..en nog eerst sterker worden..maar geef t nie op..komt wel weer... Jij bent goed bezig !! +:)+

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:33

Janouk dubbel gefeliciteerd. *\o/* *\o/*

Belker krabbelt al weer een beetje op en heeft Sav gezocht. :(:)

Pips dat doe je goed, beter wat langer wachten met het bit er weer in, was hier ook iets van 3 weken maar onder het zadel kon ik ook met halster rijden.

Tine ik ga maar op m'n handen zitten }:) Maar gefeliciteerd met de wp van jou zoon.

VHU sterkte Y;(

Bet heeft vakantiebus bijna klaar.

Gem gefeliciteerd met de wp en een 9 super. En heeft een druk weekend voor de boeg.

Bianca houd dapper vol +:)+

Hier het afgelopen weekend 2 wp gereden in de dressuur met Eef en ook de onderlinge smw (was gecombineerd) de smw zelfs boven verwachting gedaan, geen tijdfouten en de hindernissen liepen goed behalve de laatste hier maakte ik een route fout maar heb hem wel hersteld, ook de vaardigheid maar 2 strafpunten. Was super tevreden Eef moest het in z'n uppie doen en ik had er eigenlijk niet op getraind.
En v.a. afgelopen maandag is het kersen plukken en jam maken, als ik mijn ogen dicht doe zie ik kersen. Dus ik ben lekker zoet (en plakkerig).

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 00:06

Gem ik zie je dit weekend! Ik ga ook mee groomen!
Tine, ik zou echt alleen het hoognodige voor de kids nog doen en verder dikke vinger voor de rest hoor.
Biancacoo goed bezig, luisteren naar t lijf.
Belker fijn dat je opknapt hoop zo dat die trend door zet voor je!
Sterkte vhu, klote idee om afscheid te nemen.

Ik heb gister weer les gehad en we hebben nog een lange weg te gaan, maar heb wel een heeeeel kritische juf haha.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:58


Update Janouk. Op ziekenbezoek geweest

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:14

*\%/* *\%/*
Goed nieuws
Janouk doet het zo goed, dat ze waarschijnlijk dinsdag naar huis mag. Pijnstilling en antibiotica zijn gestopt.

Hier filmpje zondagochtend van een attente Janouk


Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:52

Wat fijn Janouk, mooi nieuws.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 15:24

Top Janouk!
Ik ben nog in Geldrop, net gegroomd en het ging goed. Gister nog even met Gem gekletst.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:02

Jaaa was gezellig!

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:20

Wat leuk Gem & Janouk, en Gem wat super van je punten _/-\o_
Marga1 ook punten _/-\o_
Goed bezig hier allemaal _/-\o_

Hier tussendoor beetje aan het proberen bij te komen van vreselijke 2 weken, komende week een herinneringsbijeenkomst (onze vriend is inmiddels overleden...) en dan maar weer verder...