[AR] Tips aanschaf hartslagmeter voor de mensport

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kyaral

Tips aanschaf hartslagmeter voor de mensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 08:54

Voor het trainen wil mijn vader een hartslagmeter aanschaffen. Hij traint voor de marathon en kan er niet goed uitkomen wat nu een goede hartslagmeter is om te gebruiken tijdens de trainingen voor de wagen.
Mijn vraag is nu, wie traint er met een hartslagmeter en wat zijn jullie ervaringen ermee.
Tevens zouden we graag willen weten welke hartslagmeters goed zijn en wat jullie er ongeveer voor betaald hebben.

_suus19_

Re: Tips aanschaf hartslagmeter voor de mensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:06

Ik heb de Polar equine belt, met de h7 bluetooth transmitter. Deze werkt met bleutooth en heeft daarom een groter bereik. Longeren of mennen kan hiermee gewoon. En ik vind zelf een band fijner dan losse electroden, maar dat is een beetje persoonlijke voorkeur.
Je kan het signaal van de hartslagmeter op je telefoon ontvangen, maar makkelijker is om er een horloge bij te kopen die ook bleutooth heeft.

Ik heb de hartslagmeter in Amerika gekocht, was rond de 80-90€ kwijt, in Nederland kost het rond de €130. Exclusief horloge dan, die kun je zo duur maken als je zelf wilt.

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 09:18

Dat is nogal een verschil.
Die horloges zijn dat gewoon standaard horloges of echt puur om aangesloten te worden op een hartslagmeter?
En heb je misschien een site vanwaar jij besteld hebt?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:28

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:40

Kwam je met import en verzendkosten kosten niet evengoed duurder uit ?
Ik vind het wel interesant, wil dit ook wel eens proberen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:47

Mijn moeder komt regelmatig in Amerika voor haar werk, vandaar dat het voor mij handig was. Ik weet niet wat het anders gekost zou hebben.

Equilog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:50

Voor het mennen kun je een H7 zender in combinatie met een Equine Belt gebruiken. De Belt gaat helemaal om het paard heen en kun je voor of achter het schoftje vastmaken.
De H7 zender stuurt het signaal naar een app op je telefoon via Bluetooth. Je telefoon moet dan wel Bluetooth Smart kunnen ontvangen. De belt en H7 zender kosten samen € 110.

Er is ook een speciale hartslagmeter voor mennen: de Polar Equine V650. Met geïntegreerde GPS en grote display voor op de bok. Die kost € 349. Het grote voordeel is dat je tijdens het mennen direct zicht hebt op de hartslag en niet op je telefoon hoeft te kijken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:51

Interessant.
We hebben dit jaar nog een training met hartslag meters, zit er al langer aan te denken een aan te schaffen dus wie weet nav de training.
Tis wel flink prijzig, al helemaal als ik er 2 aan moet schaffen voor het mennen met 2 span... Maarja 2e hands ook niet te krijgen.
Nog maar even goed over nadenken.