[AR] Menbit richels boven of naar beneden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mabelbohms

Menbit richels boven of naar beneden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 10:16

Als je een liverpool bit met mennen wilt gebruiken. Moeten de richels die erop zitten dan naar boven of naar beneden wijzen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:07

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 12:03

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 13:00

Gem schreef:
Lees dit topic even [AR] vraagje over liverpool menbit en de link die verderop in dat topic genoemd staat. Daar staat het goed uitgelegd.

Degene die mij les had zij dat het niet heel veel uitmaakt en dat je dat per pony moet aankijken omdat het 1 wat scheper is dan het ander. Toch wou ik dit nog even checken en kijken wat andere mensen doen.

Reactie meer op wat je bij andere topic zegt.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:28

De platte kant werkt uiteraard zachter in dan de ribbelkant. Altijd hier voor kiezen dus. En begin met de leidsels in de ring.
en als je vriendelijk met je hand bent kun je hier prima mee vooruit. Scherper kan altijd nog als het echt nodig is.

Lukasje

Re: Menbit richels boven of naar beneden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:47

Gewoon een vraagje hoor, absoluut niet "veroordelend" bedoeld maar waarom wil je rijden met een menbit met richels? Ik kies altijd heel bewust voor eentje zonder. Ik denk altijd maar dat hoe zacht je ook bent, het toch niet fijn moet voelen wanneer die ribbels over de lagen heen en weer bewegen.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 19:48

dingogirl schreef:
De platte kant werkt uiteraard zachter in dan de ribbelkant. Altijd hier voor kiezen dus. En begin met de leidsels in de ring.
en als je vriendelijk met je hand bent kun je hier prima mee vooruit. Scherper kan altijd nog als het echt nodig is.

Ik doe hem idd gewoon in de ring en dat gaat prima.
Mijn pony reageert al op een hele lichte hulp :)