[AR] Te hard in galop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mabelbohms

Te hard in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 10:02

Ik rij met mijn shetje voor de kar en dat gaat erg goed. In stap en draf heb ik haar goed onder controle en kan ik ook tempowisselingen maken maar ze heeft er altijd heel veel zin in en galop vind ze geweldig dus gaat ze daarmee erg hard. Hebben jullie tips hoe ik haar rustiger kan laten galopperen zonder dat ze terug valt in draf?

Ik rij gewoon in het weiland en de pony is 16 jaar.

melissapupa

Re: Te hard in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:05

klein stukje galop en terug naar draf, herstellen en dan weer een klein stukje galop en dan weer naar draf voordat ze hard kan gaan. 6 galop sprongen is al meer dan genoeg

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 10:20

melissapupa schreef:
klein stukje galop en terug naar draf, herstellen en dan weer een klein stukje galop en dan weer naar draf voordat ze hard kan gaan. 6 galop sprongen is al meer dan genoeg

Bedankt ik zal het proberen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:53

Er vanuit gaande dat je wagentje in verhouding staat tot je pony en de pony correct ingespannen is, denk ik dat je (zie je andere topics) gewoon een goede instructeur moet nemen. Geen "helper" oid.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:04

melissapupa schreef:

Dit inderdaad, hij zal op je moeten leren wachten.
Werkt heel goed bij mijn jonge merrie (ook al is dat met longeren/rijden i.p.v. voor de kar ;) )

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:34

Gem schreef:
Er vanuit gaande dat je wagentje in verhouding staat tot je pony en de pony correct ingespannen is, denk ik dat je (zie je andere topics) gewoon een goede instructeur moet nemen. Geen "helper" oid.

Hier ga ik gelijk in mee.

LvA1993

Re: Te hard in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:31

Inderdaad, ik zou ook zeggen veel overgangen maken en duidelijk aangeven wat je wil (stemgebruik).