Ik zit in hetzelfde schuitje. Moet nu ook een zwaardere wagen en op harde wielen ivm overstap. En met harde wielen moet je wel aan molenrem, en dat heeft mijn huidige niet.
Maar die van mij zal te klein voor je zijn Gem
kan tot B a C voor haha. (Mn tink van 1.40 stond er ook voor maar vond dat toch te groot haha)
ECC heb ik presentatie wagen en kan niks anders dan lof erover hebben, stabiel, rijd heerlijk. M'n marathonwagen staat nu nagenoeg stil, want pak steeds de wagen.
Deze heeft bladveren en uiteraard harde wielen.
Heb er ook een marathonwagen van getest voor tweespan en was gelijk verbaasd over de super stabiliteit, ze trokken m met 2 vingers in de neus, mooi compact en laag. Oftewel ook heel tevreden.
Omdat ik toch graag mijn opties open houd wil ik ook nog keer bij kelders kijken. Voor mij behoren deze 2 tot de topwagens.
Bij ecc kun je wel prima proefrijden als je dat wilt, wellicht iets voor jou en det?
Word toch een kwestie van rond kijken.
Voor mij zijn de eisen dat ie natuurlijk gewicht van min. 225 heeft, harde wielen, molenrem en stuur vertraging, geen luchtvering meer en een goede stabiliteit, en daarnaast wil het oog ook wel wat 
Wbt wielen; ik vind de harde wielen heerlijk rijden, maar indoor bijv zou ik ze wel weer wisselen, want het is toch wat zwaarder in zand, zal det wellicht minder last van hebben maar als je bijv in zwaardere bak rijd is het niet alles.
Op gras en sgmw integendeel is het super.
Plus, geen lekke banden risico haha.
Over de weg vind ik het ook heerlijk rijden, terwijl een kennis vind dat zn tanden eruit geklapt worden met een ander merk wagen. Kwaliteit van rubber icm vering is dus ook van invloed.