[AR] Nieuwe wagen, maar welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Nieuwe wagen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 19:17

Op dit moment ben ik me aan het orienteren voor een nieuwe wagen. Ik heb niet echt een topic kunnen vinden met mijn vragen, dus vandaar een nieuw topic.

Momenteel rijd ik met een wagen die ik een aantal jaar terug bij Dekkers in Rijsbergen heb gekocht. Dit bedrijf is niet meer actief.

Ik wil een enkelspan wagen maat paard geschikt voor dr/vh alsmede SGMW. Maar ik kom er echt niet uit wat te kiezen! Welk merk is nou goed? En er is zoveel keuze qua alles. Vering bijvoorbeeld, bladvering, luchtvering, schokdempers etc. Maar wat is nou fijn met samengesteld? En ook qua wielen, de een zweert bij luchtbanden en de ander bij harde banden.

Dus barst los, welke wagen hebben jullie en waarom heb je daarvoor gekozen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:32

Misschien heb je nog iets aan een ouder topic van Tine: [AR] eisen aan nieuwe marathonwagen? en verder staan er in de FAQ ook nog wel een aantal interessante topics.

Ik ben er voor mezelf iig wel uit welke wagen ik wil aanschaffen. Hoopte op een tweedehands, maar niemand doet zijn wagen weg :+ .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:30

Ik zit in hetzelfde schuitje. Moet nu ook een zwaardere wagen en op harde wielen ivm overstap. En met harde wielen moet je wel aan molenrem, en dat heeft mijn huidige niet.
Maar die van mij zal te klein voor je zijn Gem :)) kan tot B a C voor haha. (Mn tink van 1.40 stond er ook voor maar vond dat toch te groot haha)

ECC heb ik presentatie wagen en kan niks anders dan lof erover hebben, stabiel, rijd heerlijk. M'n marathonwagen staat nu nagenoeg stil, want pak steeds de wagen. :))
Deze heeft bladveren en uiteraard harde wielen.

Heb er ook een marathonwagen van getest voor tweespan en was gelijk verbaasd over de super stabiliteit, ze trokken m met 2 vingers in de neus, mooi compact en laag. Oftewel ook heel tevreden.

Omdat ik toch graag mijn opties open houd wil ik ook nog keer bij kelders kijken. Voor mij behoren deze 2 tot de topwagens.

Bij ecc kun je wel prima proefrijden als je dat wilt, wellicht iets voor jou en det?
Word toch een kwestie van rond kijken.

Voor mij zijn de eisen dat ie natuurlijk gewicht van min. 225 heeft, harde wielen, molenrem en stuur vertraging, geen luchtvering meer en een goede stabiliteit, en daarnaast wil het oog ook wel wat O:)

Wbt wielen; ik vind de harde wielen heerlijk rijden, maar indoor bijv zou ik ze wel weer wisselen, want het is toch wat zwaarder in zand, zal det wellicht minder last van hebben maar als je bijv in zwaardere bak rijd is het niet alles.
Op gras en sgmw integendeel is het super.
Plus, geen lekke banden risico haha.
Over de weg vind ik het ook heerlijk rijden, terwijl een kennis vind dat zn tanden eruit geklapt worden met een ander merk wagen. Kwaliteit van rubber icm vering is dus ook van invloed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:38

Mel, ik hoopte op een tweedehands De Laat, maar men doet ze uitsluitend weg wanneer er een andere De Laat wordt aangeschaft. Ik heb nu inmiddels aan zoveel merken wagens "gevoeld" hoe ze lopen, hoe de vering is, en de stabiliteit / driften gezien. Ik vind de De Laatjes niet erg mooi en het zitcomfort is ook niet hoog, maar ze lopen zo geweldig makkelijk en de vering is geweldig.

Ipsilonka

Re: Nieuwe wagen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 14:11

Ik zie op de foto's op de website van de Laat alleen maar vaste lamoenen. Dan valt dat al af, ik wil echt weer onafhankelijke bomen.
Kelders werd mij inderdaad ook aangeraden Melanie (door een ervaren klasse 3 menner).
Het oog wil inderdaad wat. De ECC marathonwagens vind ik dan weer niet echt mooie wagens om dressuur mee te rijden (en om nou bij manlief aan te komen dat ik 2 nieuwe wagens wil hahaha). Alhoewel ik nog een keer kijk en de master sport zou wel kunnen qua plaatje.
Mijn huidige wagen heeft vasthoudbeugels die direct aan mijn bokstoel vast zitten. Dat wil ik ook echt niet meer, zo irritant.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:18

Ik weet niet in wat voor budget je zoekt maar er worden nu wel de duurdere wagens aangeraden.
(waar uiteraard niets mis mee is :D )

Ik heb ook een dekkers gehad en nu de overstap naar een kraay wagen gemaakt en dat is al een wereld van verschil.

ik heb luchtbanden, luchtvering, molenrem en alleen op de achterwielen geremd.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:37

Ik heb al jaren een kelders wagen en die bevalt super. Ik reed met deze wagen ook met mijn oude span Mel, die waren maar net een slag groter dan jouw ponys. Voor enkelspan vond ik m wel te zwaar, maar dubbelspan geen probleem. Toen ik mijn huidige span voor het eerst ervoor had staan was ik bang dat mijn wagen te licht zou zijn (zoveel extra power ;) ) maar nu ben ik daar weer aan gewend. Hij ligt super stabiel, ook als ze aanzetten! De nieuwe wagens van kelders zijn natuurlijk nog beter... Dan die oude van mij. Ik wil geen ander merk meer haha ;)
En de enkelspan wagen heeft zich ook bewezen, daar rijden momenteel toch ook veel toppers mee rond.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:00

Wij rijden al jaaaaaren met De Laat en willen echt geen andere wagen meer. Heel erg stabiel en super vering. Bovendien een prima service na verkoop wat ik persoonlijk ook heel erg belangrijk vind! Toen we een keertje vlak voor de wedstrijd een probleem(pje) hadden, is Peter persoonlijk tot bij ons thuis gekomen.
We hebben zowel enkel- als dubbelspanwagens, recreatie- als wedstrijd. Mijn man heeft harde wielen, ik verkies de rubberen omdat die een beter comfort geven.

Verder lijken Hans van der Mee wagens me ook van goede kwaliteit.

Als ik mag vragen, waarom wil je liever onafhankelijke lamoenen? Ik vind dat bij het in- en uitspannen eigenlijk gevaarlijker ....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:23

Onafhankelijke lamoenen is voor het paard. Die heeft wel wat issues qua karren haha. Hele blonde vraag maar in welke prijsklasse zitten de wagens van Kelders, hoeft niet op de euro nauwkeurig hoor maar een indicatie? Manlief vind ook wel dat we weer een iets betere kar kunnen gebruiken en dat dat geld kost snappen we natuurlijk, maar als het echt heeeul veel geld is dan moet ik mijn ideeen misschien toch wat bijstellen :P

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:35

Denk dat je toch tussen de 7-9.000 moet rekenen ook bij Ecc.

ECC super wagens wij hebben er meerdere gehad en over allemaal tevreden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:53

Bij De Laat ook, en volgens mij zit Kelders ook in die prijsklasse. Maar die heeft ook nog wel eens een mooie tweedehands van het eigen merk staan.