[AR] Nieuw tuig (eventueel op maat) waar halen of laten maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Whiskey_S

Nieuw tuig (eventueel op maat) waar halen of laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 22:53

Ik heb even door de FAQ heen gezocht, maar kon nergens een antwoord vinden op mijn vraag, dus dan maar zo.

Ik men nu al een aantal jaar met hetzelfde lederen tuig met mijn grote shet (1.06m). Het tuig heb ik zo'n 15 jaar geleden gekocht bij horse international en ik geloof niet dat het exact dezelfde uitvoering nog is. Het spulletje werkt nog prima, maar ik zoek een completere, maar heb geen idee waar ik moet gaan zoeken en vergelijken. Dit oude tuig heeft bijv. geen leidsel ogen aan het borsttuig.

Ik ben een recreatieve menner, dus professioneel voor een wedstrijd zoek ik 't niet, maar wil 't wel graag compleet, veilig en comfortabel voor de pony hebben. Dus op maat laten maken is ook geen probleem, maar wat ligt er in mijn omgeving (Arnhem) aan mogelijkheden en betrouwbare tuigmakers? Hoe gaat dat in z'n werk?

Wellicht dat iemand een mentuig ergens te koop weet, waarvan het zodanig verstelbaar is, dat het altijd wel past en compleet is met leidselogen, stootkussens/gelpad o.i.d. bij de borst en schoft? Kwaliteit is uiteraard ook belangrijk; het materiaal maakt op zich niet veel (nylon of leder), maar ik wil niet besparen op het geld.

Ik kan op internet genoeg websites vinden (tevens ook in de FAQ) maar heb toch te weinig ervaring en/of kennis om te bepalen wat nu het allerbeste is. Geld is niet van belang, kwaliteit wel.

Extra info: ik men met zowel de sulky cavalettie, als met een houten vierwieler (kan even niet op de naam komen) en ik men bitloos, dus qua hoofdstel moet daar ook wel rekening mee gehouden worden (of ik blijf dezelfde gebruiken, want die is prima).

Dus, is er een ideaal verstelbaar tuig ergens te koop, of waar kan ik het beste terecht voor het op maat laten maken van een tuig in mijn omgeving? Of zijn er andere tips waar ik op moet letten?

bora

Re: Nieuw tuig (eventueel op maat) waar halen of laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:02

Misschien eens contact opnemen met www.demenner.nl
Zij heeft een pas-service

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:04

Gewoon een tuig verkoper met passervice laten komen.

Co Pater komt hier altijd, super service. Maakt alles netjes pas, netjes gaatjes extra, wanneer het nodig is kan er een stukje tuig in een andere maat geleverd worden. En als het niet in de juiste maat te krijgen is maakt of vermaakt hij het zelf.

SirCharly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 07:30

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 07:36

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 07:40

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:58

Ik heb mijn tuig ook gekocht bij horseshop international (excelsior tuig), en toen idd pas laten maken. Voor op mijn shet van 1.05.

Whiskey_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 21:03

Bedankt voor de reacties! Heb uiteindelijk contact gehad met demenner.nl welke intussen langs is geweest voor het passen.

Ik wacht nog op de levering, maar heb een compleet nieuw tuig gevonden!