[AR] Welk tuig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Welk tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 21:16

Aangezien we sinds afgelopen week een nieuwe pony erbij hebben en mijn oude tuig het een beetje begint te begeven, ben ik op zoek naar een nieuw tuig.

Het gaat om een cpony, niet erg smal gebouwd, draagt nu een cob tuig op het allerkleinste. En de nieuwe pony is een erg rank pony van 120, cob tuig is hem te groot.

Graag zou ik een tuig willen welke beide pony's zou passen, budget ligt rond de 400 euro. Voor de shetjes heb ik pasgeleden een RBC tuig gekocht en dit bevalt erg goed. Maar ik wil toch kijken voor andere opties.

Dit is de cpony
Afbeelding

En de bpony
Afbeelding

MelanieB

Re: Welk tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:33

De Ideal pony maat past sowieso met gemak op de B pony, en gok ook nog wel op de C pony.

Had hier ook zelfs maat shetlander op een C pony liggen (en die was toch vrij breed gebouwd) en dat ging ook met alles op grootst prima.

Dus ponymaat Ideal moet zeker passen. Misschien iets tweedehands.
Heb hier alleen maar Ideal tuigen, leer, kunststof. Prima prijs/kwaliteit en heel tevreden over.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:19

Op mijn pony van 1.36 (new forest) heb ik een lederen Ideal pony tuig liggen. Bijna alles zit op t laatste of een na laatste gaatje maar past prima! Cob was echt te groot en te lomp.
Heb t toen tweedehands gekocht voor ik meen 275,- zag er nog super uit!

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:52

Ik ben ook erg tevreden over Ideal tuigen, zowel leer- als kunststof zijn erg goed.
Ik heb zelf maat pony op een kleine D.