[AR] Mijn kleine Welsh monster op les bij Boyd Excell

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Mijn kleine Welsh monster op les bij Boyd Excell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 18:30

Sinds ik men had ik eigenlijk bedacht dat ik wat instructeurs wou afwisselen maar ja wat is er nou bij mij in de buurt dus kwam ik maar op 2 lesgevers, wat op zich ook goed is maar ja ik wil graag alles leren en meer kennis opdoen van meer mensen.
toen kwam ik met het idee om aan de meninstructie weken mee te doen, alleen ben ik echt een dressuur rijder en ja deze week is erom alles te doen en proberen.
Helaas nog niet opgelost en toen heb ik 2 weken geleden de stoute schoenen aangetrokken en de Boyd Excell gebeld want ja hij zal vast wel lesgeven.
En ja hoor hij was enthousiast over het feit dat ik het graag wou en dat ik er zover voor wou rijden dus een afspraak gemaakt en ja dat was vandaag {:}

Vanmorgen om half 8 vertrokken voor een rit van ruim 3 uur om daar om half 11 aan te komen.
inspannen op mijn manier en op naar de trainingsbaan buiten.

nou toen kwam Boyd eraan rondje gestapt en in draf en toen was er werk aan de winkel,

Eerste aanpassing aan het tuig,

Afbeelding

en nog een keer want na een rondje was het toch even twijfelen of het goed zat

Afbeelding

toen konden we ons ding proberen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 maanden geleden reden we nog zo rond en dan denk ik dat de grootste verandering vandaag was :o
Afbeelding

Boyd wou eerst even kijken hoe het er uitzag wat ik deed en hoe hij reageerde

en toen heeft Boyd ermee gereden.

daarna heb ik er natuurlijk ook nog mee gereden helaas geen foto's of video van maar ik heb een super leerzame les gehad met hele goeie tips en ja ik moet aan mijn houding werken haha :)

janouk

Re: Mijn kleine Welsh monster op les bij Boyd Excell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:15

Respect. Als je toch wil leren, dan maar meteen van de Master! Haha mooi is het bij hem op stal. Goede keuze

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:46

AR → AR-ITP

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:49

Waauw super, lijkt me wel heel leerzaam! :D

Edit: Dat zou ik ook heel erg graag eens doen, heb je hem echt gewoon gebeld? :P

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 20:10

Eline91 schreef:
Waauw super, lijkt me wel heel leerzaam! :D

Edit: Dat zou ik ook heel erg graag eens doen, heb je hem echt gewoon gebeld? :P

Gewoon bellen inderdaad zijn mobiele nummer staat gewoon online *\o/*
zorg ervoor dat je het wel een beetje in het Engels kan uitleggen waar je tegen aan loopt ik merkte dat die graag iets weet van tevoren en daar echt gericht mee bezig gaat :)

En inderdaad Janouk heb zoveel gezocht na een goede instructeur en ja dan kan je op een bepaald moment niet meer om hem heen :)

en het meeste grappige was nog toen die wegging zei die je belt me over een maand hoe die het doet en als je wil mag je terug komen wanneer je wil maar ik wil wel weten of alles gewerkt heeft haha :+

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:46

Vindt het zo knap dressuur terwijl je op de kar zit. Knappe pony!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:55

Fotografie91 schreef:
zorg ervoor dat je het wel een beetje in het Engels kan uitleggen waar je tegen aan loopt ik merkte dat die graag iets weet van tevoren en daar echt gericht mee bezig gaat :)

Wat leuk, dat wil ik zeker eens gaan doen! :D Mag ik vragen wat hij vraagt voor een les? :)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 20:57

Eline91 schreef:
Fotografie91 schreef:

Wat leuk, dat wil ik zeker eens gaan doen! :D Mag ik vragen wat hij vraagt voor een les? :)

Hij rekent 160 voor een les dat kan een uur zijn maar ook 2 uur bij mij was het 1,5 hij is het echt waard en met een deken minder en lesje van je vast instructeur minder heb je dat zo bij elkaar ;)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 20:57

gett schreef:
Vindt het zo knap dressuur terwijl je op de kar zit. Knappe pony!

Dankje :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:31

Dat is wel serieus geld zeg! Maar super als jij het t waard vind!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 21:41

Ipsilonka schreef:
Dat is wel serieus geld zeg! Maar super als jij het t waard vind!

Klopt is het zeker maar de men instructie week die ik eerst wou doen was duurder en ik heb ongeveer 5 lessen minder genomen bij mijn instructrice verspreid en dat is toch ook al 150 euro en geen vakantie dan mag ik mezelf belonen :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:56

Poe wat een lesgeld! Maar jeetje he je ziet hem wel lekker lopen bij Boyd! Maar op jou foto's loopt hij ook lekker hoor!! Leerzame les van een goeie vent. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:00

Vind het niet duur voor een privéles van zo'n wereldman.
Heb toen zelf 150 betaald, als ik 70,- ook betaal voor een priveles van instructeur hier, is het prima te doen.

Ziet er goed uit, kun je weer mooi vooruit! +:)+
Probeer nog wel op je houding te letten; op de oude foto ziet die er beter uit dan huidig. Beetje trotser zitten achter zo'n kanjer kan geen kwaad :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 22:04

MelanieB schreef:
Vind het niet duur voor een privéles van zo'n wereldman.
Heb toen zelf 150 betaald, als ik 70,- ook betaal voor een priveles van instructeur hier, is het prima te doen.

Ziet er goed uit, kun je weer mooi vooruit! +:)+
Probeer nog wel op je houding te letten; op de oude foto ziet die er beter uit dan huidig. Beetje trotser zitten achter zo'n kanjer kan geen kwaad :D

ik vind het hem ook dubbel dwars waard echt een vakman :D

en haha ja boyd zei ook de hele tijd dat ik er beter naast kon lopen om hem te zien lopen haha tijdens de les heb ik het altijd nog erger als op wedstrijd haha aan het eind van de les ging het al beter :)

helaas had mijn mams alleen de verkeerde knoppen op de camera ingedrukt toen haha

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:42

Dat lesgeld valt nog mee, als ik een maandje met de trein naar m'n werk ga heb ik genoeg brandstof uitgespaard om een les te betalen :+
En iedereen is altijd heel lovend over zijn lessen, dus hij is het vast wel waard :)

Jullie hebben vast een hoop huiswerk meegekregen? :) Ik ben ook wel benieuwd hoe het rijden over een maandje gaat!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 10:26

Eline91 schreef:
Dat lesgeld valt nog mee, als ik een maandje met de trein naar m'n werk ga heb ik genoeg brandstof uitgespaard om een les te betalen :+
En iedereen is altijd heel lovend over zijn lessen, dus hij is het vast wel waard :)

Jullie hebben vast een hoop huiswerk meegekregen? :) Ik ben ook wel benieuwd hoe het rijden over een maandje gaat!

Vind ik ook je krijgt echt waar voor je geld :)
En inderdaad heel veel tips een andere manier loswerken een andere manier achterwaarts en vooral het tuig maakte zo'n verschil.
Soms dacht ik dat we nooit vooruit zouden gaan maar 5 minuten bij Boyd en ik voelde de vooruit gang :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:31

Jeetje, wat onwijs stoer dat je gewoon hebt gebeld! Ik vond het al 'eng' om mijn instructeur te bellen voor een eerste les en die mende toen nog 'maar' gewoon klasse 4 :+ .

En wat een geld! Maar als het je waard is en je hebt er veel aan... zeker vaker doen!
Ziet er gaaf uit zeg. Mooie combinatie zijn jullie.
Enne, ik kan niet wachten op de foto's over een maand.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 13:53

assie schreef:
Jeetje, wat onwijs stoer dat je gewoon hebt gebeld! Ik vond het al 'eng' om mijn instructeur te bellen voor een eerste les en die mende toen nog 'maar' gewoon klasse 4 :+ .

En wat een geld! Maar als het je waard is en je hebt er veel aan... zeker vaker doen!
Ziet er gaaf uit zeg. Mooie combinatie zijn jullie.
Enne, ik kan niet wachten op de foto's over een maand.

haha ik heb nooit problemen gehad met mensen bellen behalve de tandarts haha :+
het is ook maar wat je ervoor over hebt natuurlijk ik vind dat ik beter meer kan investeren in goede les als telkens naar wedstrijd gaan en me afvragen wat er mis gaat omdat ik zo laag eindig.
al die wedstrijden waar ik geen punten rijd kosten ook geld en als ik nu punten kan gaan rijden en mezelf en hem naar een hoger niveau rijden dan komt dat geld van die les wel weer terug :)
en als ik kijk wat ik er aan voer ingooi aangezien meneer super lui was en nu een paar aanpassing in zijn tuig en meneer is de vrolijkste en snelste die ik ken :)

heb hem net weer gereden en gelukkig werkte de tips en hij liep ook weer super fijn heel erg los gewerkt en het ging zo fijn dat ik niet door had dat ik al een uur aan het rijden was.
normaal houden we maar een half uur vol omdat Werner al heel snel moe en uitgeput was.
Wat een verschil kan het tuig dan maken :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:21

Jeetje, wat ontzettend gaaf! Ziet er ook erg goed uit!
Op de foto van twee maanden geleden lijkt het borsttuig hoger te zitten, had Boyd deze een gaatje lager gezet?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:58

Fotografie91 schreef:
Wat een verschil kan het tuig dan maken :)

Wat heeft hij dan veranderd, dat dat zo'n verschil maakt? :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:15

Wat leuk en stoer en leerzaam!!!!

Wat heeft ie idd veranderd aan je tuig?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 15:47

Borsttuig voorkant omhoog achterkant omlaag strengen 4 gaten korter beide kanten broek lager sluitingen aan het schoftje omlaag moet er nog 1 omlaag gaat nu naar de tuig maker om langer te maken :)
Broek is op een andere manier vast aan de kar gemaakt het is echt voor mij flink veranderd :p

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:14

Super gaaf! En een super knappe pony heb je!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 23:48

Ayla schreef:
Super gaaf! En een super knappe pony heb je!

Dankje :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:12

Fotografie91 schreef:
Borsttuig voorkant omhoog achterkant omlaag strengen 4 gaten korter beide kanten broek lager sluitingen aan het schoftje omlaag moet er nog 1 omlaag gaat nu naar de tuig maker om langer te maken :)
Broek is op een andere manier vast aan de kar gemaakt het is echt voor mij flink veranderd :p

Wat fijn dat dat werkt! Maar had jouw eigen instructeur dan geen commentaar op je tuig? Dit zijn toch behoorlijk fikse veranderingen tenslotte.

En wat je bericht betreft over 'wat je ervoor over hebt'. Dat is inderdaad zeker zo. Je kunt beter een keer goed investeren dan maar blijven aanmodderen.
Anderzijds, je kunt ook gewoon 'ergens' beginnen en pas naar iets anders (duurders/beters) zoeken wanneer je eerste optie je niet verder helpt. Ik denk dat dat ook wel logisch is. Als beginner heb je andere behoeften dan als gevorderde. En als je instructeur niet meegroeit, of aan zijn top zit, dan moet je verder zoeken.
Fijn dat Boyd jou op deze manier zo kon verder helpen. Blijf je nu wel bij je oude instructeur(s) lessen?