Even ter informatie: Ik verzorg deze pony al zo'n 5 jaar en we mennen nu zo'n 2 jaar. Het mennen heb ik 'geleerd' van de eigenaren (zij maakten eerder maximaal 1 keer in de paar maanden een klein stapritje, nu vrijwel nooit meer). Verder heb ik vooral veel op internet gezocht en zelf uitgevogeld. Ik heb dus nooit écht leren mennen maar ken mijn pony wel goed dus samen kunnen we prima een leuk rondje rijden.
Ik ben een tijdje weg geweest bij de pony's en in die tijd veel met andere paarden gedaan en ook een stuk serieuzer geworden. Mijn plan is om weer meer te gaan mennen en daarom wil ik toch wel zeker weten dat mijn tuig goed zit. De eigenaren hebben dit tuig altijd gehad, het is een maat shet dus eigenlijk net te groot naar mijn idee.
Foto:

Ik heb het idee dat ze vooral met haar rug trekt omdat de strengen soms zo slap staan.
Verder heb ik gehoord dat de buitensingel om de lichtogen heen moet, dit heb ik laatst geprobeerd maar dan passen de lamoenen er niet meer in. Of is mijn sulky dan te groot?
Ook zei iemand dat de riemen van de broek niet helemaal goed zaten, maar ik snap nog niet goed hoe dit dan wel moet.
Misschien dat dit filmpje nog iets hulpvol kan zijn, heb een vriendin gevraagd om ons te filmen in stap.
http://tinypic.com/player.php?v=idxim9% ... UpZ3Pntmko