[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:38

Goeienavond!

Ben dol op vliegen ...... heerlijk, maar moet eerlijk zijn: heb nog nooit forse turbulentie meegemaakt. Wel een keer een melding van de piloot dat we (op weg naar Tenerife) een overigens geplande tussenlanding gingen maken op La Palma "en dat we niet moesten schrikken, want de piloten waren op deze landing getraind" :D :') _O- . Dat was idd een landing... een haakse hoek langs een bergwand, omlaag, en zodra de wielen de landingsbaan raakten vól in de remmen anders reden we de zee alweer in :D .
Eén keer een gevoel van paniek gehad in een Cityhopper. Nog voor de start ging er iets mis met de stroomvoorziening, vielen de lampen en de airco uit. Het was binnen een paar minuten zó warm dat ik er hartkloppingen van kreeg. Maar daarna alles weer chill.

Beenruimte: wij (lange mensen) boeken altijd comfortklasse, hebben dan geen klagen over te weinig beenruimte.

VHU: heerlijk, wandelen door Mooi Rotterdam. Ik hoop dat we elkaar weer eens treffen in Rotjeknor, dan wandel ik mee langs de Nieuwe Maas.

Janouk: kan me voorstellen dat dat een hele opluchting was!

Marga: vakantiehuisjes schoonmaken. Heb je alweer boekingen voor volgend jaar? Menles niet doorgegaan, tja... kén beuren in dit jaargetij.

Belker is aan het verven en klussen. Zou leuk zijn hè ... eerste kerst in het nieuwe huis.

Tine: Goeie menproeven gedaan met Sam, fijn. En zoon een operatie deze week, kan maar gebeurd zijn. Bijrijder afgemeld, altijd vervelend.

Biancacoo met zoon en hondjes genoten, nieuwe step in het vooruitzicht, leuk hoor <3

Ips: welkom thuis!

Vorige week woensdag ben ik bij een oefenrondje van Miepje aanwezig geweest in Nijkerk, waar de hindernissen van het wedstrijdweekend waren blijven staan, inclusief de brug. De leden mochten inschrijven. W besloot mijn paard (en een lespaard van hemzelf voor een lesklant) mee te nemen om te kijken wat ze zou doen. En ze deed het goeeeeeeed! Heb het filmpje doorgestuurd naar de oude fokker en die was zo trots. Hij stuurde direct een berichtje terug en de dag erna wéér eentje om nogmaals te zeggen hoe hij elke keer weer zat te genieten van die dappere vuurvreter.
Lesjuf het filmpje laten zien en die zei: inschrijven voor Geldrop :D . Dusssss ..... 21 januari gaat zij het eerste rondje, ik het tweede rondje := .

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:30

Whoehoe....gem gaat eindelijk de racemodus in met miepie

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:55

happytime schreef:
Whoehoe....gem gaat eindelijk de racemodus in met miepie

Had je gedroomd ..... sukkeldrafje vermoed ik :D _O-

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 07:48

Hahha gem gaat in januari van start *\o/*

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:31

Wat gaaf Gem *\o/*

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:34

Gaaf vooruitzicht Gem !

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:29

:brr: koud vanmorgen..hondjes worden steeds drukker....vanmorgen wachten op de postbode....

Marga gezellig met je man samen mennen en rijden ! Leuk.
Baudyh, hoe gaat het met de jaarling ?

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:13

Ik heb een haat liefde relatie met vliegen. Stap er zo in hoor. Maar toch altijd blij als hij weer veilig land. Maar kan erg genieten van uit het raam kijken. Tot nu toe altijd gelukt om bij het raam te zitten.

De jaarling gaat goed. Eet al een stuk beter. Is echt vriendjes met Ted geworden.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:41

Wat leuk Marga dat je samen met je man kunt genieten van de poowns :j
En wat fijn voor Ted dat hij de jaarling leuk vindt & wederzijds <3
Goed om te horen Gem *\%/* je voelt je dus onderhand zelf ook weer wat beter :(:) ?

Hier wel paar keer hele forse turbulentie zelfs een keer dat de captain later zei dat dit wel heel heftig was, inclusief paar luchtzakken dat je zo naar beneden valt :oo :oo dat vind ik dus echt niet fijn maar waar ik gewoon (ook) erg bang van ben is een aanslag ... Als er dan mensen op het laatste moment binnenkomen met zo'n koffertje in hun hand brrrr maar ik heb dat ook in de metro, helemaal in London :o

Een van onze poezen was afgelopen week erg ziek en beroerd, enorme obstipatie (ze krijste het af en toe uit zo zielig) en zelfs een prolaps (uitstulping darm... bij achterkant...) ... en ze wilde steeds weglopen naar buiten... was zo bang dat we haar zouden moeten laten inslapen, is mijn lieve poesje Patsy, zit altijd naast me echt zo'n knuffeltje. Maar nu paar dagen op speciale dieetvoeding en wonderbaarlijk ze is nu al 2 dagen weer helemaal 'goed', achterkantje ziet er ook weer keurig uit, grote opluchting dus.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:18

VHU, mwah ... maar het zal wel schelen als Miepje weer terug is. As we speak, donderdag ga ik haar halen :)

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:54

haha leuk Gem rijden in Nijkerk.

Zoals jullie misschien wel weten ben ik daar ook geweest en 2e geworden in de enkelspan pony.
Robin vloog door het parcours. Dit was zo gaaf!!!

Trouwens ook een heel leuk weekend gehad met een leuk hotel en mooie ritjes over de heide met en door het bos met Cardi.

Ik heb nog nooit gevlogen :o

Verder lees ik nog braaf mee maar heb het redelijk druk. a.s. zaterdag dressuur en vaardigheid met Cardi en Ferro mag ook een rondje vaardigheid mee.

Ferro heeft ppid en ben nog een beetje aan het uitpuzzelen hoe ik hem aan het eten kan houden.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:47

Gisterenavond eeen lezing gehad en daar kwam jou ding naar voren Tine. Magnesium bij voeren en op de bloeduitslag een te kort aan magnesium.
Schijnt te kunnen komen doordat er dan te veel calcium in het voer zit.daardoor doet de magnesium zijn werk niet meer.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:10

Mijn dierenarts zegt dat magnesium heel moeilijk betrouwbaar uit het bloed te halen is, dan zul je al meerdere keren per dag moeten prikken.
Duimen jullie mee, ze gaat nu de spierwaardes bepalen van Det. Selenium ook laten prikken en die hoor ik later.
Gem, samen met Juffie komt het vast goed!
Vhu bang voor aanslagen ben ik niet. Puur voor die stomme wind/turbulentie. En ik weet alle rationele dingen gerust. Maar toch...

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:15

Spannend Ips.. ik duim voor goede waardes !!
Idd die turbulentie en luchtzakken...vreselijk...

Stuiterstuiter....Koerier is geweest, mn nieuwe step is er !! Van de week mee trainen met de hondjes **\O/**

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:48

De waardes zijn ok, we mogen weer gaan opbouwen!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:59

*\o/* ips fijn dat de waarden nu goed zijn

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:30

Ips fijne berichten van Det.

Biancacoo kan gaan trainen met nieuwe step.

Gem ik heb 1 vakantiehuis, en ja het hoogseizoen zit al weer vol. De Duitsers zijn altijd heel vroeg met boeken en ik heb wat vaste gasten die elk jaar weer komen, en dus ook al direct boeken zodra ze weten wanneer ze weer kunnen kwa werk.

Kan jij niet het eerste rondje met Miepje straks is ze zo wakker met het 2e rondje of is ze nog niet zo een meedenker. Ik heb er hier een die na twee keer precies weet hier moet ik rechts en dan gaat ie te vroeg en dus bal eraf of zo, zelfs in span want dan trek hij zijn maatje gewoon mee.

Baudyh leuk dat Ted een vriendje heeft aan die jaarling.

VHU poezebeest weer aan de beterende hand het is zo jammer dat ze niet kunnen vertellen waardoor het komt. Aan het natte voer houden? Misschien is ze kieskeurig met haar water, of staat de waterbak in haar ogen niet op de goede plek. Bakje te klein/hoog snor moet er ook in passen.
Het kan ook zijn dat ze ergens wat verkeerds gegeten heeft.

Hier vandaag een stofdoeken rondje met man en haf en shet gereden en genoten van het bos de kleuren zijn zo mooi nu.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:34

Ips, superfijn nieuws !! Top !!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:00

Marga: heeft een volgeboekt huis
Baudy wat mooi dat ze het goed kunnen vinden samen! En ik zal naar calciumwaardes gaan kijken.
VHU heeft beterende kat
IPS fijn dat het allemaal weer goed is.
Bianca *-:) *-:) *-:)
Maisie heeft wedstrijdplannen
Gem heeft ook mooie plannen. Gezondheid weer oke?


Was een lange dag. Net thuis van ouderraadvergadering. Ik bleef vandaag aan het verkleden. Eerst oude kloffie om paarden te voeren/buiten te zetten, nette kleren voor werk, oude kleren om zoonlief te helpen bij het rijden, nette kleren voor bezoek aan ziekenhuis (gesprek met anesthesist), oude kleren aan om te voeren/uit te mesten en te koken, nette kleren aan voor vergadering, oude kleren aan voor paarden op stal halen.

Nog enorm gelachen op school vanmorgen. Was gisteren nog snel even wezen winkelen en had leuke trui voor mezelf gekocht. Netjes alle kaartjes eraf geknipt en vanmorgen aan naar mijn werk. Bleek ik nog zo'n plakstrook voorop te hebben zitten met de maat erop. Whahaha, denk dat mijn collega's de grootste lol hebben gehad, want een van hen kwam het me melden. Nou ja, zei ik, kunnen jullie in ieder geval zien dat ik nieuwe en schone kleren aan heb. :)* _O-

Morgen weer een lange dag, met mijn groep naar het theater (weer een ochtend geen les.....) en na school nog vergadering. Dan moet ik nog de oudergesprekken gaan voorbereiden. Heb al wel een idee hoe ik het wil gaan opzetten, maar ja, alles bij elkaar kost het wel een hoop tijd.

Nu eerst maar eens mijn bed opzoeken. :O :O :O

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:16

Goedemorgen allen

Marga weer lekker op pad geweest, en vakantiehuis wat goed in de smaak valt . Gaaf
Tine met plakker op trui :oo
Maisie ging heeeeeel goed bij de wedstrijd !!
Vhu..fijn dat poes wat beter gaat...rot als er zorgen om de dieren zijn..

Vanmorgen met de nieuwe step rondje getraind..ging supergoed !!
Geweldig blij mee. *\%/*

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:27

Super gefeliciteerd Ips, wat een opluchting :(:)
En helemaal toppie van je nieuwe step Biancacoo *\o/*
Ooooo ja die plakker op je trui Tine, ik heb het laatst ook gehad met een shirt, zat nog zo'n maatsticker op van de Hennes & Maurits ^) :))
Wat goed zeg Marga dat je nu alweer zoveel boekingen hebt voor het seizoen van volgend jaar +:)+ bij ons B&B hebben we idd ook van die periodes dat we altijd vol zitten, maar nooit voor een heel seizoen hoor, het zijn meer weekenden of weken bij bep evenementen. Nu bijv alweer vol voor de marathon, maar ook voor bij bepaalde evenementen in Ahoy of het filmfestival etc.
En Maisie wat waren jullie goed *\%/* :)F

Rest ff kwijt sorry Y;(

Ben ook geslaagd voor het andere examen, erg blij mee :D

Zo zeg en afgelopen nacht eerste slaap/nachtdienst gedraaid helemaal alleen (dat is normaal had 3x ingewerkt met collega erbij) maar in de ochtend bleek een collega ziek die om 08.00 uur zou komen en het duurde even voordat de vervanger er was. Zo dat was druk echt bizar :7 maar vrijwel alles ging goed en wat niet goed ging was te herstellen. Dus ik was best beetje trots op mezelf (18 bewoners met allerlei verstandelijke en lichamelijk beperkingen in de kleren, ontbijten, medicijnen, op juiste busje naar juiste werk of dagbesteding binnen 3 uur :D ).

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:42

Zooo.gefeliciteerd van je 2e examen vhu !!
Wat knap van je dat het goed ging toen je moest doorwerken om op vervanger te wachten
Kun je met recht trots op zijn !!

Zo verder..zit er ff doorheen..bleghhh..
Sorry...lees later weer goed bij.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:45

:(:) bianca :(:) dikke knuffel

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:47

Dan krijg jij nu even een hele grote Roosvicee doorgeschoven 'komt wel goed' Biancacoo :(:) !

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:16

Dank _/-\o_ dames....

Jullie kennen 't misschien...
Dacht een goede vriendin te hebben..heb ik me blijkbaar in vergist,.....erg vervelend..geef mij maar m'n honden...zo raak ik weer lekker in m'n isolement terug.. :){