Ik ben totaal niet thuis in alle soorten voer en dacht vraag eens op bokt wat jullie je menpaarden/pony's voeren. (of bestaat er al zo'n topic?)
Misschien handig om iig onderstaande info te geven:

Ras:
Leeftijd:
Stokmaat:
Lichamelijke beweging: (bijv. Soms een ritje, of 4x per week intensief enz.)
Stalling: (bijv. 24/7 buiten of hele dag op stal, buiten op gras of zand)
Lichaamsconditie pony: (bijv. te dik, te dun, goed op gewicht)
Welk voer: (merk+soort)
Waarom: (bijv. ivm meer energie nodig of weinig eiwitten of pony te dun enz.)
Ook ben ik erg benieuwd wat jullie mij aanraden om te voeren aan mijn pony. Of dat ik misschien helemaal niets meer hoef bij te voeren? Hieronder meer informatie:

Ras: kruising shetlander X welsh
Leeftijd: 8 jaar
Stokmaat: 1.20
Lichamelijke beweging 4 tot 5 keer per week minimaal uur voor de wagen en 1a2 dagen ohz.
Stalling: momenteel overdag op het land en savonds op stal. Met slecht weer overdag op de paddock.
Lichamelijke conditie: te dik
Welk voer: momenteel krijgt hij 3x per dag kuil en staat hij overdag op gras.
Waarom: ik voerde hem zeker 1 jaar of iets langer eerst ook nog 1 schep pavo care4life bij, want ik dacht dan krijgt hij iig zeker weten voldoende vitaminen/mineralen binnen. Maar ben daar nu tijdelijk mee gestopt, omdat ik niet zomaar iets wil voeren en wou kijken of hij het voer wel echt nodig heeft. Voor zover ik weet deed hij het redelijk op het voer, was nooit ziek en gewoon energiek. Maar hij blijft erg dik ondanks dat hij de hele zomer op heel kort gras heeft gestaan met 2x per dag beetje kuil bijgevoerd en we toch flink trainen. Ik voer trouwens liever een muesli dan brok.
Ik hoop via dit topic meer inzicht te krijgen in de soorten voer die gegeven worden en de redenen hier achter. Zo hoop ik voer te vinden die het best past bij mijn pony en de werkzaamheden die hij doet.
Alvast bedankt