Spoorverbreders, waar vind ik ze?

Moderators: Apple, Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eline91

Spoorverbreders, waar vind ik ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 05:15

Hopelijk kan iemand me hier helpen...

Aangezien er hier in België geen rekening gehouden wordt met de beginnende menners moet ik zelfs in de laagste klasse met mijn A-pony een spoorbreedte van 1m38 hebben in de vaardigheid.

In vind het wat te gek om voor mijn allereerste wedstrijd onmiddellijk een presentatiekoets bij te kopen, zeker omdat ik nog aan het uitkijken ben voor een marathonwagen :)

Nu herinner ik me dat ik ooit menners gezien heb die spoorverbreders hadden, een soort hoepels langs de buitenkant van hun wielen.
Weet iemand waar ik zo'n dingen kan vinden? :')

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 07:39

Ik heb na lang zoeken een foto gevonden :) Ik bedoel de hoepels die op de achterwielen zitten bij deze wagen :)
Afbeelding

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

eestheer

Re: Spoorverbreders, waar vind ik ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:42

Ik heb tussen mijn wiel en de koets een ring zitten waardoor mijn wielen breder staan.
Zaten erbij toen ik de wagen kocht dus kan je helaas niet vertellen waar ik ze gekocht heb, maar misschien heb je iets aan de informatie om verder te zoeken.. :o

En ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :P

Co!! <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 07:53

Ik snap wat je bedoelt, maar ik vrees dat dat voor mij geen oplossing zal zijn. De bedoeling is om dressuur en vaardigheid te starten mét hoepels zodat ik aan 1m38 kom, en daarna de hoepels eraf te halen zodat ik voor de marathon op 1m25 kan rijden :)

Het moet dus makkelijk en snel gaan, niet telkens de hele achteras uit elkaar halen :=

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:54

ja dat is inderdaad niet zo handig dan.. :P

succes met zoeken!

Co!! <3

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:40

Poeh 1.38 voor alleen dressuur/vaardigheid :oo
Aparte regel dat...

Ik zou enkele wagenbouwers benaderen die dat misschien voor je kunnen maken?
Heb zoiets nog nooit eerder gezien.

www.MelanievandeBunt.com | [BLOG] Onze deelname aan het WK 2017! | [RIJ-ITP] Tinker Bonny springt door een heerlijk jaar!
2span pony Internationaal CAI3* B-Kader lid
Jimmy/Tommy 2 span: Drs L+29 | Vdh M+13
Diego/Tommy 2span: Drs L+11 | Vdh M+2

Sylvester: Drs Z+3 + Vdh Z+13 | Jimmy: Drs M+11 + Vdh M+7 | Tommy: Drs L+7 | Diëgo:Drs L+6 | Pablo: In opleiding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 21:03

MelanieB schreef:
Poeh 1.38 voor alleen dressuur/vaardigheid :oo
Aparte regel dat...

Ja klopt, eigenlijk ben je bijna verplicht om onmiddellijk in de laagste klasse al zowel een presentatie- als een marathonwagen te hebben. Erg toegankelijk kan je de wedstrijdsport hier in België niet noemen :=

Ik heb eens rondgevraagd en het lijkt er inderdaad op dat ik ze zal moeten laten maken.
Laatst bijgewerkt door Eline91 op 08-07-15 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:10

Eline91 schreef:
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vrees dat dat voor mij geen oplossing zal zijn. De bedoeling is om dressuur en vaardigheid te starten mét hoepels zodat ik aan 1m38 kom, en daarna de hoepels eraf te halen zodat ik voor de marathon op 1m25 kan rijden :)

Het moet dus makkelijk en snel gaan, niet telkens de hele achteras uit elkaar halen :=

Het verschil mag maximaal 10cm zijn, dus met spoorverbreders ga je er sowieso niet komen ;)

"De opgelegde spoorbreedte (zie FEI) is verplicht in CAN** en
CAN* tijdens de vaardigheid. Om de opgelegde spoorbreedte
te bekomen is verbreding van de achteras toegelaten Hoepels
(spoorverbreders) zijn toegelaten in CAN* voor zover hun
diameter niet meer dan 10 cm verschilt van die van het wiel
(5 cm van de grond)."
http://www.vlp.be/userfiles/file/ME_201 ... versie.pdf (pagina 49)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 21:14

Destination, de diameter mag maximaal 10cm verschillen maar dat heeft niks met de spoorbreedte te maken :o

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:20

Eline91 schreef:
Destination, de diameter mag maximaal 10cm verschillen maar dat heeft niks met de spoorbreedte te maken :o

Oh wow ik heb scheel gelezen :wow:
Sorry, ik heb niets gezegd!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie