[AR] Iemand ervaring met deze wagentjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Iemand ervaring met deze wagentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:48

Ik keek even op marktplaats rond en kwam deze advertenties tegen;

http://link.marktplaats.nl/m898217357

http://link.marktplaats.nl/m882908345

Nou zien ze er wel netjes uit, en de luchtvering spreekt me erg aan. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen over deze wagentjes... Hoe is die vering in het bos?

Ik rijd nu met een HCA en deze is qua vering heel fijn. Toch lijkt het me ook wel eens leuk om iemand mee te kunnen nemen en daarbij komt dat een van mijn knieën de HCA minder leuk vindt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:51

Ik had zo'n wagen maar heb hen weggedaan en inmiddels een vierwielige wagen gekocht (shet 78 cm).

Reden, omslaan van de tweewieler en omdat ik het rijden met een vierwieler prettiger vindt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:53

Past er bij wagentje twee wel iemand achterop. Als ik zo kijk past mijn bips nooit naast de handgreep.

Wagentje een ziet er wel oke uit, weet niet hoe de kwaliteit is. Pisbakken ijzer? Of degelijk materiaal!

Grainey

Re: Iemand ervaring met deze wagentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:03

Volgens mij heette dit bedrijf eerst poland carriages, daar kun je wel een topic over vinden op bokt.
Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:30

Ik heb zo een marathon wagen. Prijs kwaliteit is netjes. Prijs is laag, kwaliteit ook ;).

Ik zou er niet nog eens voor kiezen.
Ik heb er een HCA bij, maar die is echt een stuk fijner.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:34

Die 2de kar is 130kg vind ik erg veel voor mini als je ook je eigen gewicht er nog bij moet tellen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 19:35

Enkelspan te zwaar idd, maar voor Dubbelspan juist mooi licht. Ik zou hem dan uiteraard alleen voor Dubbelspan gebruiken.

Andere topic ook gelezen aan de hand van bovenstaande tip, ga dan toch liever voor een 2e hands wagen met betere kwaliteit. Iemand hiervoor een idee? 4 wieler, degelijk, goede vering en niet te zwaar voor een Dubbelspan middenmaat shetten?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:40

Mijn marathon wagen heb ik 165 kg gewogen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:44

Jah maar jou shetten zijn geen mini's ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:55

Klopt, maar die wagen is geen 130 kg ;).
165 kg voor een enkelspan is toch wel flink, ook voor een grote shet.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:57

Zekers ook voor shet :D

Ik ga in juni bij kraay lang om eens te kijken. Wil voor de komende jaren klaar zijn

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:09

Die wagen is idd echt geen 130.
Bijna alle marathon wagens zijn minimaal 160.

En als ie licht trekt, dan kunnen 2 mini's dat heel prima aan. Rijden er hier zat met mini's en een wagen zoals ik heb en een maatje kleiner.

Enkelspan en vierwieler voor een mini moet je kijken naar een concours wagen. Maar zou met een mini lekker met HCA blijven rijden. Is wel het fijnst voor de kleinste maat. :j

IsmaySenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:56

Mijn 4 wieler is 136 kilo. Daar zouden ze het alleen wel zwaar mee hebben. Dubvelspan zou kunnen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 21:57

IsmaySenna schreef:
Mijn 4 wieler is 136 kilo. Daar zouden ze het alleen wel zwaar mee hebben. Dubvelspan zou kunnen

Ja... Daar zou ik geen enkelspan shet voor zetten. Volgens mij is die zelfs nog wat zwaarder.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:21

Kijk eens bij www.thstables.nl , daar verkopen ze ook een leuk marathonwagentje.

IsmaySenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:26

Die van mij is niet zwaarder. Is bij de wagenmaker gewogen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 09:27

IsmaySenna schreef:
Die van mij is niet zwaarder. Is bij de wagenmaker gewogen

Oh super, je leest er verschillende gewichten van namelijk. Maar goed om te weten! :)

DeclanandMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:39

Ik heb zelf een HCA sulky en ik ben er ook super tervreden van. Enkel een pasagier meenemen gaat niet. Toen ik verder ging zoeken bleek dat HCA ook tweewielers maakt met bankje of twee afzonderlijke geveerde stoeltjes of panzittingen. Gek genoeg vind je ze niet terug op hun website zelf, enekel de luxe tweewieler (die toch flink wat kost). Maar ze zijn in samenspraak gemaakt met de ponywebwinkel, en ook daar verkrijgbaar. Ik ben toch al flink geïnteresseerd <3 , zeker omdat de vering dezelfde is als bij de sulky's.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 21:30

Ja, daar heb ik ook naar gekeken. Echter ik wil geen kabel systeem maar een zweng. Wel fijn dat deze een bankje heeft en dezelfde vering. Ik loop er tegen aan dat mijn knie de houding op de Hca niet fijn vindt en dat je niemand mee kan nemen... Zeker iets om eens naar te informeren..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:06

Vanwaar geen kabel/touw systeem?
Zit tegenwoordig ook op veel marathon wagens juist omdat het meer vrijheid in beweging van het paard/pony geeft.

En vaak lopen kleine pony'tjes voor de HCA, die zijn ook niet echt geschikt om 2 personen mee te nemen.

Heb je wel eens op een HCA gezeten? Zit niet heel vervelend hoor, heb wel zelf sulky gehad die extra verbreed is, dat zit niet fijn meer met de knieeen, maar de sulky's nu zijn gewoon smal maar kun je eventueel wielen uitschuiven.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 09:14

MelanieB schreef:
Vanwaar geen kabel/touw systeem?
Zit tegenwoordig ook op veel marathon wagens juist omdat het meer vrijheid in beweging van het paard/pony geeft.

En vaak lopen kleine pony'tjes voor de HCA, die zijn ook niet echt geschikt om 2 personen mee te nemen.

Heb je wel eens op een HCA gezeten? Zit niet heel vervelend hoor, heb wel zelf sulky gehad die extra verbreed is, dat zit niet fijn meer met de knieeen, maar de sulky's nu zijn gewoon smal maar kun je eventueel wielen uitschuiven.

Ik heb een hca, rijd er elke dag mee haha!
Kabel is na slechts 5 maanden gebruik ineens gebroken, pony heeft hier een behoorlijk opdonder van gekregen, is nog altijd niet de pony die het geweest is. Als zon grapje nog een keer gebeurd kan ik haar echt niet meer inspannen. Ik heb daarom een zweng op de hca laten zetten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:00

Zou dan een touw erop zetten ipv een staalkabel.. veiliger :j

Wat naar van zo'n ongeluk en vind het ook slordig zou niet mogen gebeuren maarja. Hier ook touwen. Mn moeder maakt ze voor mijn wagen als ze gaan slijten. Je zou ook Kraay of lemerij kunnen bellen en vragen of zij touw kunnen maken/bbestellen. Want wellicht wat dunner touw dan bij mij in de wagen zit maar moet kunnen, zijn touwen van zeilsport ed zijn super sterk.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 15:59

Nee, ik baalde er ook goed van, gebeurde in galop net toen ik in een hindernis aan het rijden was. Had toen nog een open lamoen dus strengen waren los en kletterden tegen de benen, lamoen viel op de grond, sulky tegen een boom en pony het tuig kapot getrokken (broek zat nog vast) en in paniek naar huis gerend, godzijdank kwam er geen auto aan. Nu is ze eindelijk weer redelijk betrouwbaar voor de wagen maar ik zal hierdoor nooit meer zon systeem kiezen. Ook al gaat het vaak wel goed.

DeclanandMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:20

Oei, regelmatig kabeltje checken dus... :? Spijtig dat je pony hiermee een trauma heeft opgelopen!
Dat van die zeiltouwtjes, daar had ik nog niet aan gedacht. Is pak 'zachter' materiaal, misschien idealer om rechtstreeks aan een borsttuig vast te maken veiligheidssluitingen ipv strengen. Toch een hoop storende bulk bij je onderbenen op die manier.