[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:43

Yeah Fred blijft ! Jouw man is een gouden, hij heeft echt groot gelijk!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:45

Ik rij ook nog maar zelden. Erop is maanden geleden. En erachter ook alweer 2 of 3 weken. Gelukkig heb ik 2 bijrijders, dus ik voel me er nu wel minder schuldig om. Morgen wil ik proberen een bosritje te gaan maken, maar daar ben ik dan ook wel weer zenuwachtig voor, want ik heb een tijd niet gereden, hij staat ook al 2 dagen te niksen. Slaat nergens op, want doorgaans is hij superbraaf (ja, zelfs Rembrand is af en toe op zijn manier wel eens stout).

Ik ben zo blij met je man VHU, van ons zou je dat denk ik niet hebben aangenomen. En het is toch echt doodzonde om zo'n fantastisch paard weg te doen. Hij voldoet aan alles! En hij heeft een fijn maatje aan die Tinker dus komt echt wel goed. En anders kun je inderdaad altijd nog een bijrijder zoeken.

Nou, ik ga de honden uitlaten en hopelijk nu wel een nacht lekker slapen. Ben gesloopt...... vandaag ook nog lang oudergesprek gehad. Morgen even een dag geen school (ik was alweer gebeld, maar had telefoon niet gehoord. Gelukkig maar, anders geen bosrit morgen en ik kan nog steeds heel slecht nee zeggen)

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:37

Ha Tine slaap lekker :Z en vaker de telefoon buiten bereik/uit :D

Ips ik heb uitzending gemist gekeken en heb jou zoon gezien.

Hier vanochtend een fijn rondje gereden met het span pep gaat blijkbaar steeds beter in zijn vel (spat groeit vast) hij liep lekker zonder dat hij boos werd en Eef moest weer tempo maken.
En vanmiddag samen met man aan het mest uitrijden geweest, zal morgen wel weer last van het lijf hebben.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:25

Haha, ja is wel idee, telefoon uit ;-).

Vanmorgen niet naar het bos geweest, want moest ook nog naar garage (kapotte ruitenwisser) en kado's kopen voor zoonlief, dus heb een half uur in de bak gereden. En ik heb toch zo zitten genieten (nu was het ook wel erg lekker weer natuurlijk), dus met mezelf afgesproken dat ik dit toch echt wel 1x per week moet blijven doen. Eens zien hoe lang ik het volhoud......
Vandaag is nieuwe bijrijdster van Amerigo alweer geweest, is al 3e keer. Haha, lekker fanatiek. Zoonlief had superfijne les dus alles heeft weer gelopen.
Vast een fototaart bij de Hema besteld, die zijn altijd erg mooi en heerlijk :Y)
Ook nog veel voorbereidingen voor mijn werk kunnen doen. Nu naar bed en hopelijk goed slapen, want morgen weer erg lange dag met oudergesprekken.

Welterusten allemaal

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:31

Marga dat is mijn kind niet hoor
Gister zijn de paardjes hun gebitjes gedaan door Paul. Shet was t meeste nodig. In de avond een bijscholing georganiseerd. Was een leuke avond. Net even uitgeslapen en nu naar t werk!

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:21

Die kunnen weer lachen Ips *D
Vind het super knap van je Tine al die gesprekken met de ouders, lijkt me hel :')

Vandaag na wat grondwerk ongeveer 20 minuten gestapt op Fred in de bak. Wat is het toch een geweldig paard echt totaal geen stap verkeerd ook niet met poetsen, opzadelen enzo. Niet dat hij sloom is ofzo, hij stapt gewoon enthousiast door, koppie er lekker op, maar hij doet gewoon niets onverwachts _/-\o_ Nou hoop dat het me lukt dit wat regelmatiger te doen dan zeg maar eens in de 6 weken en dat we straks gewoon weer de goede kant opgaan :)

Belker

Berichten: 15308
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:36

Heerlijk VHU.

Ik kreeg vandaag deze foto via de app <3

Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:01

Nu even korte pauze tussen de gesprekken door, dus snel naar huis gegaan om eten te koken en samen te eten met zoonlief. Is hij boos op me dat ik morgen niet in zijn groep kom werken. Maar ik ben vreselijk moe (vannacht tijd wakker gelegen), het is een rotgroep en ik wil morgen lekker met Rembrand en Sam aan de slag. Bovendien zit ik al de hele week op de vraag te wachten, want ik weet dat die collega nog niet beter is, maar er werd me vanmiddag pas gevraagd of ik wilde invallen. En toen heb ik heel dapper gezegd, dat ik hele week er op had gerekend, maar omdat ik nog steeds niets gehoord had, nu andere plannen had gemaakt. Hopelijk leren ze er iets van....

Whaha, heb me toch spierpijn van het rijden van gisteren. Moet dus echt vaker te paard, want anders wordt de zomervakantie wel erg zwaar.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:29

Applaus voor de man van VHU! Goede zet om Fred te houden.
Applaus voor de bijrijdster van Belker. Kan Savannah lekker los.
Applaus voor het knappe veulen van Baudyh.
Applaus voor het koude weer dit weekend waardoor Bianca weer lekker op pad kan.
Applaus voor Tine die nee zegt.
Applaus voor Ips en de goed georganiseerde bijeenkomst.
Applaus voor Marga dat de spat van de pony is vergroeid.

En applaus voor mezelf. Heerlijk getut met mijn prinses :+:

Belker

Berichten: 15308
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:47

Heerlijk Assie, applaus voor jezelf

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:21

Leuke update, Assie :D .

VHU houdt Fredje toch lekker zelf, super!

En het wordt weer veulentijd, Baudy gefeliciteerd <3 . En Ber krijgt een kruising, ben daar ook nooit zo enthousiast over, maar voor Ber is het goed, denk ik.

Korte update van mij: ik ben weer een paar "eerste keren" verder. Afgelopen zondag echt een mega-supere (wat een fout NL) boskoetsrit gemaakt, met de groom van mijn lesjuf achterop, dus zonder andere aanspanningen of in lesvorm. Miepje deed álles geweldig, zelfs normaal stappen en correct zo'n 5 - 10 seconden halthouden.
En gisteren mijn eerste buitenritje onder de man zonder andere paarden gemaakt met het superlekkere weer. Een kwartiertje in de buitenpiste gereden en ik was het eigenlijk wel zat. Ze was braaf, dus kom ... naar buiten het kleine bos aan de voorkant van de manege in. Ze vond het wel gek zonder haar grote weide-vriendin erbij, maar was heel braaf. Twee keer geschrokken en een paar sprongen vooruit, één keer omdat een tak tegen mijn cap (ja ... cap) aantikte en één keer omdat er een hond uit het niets achter haar aan kwam blaffen. Heb de hele hond verder niet gezien, dus het kan zijn dat hij achter de afrastering van de begraafplaats stond. Maar ze was ook weer zo geland en ik zat er nog op :D .

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:15

Inderdaad applaus voor Tine. Klasse dat je nee hebt gezegd. En iedereen applaus voor jezelf, gewoon omdat dat leuk is. ;-)

Zirola naar de hengstenmeneer gebracht. Die word geinsimineerd. Na dubben tussen Expression ( papa Mr Brown) en Uphill ( papa db) toch gekozen voor Uphill. Nu kan het nog. Hij is al 17 en je weet niet hoe lang hij nog ter dekking staat. Die combinatie wilde we toch graag nog een keer proberen.

Afbeelding

Blijft gewoon een gave hengst. Hoop dat ze drachtig word.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:20

dank je Assie, en af en toe is tutten zo fijn, paardjes kunnen er ook zo van genieten.

Gem allemaal primeurtjes geeft de mens moed en plezier.

Tine super goed, nee gezegd en lekker met paard bezig geweest.

Vandaag ook lekker getut de pony's gepoetst voordat de osteopaat kwam beide shetten hadden een beurt nodig en haf is na gekeken. Shetten hebben vrij tot minimaal zondag, dit komt goed uit met de verwachte kou.
Verwachte spierpijn van gister viel mee.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:47

Baudyh, Uphill is zooooo gaaf !! Hoop dat Zirola drachtig word !! :)F
Assie maakt mooie samenvating ! _/-\o_

Hier btje klussen.. schilderen,kitten, wandjes plaatsen, kledingkast in/aan wand bouwen.. verder niks nieuws..
Fijn weekend allen.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:37

Buadyh knappe meneer, hoop dat date slaagt.

Biancacoo dit is het enige wat je kan vandaag, binnen karweitjes.

Je zo denken dat het voorjaar is, gister de kwikstaartjes weer gezien en vandaag de eerste lepelaar, maar nee, natte sneeuw en koud en kouder met harde wind, en dus binnen karweitjes.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:14

Het was hier nattig vandaag maar niet echt koud...
Rottig einde van de dag hier. Ik was bij stal en stalbaas en zijn dochter gingen rijden in de bak. Ik had Fred in de paddock ernaast gezet, daarnaast stonden ook nog 2 paarden. Ging naar stal en opeens staat het dochtertje (9 jaar) voor me, papa is gevallen, hij wil dat je bij hem komt. Dus ik erheen. Ligt mijn stalbaas op zijn buik, gezicht in het zand en zegt dat hij denkt dat hij zijn nek heeft gebroken, hij durfde niet te bewegen of ik 112 wilde bellen. Dus naja lang verhaal kort, 112 gebeld, hij is weggebracht, door MRI en idd 7e nekwervel gebroken... uitval links en rechts nog OK maar nu 48 uur observatie en afwachten... ben bij zijn dochter gebleven, vrouw en andere dochter opgevangen toen ze thuiskwamen en paarden gevoerd / schapen en toen waren er andere stalgenoten die eea diertechnisch over konden nemen en familie die kinderen overnam.
Ben er helemaal beetje ellendig van....
Fred is wel extreem zwaailicht mak want die stond er met zijn neus bovenop al die tijd.
Maar pfff het zal je maar gebeuren...en ja wat een K-sport is het toch af en toe want wat kun je beroerd vallen -O-

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:37

Jeetje, VHU wat heftig. Hopelijk komt het allemaal goed.

Marga, ja, dat voorjaar.... pff, laat nog even op zich wachten denk ik. Hier nu gevoelswaarde -13. Erg koud. Ik zag gisteren een ooievaar, die zal ook niet blij zijn.

Bianca lekker aan het klussen.

Baudy wat een knapperd. Hopelijk lukt het!

Gem komt ook weer eens langs en heeft weer super mooie ervaringen opgedaan.

Assie in applausmodus _O-

Hier een slopende week achter de rug, maar het is allemaal wel goed gegaan. Helaas niet met de paarden bezig gegaan, ik was helaas toch erg laat thuis en het is hier gruwelijk koud door heel harde ijzige wind. Volgend weekend mijn debuut met Sam in de Z mendressuur, maar weet alleen niet wanneer ik de proeven of onderdelen zou kunnen oefenen.... Nou ja, dat moet dan maar tijdens de wedstrijd hahah

Fijn weekend allemaal.

Belker

Berichten: 15308
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:07

Jeetje VHU. Wat heftig.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:11

Vhu heftig. Eng. Dikke knuffel. Duim duim duim dat hij snel herstelt

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:59

Het is erg naar er iemand zo bij te zien liggen want je ziet gewoon direct dat het echt niet goed is. Gelukkig is het een erg sterke en gezonde man. En echt heel snel alle hulpdiensten aanwezig.
Stomme is dat ik nog tegen hem zei pas maar op want zijn paard zag er erg fris uit en op de paddock waren ze ook zo fris. Ongeluk zit in klein hoekje...

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:03

Heftig vhu... sterkte..het heeft veel impact dat mee te maken... :(:) ik hoop dat hij helemaal goed zal herstellen.. lange weg te gaan...

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:38

Oef Vhu inderdaad heftig :(:) maar voor de stalbaas wel fijn dat er op dat moment iemand was, en hopelijk komt het mettertijd weer allemaal goed.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:51

Jeetje, ik ben er stil van. Wat vreselijk eng om mee te maken Vhu. Hoop dat hij snel herstelt en dat jij er ook niet teveel geestelijke last van hebt.

Wat een knapperd Baudyh.
Ik was vorige week bij de hengstenshow van het NRPS. Samen met een vriend en vriendin. Je toegangskaartje was je lot voor de dekkingloterij.
Mijn vriendin won een dekking van Winston. Persoonlijk vond ik hem wel knap, maar vond ik zijn gedrag tijdens de show echt geen reclame.
Zelf was ik helemaal fan van één van de VDL hengsten. Heel knap dier. Dus daar deed ik mijn lootje in. Ik won helaas niets.
De vriend had zijn lootje bij Bright Hero SB in het bakje gedaan. Ook hij won niets, maar is nu wel gecontacteerd door de eigenaar of hij tegen gereduceerd tarief wil dekken. Hij vroeg of hij mijn schimpie daarvoor mocht gebruiken. Daar ga ik nog maar eens over nadenken. Ik ken de hengst verder niet en ik wil zelf toch wel verliefd zijn op een hengst voor die ene keer dat ik mijn schimpie ga laten dekken.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:13

Wat spannend allemaal Assie!

Met de stalbaas gaat het redelijk. Hij heeft wat uitval op links en het is nog onduidelijk waar dat van komt... Dus nog afwachten.

Op stal helpt iedereen hoop dat het zo blijft want hij zal niet zo 1 2 3 weer alles kunnen doen als hij dat al weer gaat kunnen...

Wat was het koud he. Fred maar flink opgestrooid en id stapmolen gezet vond het echt te koud ombiets te doen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:58

Verschrikkelijk, wat een nare toestand VHU!

Vandaag heb ik Miepje ook maar kort buiten gehad. Wij pensionklanten, konden ivm de kinderlessen pas om 16.00 uur in de binnenmanege terecht om te rijden. Had dus zo gepland om haar anderhalf uur naar buiten te doen en dan te gaan rijden, maar mevrouw en haar buurvrouw renden heen en weer voor het hek om naar binnen te mogen. Wilde haar niet in het zweet hebben en zo een kou op te laten lopen, dus na een half uur binnen gehaald toen ik de box weer netjes had en mijn dingetjes gedaan te hebben. Had echter echt geen zin om dan nog een uur te moeten wachten (ook al is de foyer warm gestookt) voor ik kon rijden, dus ben maar naar huis gegaan. Not my style, maar opwarmen en vervolgens weer de kou in om op te zadelen had ik geen trek in. Jammer dan voor een keer.

Morgen helaas ook geen tijd; (schoon-)zussenmeeting in Utrèg rond lunchtijd, dus dat kost me uiteindelijk de hele dag. Het wordt gewoon tijd dat het echt lente wordt -O-