[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:21

Klinkt goed Gem, fijn +:)+

VHU ook genoten met Fred, lekker.

Hoe was het rondje met hardlopers en step Biancacoo?

Ik sla Sav vandaag over. We hebben geklust. Nu ben ik moe. Ik ga eerst maar weer eens eten. Op dit moment vind ik weinig lekker en val dus af. Dat is niet goed.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:34

Wat een superresultaten Bianca! Erg knap
Gem geniet volop van haar knappe miep en vhu van knappe Fred.
Vanmorgen met zoonlief flink gewerkt in de moestuin. Onkruid is eruit en alles is omgespit. Morgen verder. Nu op wedstrijd. Hoop dat ik niet verkeerd lees want ben vreselijk moe

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:43

Belker...goed voor jezelf zorgen hoor.. :(:)
De steppers starten als 1e, ik mocht als 4e starten, en heb nog iemand ingehaald.
Na ons gingen de canicrossers van start, liep allemaal vlot door, dus ging erg goed.

Heel trots op zoon..voor t eerst hardloopwedstrijd..en dan toch 4e !! +:)+
Succes Tine.

Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:22

Succes Tine.
Veel gedaan weer in de tuin.

Wat goed van zoon Biancacoo. Gefeliciteerd!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:22

Zoonlief kan het beter maar heeft ook wel weinig punten gekregen. Nu valt het ook niet mee als je meteen na een ZZL combinatie de ring in moet. Gewoon doortrainen en volgende keer weer beter. Helaas kwamen we erachter dat onze instructieset niet meer in wedstrijdkoffer zit. Erg vervelend, want was een duur, maar vooral erg handig ding. Heb wel een oproep op fb gezet, maar de kans is natuurlijk erg klein dat we hem terugvinden. De manege had hem in ieder geval nergens gezien.

Zo vroeg naar bed, want we gaan morgen op tijd naar het bos voor een ritje (in de hoop dat het dan nog rustig is)

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:52

Gem en Vhu genieten van de paarden.

Biancacoo heeft een fijne dag gehad met zoon en hondjes.

Belker ja soms gaat klussen voor paardjes, lastig als weinig smaakt en het niet de bedoeling is dat je afvalt.

Tine weer een volle dag, fijne rit morgen.

Gus de kat die 18 geworden is, ik realiseer dat die al weer 20 jaar geleden overleden is. Bewuste tandarts is ook met pensioen. waar blijft de tijd.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:39

VanHuisUit schreef:
He bah altijd lastig dat hoesten. Zelf ben ik erge fan van Sputolysin in combinatie met https://www.agradi.nl/puur-natuur-laryngo-50ml.htm . Maar kan me voorstellen met drachtige merrie dat je liever via DA doet... maar dan lijkt het wel op luchtpijp irritatie en niet de longen trouwens... eet ze veel stro of kun je iets met het voer doen?

Moet werken heb nachtdienst maar ben door paardrijden en het lekkere weer helemaal rozig geworden :z dus moet zo ff aan de koffie of zoiets.


Ze staat op stofvrije houtkrullen en haar hooi stoom ik. Ik geef haar nu van NAF respirator boost bij dat kon geen kwaad volgens de da. Op dit moment hoest ze niet maar als de medicatie uitgewerkt is ben ik bang dat ze weer begint. Ik wil dinsdag een andere dierenarts hier net over de duitse grens contacteren. Ik ben al eerder met een paard bij hem geweest met een peesblessure en was ook tevreden over hem.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:31

Hoop dat hoesten weg blijft spaikey..

Vanmorgen kort rondje gestept met de 2 honden die gisteren niet mee waren..
Alleen hoofdpijn..en buikpijn..kom er nu zo snel niet vanaf ben ik bang.ben er misselijk van..gisteren nergens last van...hoop snel over.

Fijne paasdagen nog allen..

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:59

Spaikey,hou eens bij wanneer ze hoest.happytime had periodes hoesten en traanogen,na vele jaren ging bij ons opeens het lampje branden : pollen allergie....toen we het pollenweer gingen volgen....klopte de puzzle

Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:57

Ons meisje is voor het eerst loops. Ze wordt een grote dame <3

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:07

Haha Belker.... vandaar de puberhormonen :D

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:48

Vandaag bij een heel leuke pony wezen kijken voor zoonlief. Een goedgekeurde nrps hengst. Zoonlief was van te voren heel erg gespannen, maar ik heb hem nog niet eerder zo ontspannen op een vreemde pony zien rijden. Nu nieuwe afspraak voor 2e bezichtiging plannen.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:55

Agossie hondenkind wordt hondenpuber :(:)
Klinkt goed Tine! Hoop op een goed vervolg!

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:16

Tine klinkt spannend hoop dat het de juiste is.

Belker nu een puberhond in hotpants *\o/*
Onze teckel had jeans tanga's (zelf gemaakt) met inlegkruisjes.
Goed oppassen nu, een ongelukje is zo gebeurt.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:59

tine, spannend.

haha...teckels met jeanstanga's met inlegkruisjes.. :+ :D hahahhaha...... sorry....wat zal dat een gek gezicht zijn geweest.... :')

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:43

Ja ik kreeg ook beeld door :')
Voel je je al wat beter Belker?
Biancacoo door de beroerdheid heen of heb je griep gekregen, hoop het niet!

Zo zeg deze week sta ik niet ingeroosterd, hoop dat het zo blijf, even bijtanken. Vind mijn werk erg leuk maar die wisselende diensten zijn soms behoorlijk vermoeiend. Nu doe ik gewoon ook natuurlijk steeds veel te veel, thuis en op het werk en met studie etc dus moet mezelf gewoon afremmen maar goed, dat is al mijn hele leven zo en niet zo makkelijk te veranderen... :o }:0

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:14

Gisteren gelukkig opgeknapt..gelukkig geen griep..
Hoofd zeurt nog wel wat.. maar dat komt van de extreem hobbelige rit van de wedstrijd met de honden en step..dat vind m'n nek niet leuk.. haha..dus ff bijkomen..
Vandaag wat schilderen en knutselen..
Lekker vhu weekje niet ingeroosterd.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:28

Maar ff kalm aan dan Biancacoo :(:)

Nou weer lekker op Fred gehobbeld :D lekker weer is het hier.
En nu wachten op gasten. Hoogseizoen hier, april en mei is het altijd heel druk. In vergelijking met vorig jaar meer mensen die 2 of 3 dagen blijven, erg fijn want is veel minder werk :)

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:12

Teckel was ook nog trots op haar tanga, nooit probleem met aan doen, moest wel opletten dat ze niet met broek aan naar buiten de tuin in ging want dan had ze een ongelukje (natte broek) en het koppie dat ze daar bij trok :o

Vhu het is altijd fijn als men langer blijft als je verhuurt dan is het inderdaad minder werk, ik verhuur eigenlijk alleen per week, heb n.l. 3 a 4 uur nodig om het huis weer spic en span te krijgen.

Hier de diagnose griep met tot nu toe als hoogste koorts 38.9 gelukkig zakt het nu, hoop dat het niet lang duurt.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:41

Pff, schrok me rot. Kreeg ik mail van knhs dat ik onrechtmatig in de Z was gestart met Sam. Dus ik nog een keer de reglementen nagekeken, niets aan de hand. Dus maar even gebeld. Kan het systeem het niet aan dat ik met een pony en met een paard in Z heb gereden. Maar als je dat weet, dan kijk je dat toch eerst even na ipv gelijk een brief te sturen en mensen te beschuldigen het fout gedaan te hebben. Stomme KNHS!!!!


Marga, ik heb beeld hahaha. En beterschap!
VHU, lekker dat je gasten wat langer blijven.
Bianca weer wat opgeknapt en lekker aan het knutselen/schilderen
Janouk, zag op fb prachtig schilderij. Zo knap als je dat kunt

Hier barstende koppijn, slaap al een week slecht door pijn in schouder (is weer terug helaas). Gisteren bij osteopaat geweest dus het gaat wel weer beter, maar ja, de vermoeidheid is er nog.

En nu iets nieuws aan het proberen, we hebben een airfryer gekocht. Ik hoor heel veel positieve berichten, dus ben heel benieuwd.

Verder erg druk hier. Vandaag weer cursus gehad, morgen weer oudergesprekken na schooltijd.
Hopelijk zijn stucadoors morgen klaar met alle hoge delen, dan kunnen de bouwvakkers weer verder.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:36

Enig idee waarom het dan terugkomt Tine?
ZOals je wellicht weet heb ik heel lang flinke ellende gehad met mijn schouder na die val waarbij ik een paar ribben had gebroken. Het gaat nu gelukkig redelijk goed. Alleen als ik een nacht op die schouder heb geslapen op een verkeerde manier is het soms nog redelijk hel. Wat helpt is als ik een kussen in mijn rug leg, dan kan ik niet op die schouder draaien. Of als ik toch op die schouder wil liggen, dus het kussen aan de andere kant leg en kussen onder hoofd op een bepaalde manier neerleggen. Zodat ik schouder niet te veel belast.
Lastige is dat het echt mijn slaapkant is dus als ik echt lekker wil slapen dat ik heel graag (en vaak onbewust in mijn slaap) op die kant draai.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:32

Joehoeee!

Janouk, ik zag je tekening / schilderij ook langskomen ... wow.... echt heel gaaf!

Tine, ja... de KNHS checkt nauwelijks vooraf. Zo kreeg Mennifique-trofee winnaar JvdB vorig jaar een "standaard" bericht van de KNHS dat hij niet aan zijn licentiepunten had voldaan als jury en uitgeschreven werd. De man heeft krankzinnig veel betekend (en nóg!) voor de mensport en werd dat jaar heel ernstig, langdurig ziek! Hij was er kapot van, had niet eens de moed om er tegen in verweer te gaan ... gelukkig waren er enkele dames "met-grote-naam-in-mensportland" die even orde op zaken gingen stellen bij de KNHS ... :D

Marga heeft een tanga-teckel :') !

VHU is wel en niet gast-vrij en gast-vol (meerdere interpretaties mogelijk :P ). En "Fredt" Frolijk Foort :Y) .

Met Biancacoo vanmorgen nog even bijge'appt :j .

Belker, goed voor jezelf blijven zorgen :(:) .

Vandaag een enerverend dagje, maar voor hier noemenswaardig:

- Mijn gezicht / hersenpan is vandaag ontsnapt aan verbrijzelende paardenhoeven. Een pensionpaard dat er al om bekend staat dat het geen sociaal dier is, moest even naar buiten. Ik haalde Inova weg uit het gangpad en liep het manegeterrein op om vrije doorgang te verlenen. Dacht toch wel heel ver van de stalingang af te staan, maar het paard ziet Inova, stopt, maakt zich mega-lang en haalt met twee schoppende benen zo verschrikkelijk hard en hoog naar achteren uit om haar te raken, dat ik de randjes van een ijzer langs mijn mouw voelde ritselen, 15 - 20 cm van mijn gezicht. Stond even een paar minuten te trillen op mijn benen.

- Tweedehands maar nieuw, heel duur menbit (dezelfde die ik al heb, maar bijna versleten is) gekocht (halve prijs was ook nog best geld) die bij arriveren een maat groter bleek dan opgegeven was. Afgesproken dat ik hem mocht proberen, eventueel terugsturen als het echt te groot blijkt óf er gratis nieuwe bitschijven bij krijg. Het bit is idd wel iets te groot, maar Miepje accepteert! Langzaam wordt ze dus ook daar makkelijker in. Bitschijven zullen dan idd wel de letterlijk passende oplossing zijn.
(Overigens had ik ook de rij-variant van dit menbit gekocht, maar daar moet ik nog wat mee experimenteren, want daar was ze dinsdag wél narrig op, terwijl ik tot dusverre juist fijn met het menbit, teugels zonder hefboom-functie gereden heb :roll: . Dus het mondstuk zelf zou nauwelijks moeten uitmaken)

Eerste update over onze nieuwe Srprs.me - trip is binnen! We moeten ons op de vertrekdatum eind april om 05.00 uur melden op Schiphol :oo . Zin in :):) .

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:38

Sorry moet even van me af praten. Had stiekem gehoopt om deze zomer eindelijk lekker met ikke aan de slag te kunnen en misschien wel stiekem een B proefje te starten op het zuidenveld dat dit jaar bij ons in Dalen is.
Maar vandaag te horen gekregen dat hem dat niet gaat worden.
Ik moet eind mei geopereerd worden. Ze weten eindelijk na 4 jaar wat er met m’n pols aan de hand is. Blijkt dat mijn ellepijp te lang is. Mee geboren waarschijnlijk. Die drukt bij bepaalde handelingen door de pols meniscus tegen een hand botje aan. Dat botje is ontstoken veel oedeem er om heen. Daardoor is ook de pees ontstoken.
Klinkt allemaal logisch. Heb het ook gezien op de scans van de MRI. Maar ja.
Het enigste wat er tegen gedaan kan worden is de ellepijp inkorten. Die gaan ze halverwege de arm doorzagen , stukje ertussen uit , en met een plaatje en schroeven weer aan elkaar zetten.
Vind het een eng idee.
Dan mag ik 6 weken niks en dan nog 6 wekenrevalideren.
3 mnd zoet mee.
Gelukkig in de zomer. Kunnen de paarden het land in. Maar ja moet nog ff wennen aan het idee.

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:48

@ baudyh dat is balen. maar wel beter voor het lange termijn natuurlijk. als ikke de laatste x goed voor de kar gelopen heeft is het helemaal niet erg om hem vakantie te geven. waarschijnlijk kun je er daarna zo mee door rijden.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:28

Getver, ik kan me voorstellen dat je het een eng idee vindt. Maar als het ervoor zorgt dat je daarna zonder pijn door het leven kunt....
Heel veel sterkte vast.

Mijn prinsesje had een hoefzweer. Ik had haar vrijdag meegenomen naar de Veluwe om daar bij een vriendin een rondje te mennen. Haal ik haar daar zaterdag toch stokkreupel uit de stal :oo . Arm paard.
Gelukkig bleek het dus 'maar' een hoefzweer te zijn. En dus mag prinsesje nu iedere dag even met haar pootje in de biotex.
Dit vindt ze er zelf van: _O-
Afbeelding
Wel echt heerlijk zo'n zoet paard. Ze had nog nooit met een voet in een emmer gestaan. Je parkeert haar, zet de emmer ernaast, tilt voet op en zet voet in emmer. Na even snurken blijft ze dan ook braaf staan <3 .