[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:24

Tine fijn lekker mennen.

Gem mijn man heeft het zelfde idee over zonnepanelen (lonen niet)

Vandaag dit toevallig gevonden op you tube, windmolens besparen niet = zeer leerzaam.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:52

Lekker Tine weer aan t mennen.
Hier ook al jaren getwijfeld over zonnepanelen, dus lees met interesse mee!
Gem weer een uitgebreid verhaal! Hoop dat de straat gauw weer gefikst is.
Vhu is lekker aan het fietsen en tinkers opvoeden.
Ik heb nog een nieuwtje, vandaag Catey verkocht. Woensdag ga ik haar wegbrengen, ik denk dat t wel 7 km is ofzo. Heb er een goed gevoel over.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:49

Vandaag zo gelachen om ikke. Naast zijn wei ( zit een fietspad en een weg tussen) staan sinds gisteren 2 zwarte pinken. En die zijn toch eng.
Maar vandaag vind hij ze toch ook wel spannend. Dus zoekt ze elke keer op dan staan ze elkaar aan te staren maar als er dan een koe beweegt rent hij weer heel hard weg op zoek naar Ted ( die aan de andere kant) naast hem staat. Was heel grappig om te zien.

Vandaag weer met db naar de beleer mevrouw geweest en hij doet het echt steeds beter. Valt af. Singel kon al gaatje strakker.

Lekker dagje ondanks dat vriendlief ziek op bed ligt. 39,5 koorts. En je weet het hè met mannen die ziek zijn. Ha ha

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:37

We hebben 18 zonnepanelen op het schuurdak. De opbrengst is bijna gelijk aan ons verbruik per jaar. Het scheelt enorm in de energiekosten. Hier geen spijt. Zeler deze zomer veel opbrengst.

Hier nog steeds aan met puzzelen met Janouk en Anton. Schiet niet echt op. Pppfff ik blijf stappen

Beterschap baudyh voor je man

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:32

Pff Janouk, niet fijn. Ik moest gister nog aan je denken, maar weet nu dus dat het nog niet op schiet. Waardeloos. Heb je 2 prachtige paarden in de wei en kun je nog niet veel.
Baudy, dat zal er grappig uitzien! Beterschap voor je man


Hier komt Rocky ook mooi strak in het pak. Hij blijkt zelfs ribben te hebben _O- . Zaterdag op de onderlinge wedstrijd kwam er iemand naar ons toe. Hij heeft een dochter van Rocky. Erg leuk!!! Hij vond het erg jammer dat hij gecastreerd is, want erg interessante bloedlijn. Maar ja, er was geen vraag naar en in de praktijk is dit toch wel heel veel makkelijker.

Werd net gebeld om in te vallen op school waar ik op donderdag werk, maar ik ga lekker met Rembrand naar het bos.

Fijne dag allemaal

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:04

Ips, zo..Cathey verkocht...en zoooo dichtbij, dat is grappig !! goed zeg, nu hoop ik dat Det ook snel weer opknapt ! <3
Tine, goed bezig, lekker met Rembrandt naar het bos, heeerlijk vooruitzicht.
Janouk...pfff.... dat is niet leuk,..nog steeds stappen...hoop dat ze beide snel helemaal weer topfit zijn !
Gaaf dat Rocky het zo goed doet Tine, en leuk dat er een mooie dochter van hem in de sport loopt.
Baudyh, sterkte en beterschap voor je man, gekke Ikke, wat leuk om dat zo te zien dat hij bang is van die pinken. en DB gaat goed, top !

Vanmorgen met Boen( nieuwe hond) naar het bos geweest om te trainen, was toevallig tegelijk daar met kennis die loopt met 6 honden, samen gegaan, na 6 km is Boen wel helemaal op... echt moe, maar hard gewerkt, dus top, hij heeft er erg veel plezier in, en ik ook, het gaat goed.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:15

Bianca Mooie samenvatting en super dat het zo goed gaat met Boen!

Even wat foto's van de ochtend. Het is zooooo mooi in het bos. Op de foto's komt dat niet goed tot zijn recht (maar ja, zijn ook genomen vanuit het zadel)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:01

O ja, ondanks dat het hier een hele grijze dag is en nu ook mistig, toch 2 kW opbrengst. Oke, is niet heel veel, maar er is hier geen zon.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:07

Dat begrijp ik goed Janouk... nu is het wel zo dat je met de training die je bij Karin Leibrand doet echt wel een paar maanden geduld moet hebben voordat dat wat vruchten af gaat werpen, feitelijk 'herbouw' je het hele paard.

Mooi beeld Tine :))

En Catey verkocht, dat is fijn Ips, wat leuk dat ze zo dichtbij blijft.

Tja zonnepanelen. Ik denk dat het zeker kan opleveren maar dan moet het niet al te ingewikkeld zijn om ze te installeren. Manlief wil ze ook heel graag maar ik heb zoiets van laten we eerst maar investeren in overal dubbel glas. Dus dat is bij ons plan de campagne. Daarbij gebruiken we niet zoveel energie als je de m2 van het huis bekijkt dus zoveel winst valt er wat dat betreft niet te halen, we hebben gewoon een erg groot huis. Met verbouwing hebben we al heel veel vernieuwd en energiezuinig aan laten leggen dat scheelt ook enorm.

Belker

Berichten: 15310
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:18

Hier wel gelijk zonnepanelen laten plaatsen. Er liggen er 9 en we hebben deze zomer al meer opgewekt dan verbruikt. Verder kijken wij of we van het gas afkunnen en wat dan de beste optie is.
Dubbel glas zijn we nu mee bezig.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:38

Bij ons moeten ze op 4 hoog... hoogwerker erbij :$ ... glas in lood panelen ook op het dak (zo'n venster moet er niet aan denken dat daar iets fout gaat)... en het dak moet over plm 5 jaar nieuwe bekleding, moeten die panelen er eerst weer af, dan weer erop ... en het is een plat dak, we hadden vorige huis zo vaak lekkage... dus ik zie het niet zitten zeg maar :o

Jeetje Gem wat een bijleespost _/-\o_ klinkt als nogal ingewikkeld de opgebroken straten :oo en je bent dus weer aan het rijden, wat goed zeg dat Miepje dat dus ook kan misschien B proefje ergens in de winter, zou toch leuk zijn?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:40

Hier is alles al super geisoleerd (we hebben niveau B, wat voor een boerderij heel goed is). We zijn ook aan het rondkijken voor vervanging van gas (vandaar ook al de panelen, want we zullen meer stroom gaan gebruiken), maar een echt goede oplossing is er volgens mij nog niet. Dat moet nog beter ontwikkeld worden. Want een grondpomp gaan we echt niet doen. Dat maakt enorme herrie, terwijl we hier nu juist zo heerlijk stil wonen.
Fijn dat Cathey zo dichtbij blijft. Of misschien ook juist niet? Afscheid nemen is dan misschien moeilijker.

Belker

Berichten: 15310
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:46

Mijn broer heeft nu infrarood vloerverwarming en dat werkt als een tierelier. Wij denken zelf Aan airco, in ieder geval voor waar we nu leven en de slaapkamer. Het oude huis wordt een groot project dus we zien dan wel wat financieel past.

Dat is idd netjes voor een boerderij Tine.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:54

Zo dat is inderdaad prima!
We hebben nog steeds geen label want dat labelkeurmerk snapt nog steeds niet dat we een huis zijn en geen bedrijf :+ Maar obv alle maatregelen die we hebben genomen zijn we van het laagste naar C niveau gegaan dus da's met een huis uit 1916 ook best knap :7
Lijkt me echt heerlijk van die vloerverwarming.

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:39

Baudyh geniet van Ikke tv en sterkte met zieke man.

Janouk geduld, komt wel goed.

Ips Catey verkocht (had haar op bokt markt zien staan) fijn dat je een goed plekje voor haar hebt gevonden.

Tine is verstandig geweest, en heeft vanaf Rembrandt genoten van het bos.

Biancacoo lekker met Boen aan het werk.

VHU is verstandig geen zonnepanelen, die dingen moet je ook schoonmaken net als ramen anders gaat de opbrengst achteruit.

Belker en Tine laat je niet gek maken door die politici eerst moet er een goed alternatief zijn voor gas dat werkt en betaalbaar is.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:23

Marga, eens hoor, we wachten rustig af
VHU wat raar dat je nog geen label hebt. Bij verkoop hoor je toch label te hebben of is dat pas recent zo.

Vandaag hele dag congres gehad met Peter Heerschop als gastheer. Erg interessant, maar ook lange dag met 7 sprekers. Dus vooral heel veel stil zitten en luisteren.

Belker

Berichten: 15310
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:56

Wij hebben ook geen label. Als er geen label bijzit dan krijg je gewoon het slechtste label. Dat klopte hier ook wel.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:21

Klopt je krijgt gewoon het laagste label en dat klopte hier ook wel :)) huis was een zeef zeg maar :7

Wat een prachtige zonsondergang was er vandaag hebben jullie er ook zo van genoten.

Afbeelding

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 01:06

Mooi VHU <3 ! Neuhhhh geen interesse in wedstrijden onder zadel :D .

Tine, congres met Peter Heerschop, zal best grappig zijn :) . Aan het mennen en mooie bosfoto's <3 !

Biancacoo heeft lekker getraind met nieuwe hond. Fijn dat hij het zo goed doet!

Ips heeft Catey verkocht, tja ... twee kanten hè, dat ze zo dichtbij blijft.

Marga, jouw rug (en dat je wel kunt lopen en op een ladder staan) klinkt mij in de oren als dat je aan buikspiertraining moet gaan doen om je lage rugspieren sterker te maken. Ik heb vorige week dezelfde opdracht gekregen van de hardlooptrainert.

Baudy, ja koeien! De -wijlen- oude volbloed van vriendin was nergens bang voor, maar koeien en varkens :n , moest hij niks van hebben!

Gisteren op de zorgboerderij aan een cliënt en stagiaire wat basisprincipes NH geleerd tijdens het longeren van de Tinker. Was erg leuk, pony is keibraaf en ze deden het goed. Vandaag dus (pas voor de eerste keer) eens wat aan NH gedaan met Miepje in de longeerring. Heel gaaf, ze pikte het snel op en vond het leuk :) . En voor de fun eens op de Gelderse dame (nooit ohz beleerd, wel braaf voor de wagen) gehangen nadat ze stond te knorren naar een opstapkrukje. Dus daar eens mee gestoeid en uiteindelijk via het krukje op haar rug gaan hangen. Ze gaf er geen r33t om :D . Morgen misschien maar eens het kunststof zadeltje meenemen.

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:13

Gem je zou zo maar gelijk kunnen hebben. Maaaar ik zit sinds maandag weer op de kar *\o/* pijnvrij.
Arme Pep 3 dagen aan het werk 2x span en vandaag leerpony lekker een ritje door het bos met jeugdmenner aan het stuur.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:16

Na mijn vreselijke val van Bente jaren terug heb ik nog heel lang (lage) rugklachten gehad. Ik had toen een scheurtje in rechter SI gewricht opgelopen. Was soms zo erg dat ik echt niets meer kon doen van de pijn, autorijden was dan hel, zitten vaak ook. Enige wat dan nog beetje ging was liggen, soms was zelfs dat hopeloos maar met fikse pijnstilling ging het dan langzaam na paar uur weer een beetje. Dat alles is langzamerhand minder geworden toen ik regelmatig core-stability-oefeningen ging doen (doe ik nu nog probeer elke avond even paar dingetjes: plank, brug en zijwaartse plank), op aanraden van fysio. Heb nu vrijwel nooit meer last van mijn rug, wat een zegen _/-\o_ Als ik het een poosje niet doe merk ik het direct en met de oefeningen die zijwaartse plank, is dan de 1e die echt hopeloos mis gaat.

https://www.gezondheidsnet.nl/spieren-e ... -stability

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:51

Super spannend hier. Zoonlief doet mee aan de schoolfinale van Lego League. Het uiteindelijke streven is de wereldfinale in Amerika. Geen idee of dat haalbaar is, maar het is een mooi doel ;-).

Ze moeten een robot allerlei missies laten uitvoeren. Hoe meer geslaagde missies hoe meer punten.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:13

Goedemiddag. Rustig hier.

Gisteren was het met de lego league heel goed gegaan, maar net niet door naar de regiofinales.
Vandaag 1e springwedstrijd met Rocky. Ze gingen foutloos door het parcours. Super blij mee. Ze worden echt een topteam samen. Bij het rondje progressief ging het beetje mis, de geplande bocht lukte niet en ze belandden in een andere hindernis, dus dan wordt je uitgebeld. Maar niets bezeerd en weer veel geleerd. Volgende keer nog maar niet voor de heel korte lijnen gaan ;-)

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:29

Beetje overmoedig maar leuk Tine :j

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:09

Leuk dat ze een team worden Tine.

Ik had me gister ingesteld op met regen naar menles vandaag en terug maar niets van dit al, kon zelfs de pony's nog borstelen (ze waren droog). Gelukkig buiten les want het was best warm voor de tijd van het jaar, pony's hebben al een beste vacht. Ik vlecht ze wel als het zo warm is dan kunnen ze beter hun warmte kwijt.
Het bos is nu mooi met al die gele kleuren dit zal wel kort duren als het zo hard gaat waaien als ze voorspelt hebben.