Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
silvana schreef:dank je. Zal eens een kijkje op hun site nemen de clicker training ken ik van met de honden. Ik heb dat eens op het paard uitgeprobeerd en dat werkte niet.Maar ik ook T.Touch ge probeerd, mijn oude paardje ontspande daar helemaal van.Deze vindt het maar niks . Poetsen vindt ze wel goed maar ik heb de indruk dat ze er niet van geniet.
.Nee het is gewoon zo alle cursussen die je kan volgen zijn leuk .Maar je moet er wel geraken! Ik kan me best inschrijven maar als ik mijn paard nietgeladen krijgt dan raak ik er toch echt niet. Ik zou eigenlijk iemand willen die naar mijn paard kwam kijken en kon zeggen waar het probleem zit.Ik denk inderdaad dat er niet direkt sprake is van een dominantie probleem maar inderdaad meer een blokkade ergens.ik denk dat het zich ook lichaamlijk uit.Ze heeft regelmatig last van een selenium tekort zo om het half jaar de dierenarts kan er geen verklaring voor vinden.Toen ik van vakantie kwam is ze 3 mnd onverklaarbaar stijf geweest verschillende dierenartsen erbij foto's bloedproeven,ijzers erop er weer af, en van de een op de andere dag was het weer over.Liep ze weer prima.En geloof het of niet het is het vrolijkste paard op stal nooit slecht gezind of schagerijnig.Ze weeft dus van pure stress zelfs als ze op de wei staat of als ik in de stal met een ander paard bezig ben.Hoe of waar kan ik mieke bereiken? en inderdaad er over praten lucht al op veel mensen denken toch nog dat een pak slaag de oplossing is.O,ja ze weeft niet uit verveling alleen als ik niet direkt met haar bezig ben.En het is echt een leuk paard dat geniet van de aandacht die ze krijgt.Als ik haar op de wei zet blijft ze bij het hek altijd staan zien of ik echt niet terug kom.Pas als ze ziet dat ik in mijn auto stapt loopt ze naar de andere toe. 
annekoning schreef:Kijk eens op www.dreamstables.nl
Zij kunnen je zowel helpen met het trailerladen, als met de NH-cursussen. Alvast veel suc6