Welke hoefschoen gebruik je bij het mennen voor de achter benen? Kan iemand mij daar bij helpen? Bij buiten zetten in het land of paddock glijd het paard op de achter ijzers uit, niet bij het mennen zelf op de weg. Wil dus voor gewoon op ijzers laten staan en achter dan de hoefschoen gebruiken.
tinkertje2
Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-15 11:25
Graag welke merk schoenen en ze moeten makkelijk aan en uit te doen zijn.
dingogirl
Geplaatst: 18-08-15 11:41
Ik men met de equine fusion ultimate. Zeer slijtvast en makkelijk in gebruik. En ik men vele km. per week. Je paard moet uiteraard wel recht lopen en niet slepen of zich de hele tijd aantikken. Maar dat geldt voor alle hoefschoenen denk ik.
Ik gebruik de Equine Fushion Jogging Shoes, pb Dennis hier op bokt anders even. Zij weet er veel van en heeft ook een passervice geloof ik. Volgens mij heeft zij ook meerdere hoefschoenen op voorraad.
HansGrietje
Geplaatst: 18-08-15 17:07
ik heb allerlei hoefschoenen in gebruik ...maar ik gebruik ze ZONDER dat de pony(s) op ijzers staan . zoals ik het begrijp wil je de hoefschoenen over de ijzers heen gebruiken en alleen bij het buiten zetten omdat je paard dan uitglijd . Ik neem aan dat hij uitglijdt omdat het modderig is (of is er een andere reden???) . In dat gevalo dan glijdt hij ook uit met hoefschoenen aan . Voor een grotere pony of paard zou ik Niet de equine schoenen gebruiken .Zeker niet over ijzers .. De equine schoenen hebben het minste profiel van alle soorten hoefschoenen die IK ken . de gemakkelijkste om aan en uit te doen met veel profiel zijn de Cavallo hoefschoenen . Ik denk alleen dat het erg moeilijk wordt om de juiste maat te bepalen .omdat hij op ijzers staat . En bij paarden met veel behang ...zoals tinkers of friezen zijn deze weer moeilijk te gebruiken .. Het beste is idd om de passervice te laten komen . dan koop je in ieder geval geen dure hoefschoenen die je dan niet kunt gebruiken
Volgens mij bedoeld TS dat ze de hoefschoenen achter wilt gaan gebruiken tijdens het mennen en de ijzers er achter af laat halen, zodat het paard enkel nog op ijzers voor staat en in de wei niet uitglijd (zonder hoefschoenen en ijzers)
als ik zie hoe dun het materiaal is waarvan ze gemaakt zijn, zou ik hier niet aan beginnen. zeker om te mennen moeten ze wel duurzaam zijn. geef beter wat meer uit voor goede schoenen, dan wat minder voor "slechtere".
tinkertje2
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-15 12:37
wat zijn dan de betere voor het mennen?
dingogirl
Geplaatst: 28-08-15 12:47
ik men zelf met de equine fusions, maar de renegades, scootboots, en easyboots zijn denk ik ook geschikt hiervoor. ligt er ook aan hoe je paard loopt, en of hij zich ergens raakt of sleept met een hoef.
Hoe groot zijn de hoeven van je paard en wat voor vorm hebben zij?
dingogirl
Geplaatst: 28-08-15 17:03
je kunt het beste bij de maat-tabellen van de desbetreffende schoenen kijken of een schoen bij de hoeven van je paard past. ik heb een twee pony's met ietsje langere hoeven als breed, wat bij de equine fusions prima past. zelfs een maat te groot, ( geprobeerd), blijft goed zitten en draait niet. ook heb ik een grote pony die hele mooie ronde hoeven heeft, en die ook met equine fusions kan.
ik wil ook nog graag voor deze pony de scootboots proberen. hoor er heel positieve verhalen over.
tinkertje2
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-15 12:42
Ze lopen nu nog op ijzers, (hoefsmid kom pas over drie weken en dan gaan ze eraf) dus kan ik de maat nog niet opnemen. De hoeven slijten mooi recht af, en af en toe tikt hij zich zelf aan, en dat is met een ijzer erop toch een probleem. Heeft dan als extra bescherming springschoen aan. Dus ben ik op zoek naar wat het beste is.
De betere voor het mennen met paarden en ponys met veeel behang ...en daar horen de tinkers ook bij ...zijn de easyboot EPIC hoefschoenen . Je moet wel de EPIC pakken want zonder deze gaiter vliegen de hoefschoenen soms uit en dat is zeer lastig
De cavallo simple boot heeft een dikke slijt-laag waardoor je lang met de boots doet. Ook heeft deze een fijne pasvorm waardoor ze moeilijk te verliezen zijn
tinkertje2
Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-15 17:29
bedankt voor het advies, daar ga ik zeker verder naar kijken.
tinkertje2
Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-15 17:31
ik heb ze bekeken de cavallo simple boot en het ziet er goed uit en de prijs vind ik ook wel mee vallen.
HansGrietje
Geplaatst: 02-09-15 00:20
Als je Tinker veel behang heeft ..dan is de kans zeer groot dat de Cavallo niet zullen passen . Ik vind de Cavallo s een zeer fijne en gebruiksvriendelijke hoefschoen ...maar de fries van mijn vriendin ,kreeg hem niet passend door zijn vele behang .
Fos
Geplaatst: 02-09-15 09:30
Je hebt een passervice bij verschillende hoefschoenenleveranciers. Ik zou even kijken welke bij jou in de buurt komen want dan kan je verschillende merken en types proberen en zo weet je zeker dat je niet de verkeerde koopt hoop dat je snel goede hoefschoenen vindt
tinkertje2
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-15 10:26
Een van de twee heeft niet zo veel behang aan de benen, dus dat zal wel lukken. Voor de andere zal ik dan verder moeten zoeken / kijken of een andere cavallo beter past.
tinkertje2
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-15 10:47
Is iemand die ervaring heeft met de Cavallo Sportboot? Kan ik deze gebruiken aan gezien mijn paard toch behoorlijk behang heeft aan zijn benen.
Voor mij alleen nog renegades mits je paard er in past natuurlijk. Geen gezuur over inlopen,maar hop schoenen aan en gaan,voorheen oudmodel gaiter was ik ook blij met easyboot epic.maar met de nieuwe gaiter krijgen mijn pony,s wondjes er van