Ik heb sinds een paar maanden een paardje, Lennie.
Ik lees veel over Nh, vind het heel interessant maar doe er niet echt actief aan. (zou t wel willen maar heb geen hulp, en kan niet naar clinics)
Maar goed, ik vind dat mijn band met Lennie wel beter kan, er is af en toe nog sprake van wat miscommunicatie. Maar goed, ik was vandaag aan het longeren, en ze was superbraaf, ik stond en het midden en ze liep in cirkels zo groot als de helft van de bak. Dat lukte eerst nooit, had toen was probleempjes met longeren (zie topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=166185&highlight=)
Ze was 1 keer in galop geweest en toen ik haar daarna nog een keer wou laten galloperen wou ze dat niet meer. Nou ja even consequent geweest en toen was ze weer braaf....maar toen gespte ik het longeertouw af en liep ik weg om een balkje te halen en ze liep achter mee aan...(doet ze normaal nooit, alleen als ik toevallig de kantop ga waar zij ook heen wil

Daarna wou ik haar dus graag laten springen, maar ik kreeg haar dus met geen mogelijkheid over de hindernis. (nou ja, balkje laag boven de grond)vanalles geprobeerd, niks hielp. ik ben er zelf overheen gesprongen, heb gebrobeerd haar tijdens het longeren er over heen te sturen zeg maar...toen dacht ik dat de squeeze game misschien wel zou helpen..ze gaat zonder problemen tussen mij enhet hek door als ik er 1 m. vanaf sta....maar een sprongetje weigert ze gewoon

sorry voor t lange verhaal