Ik ben erg benieuwd naar de training van een tweespan, meer specifiek een klein tweespan waar ohz rijden niet echt een optie is. Hoe lang, hoe vaak en vooral op welke manier trainen jullie? Ligt de nadruk op dressuur, conditie of spieropbouw? Trainen jullie op zand, in de bak of buiten? Staan de ponies op ijzers en met welk doel trainen jullie?
Ik heb een heel leuk tweespan-to-be Dartmoors. Momenteel ben ik aan het beleren, hoewel dat ivm tijd en afstand niet heel snel gaat. Omdat we het winterseizoen ingaan ga ik niet nu al met tweespan beginnen, maar aankomende zomer staat dat wel op de lijst. Aangespannen sport is voor mij recreatie, maar ik wil wel mijn span dressuurmatig goed voor elkaar hebben en ik wil dat ze goed in de spieren zitten. Voor mij is training altijd in de eerste plaats het optimaal ontwikkelen van het paard (of in dit geval de pony) dus stiekem denk ik dat ik qua training niet in de categorie rondje-hobbelen zal vallen.

Omdat ik normaal gesproken vooral ohz werk ben ik erg benieuwd naar jullie trainingsopbouw. Vertel alsjeblieft de kleinste details. Ik kan overal van leren!