[AR] foutief gestart mede door regelementswijzigingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

foutief gestart mede door regelementswijzigingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 15:38

Hallo mede bokkers,

ik ben 4 April voor het eerst L dressuur (mennen) gestart
nadat ik netjes mijn 5 winstpunten heb gehaald in de B
De L licht net wat makkelijker voor ons vandaar dat ik gelijk over ben gegaan
maar nu kreeg ik dus de 13de een brief dat in onrechtmatig hoger ben gestart
Ik lees altijd netjes de regelements wijzigingen en heb de regelementen ook netjes gelezen voor ik ging starten zoals dat hoort in mijn mening.
dus in mijn gedachtte heb ik niks fout gedaan.
ik gelijk gebelt naar de KNHS deze hebben dus gewijzigd dat je 10 ipv 5 winstpunten moet hebben maar dit is dus gewoon stilzwijgend vanaf 1 april gewijzigd.
Mijn laatste B wedstrijd had ik op 14 februari daarna heb ik al mijn wedstrijden L opgegeven.
helaas zijn er in mijn omgeving niet veel men wedstrijden dus ik kon niet eerder als 4 april starten.
nu word ik dus gestraft omdat ik niet eerder hoger kon starten.
mijn laatste wedstrijd heb ik 1 winstpunt in de L gehaald deze ben ik dus kwijt en heb wel kosten gemaakt aan deze wedstrijd terwijl ik dus voor niks was gestart.
ligt de fout nu bij mij of kan de KNHS zich wat netter opstellen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:41

Dit is niet stilzwijgend veranderd :) hier is heel veel aandacht voor geweest, ook op Bokt.
Jij moet op de hoogte zijn van het reglement, dus jij bent fout :)
KNHS kan verder niets voor je doen, zij handhaven de regels :) en die zijn dat je per 1 april 10 winstpunten moet hebben om over te gaan ipv 5. Dat je niet eerder L kon starten kan het KNHS verder niets aan doen natuurlijk

Wel heel jammer voor je natuurlijk :)

Fotografie91

Re: foutief gestart mede door regelementswijzigingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 15:43

volgens mij ben ik netjes op de hoogte als ik gewoon de site van de KNHS lees??

https://www.knhs.nl/disciplines/mennen/ ... endurance/

ik kan hier niks vinden over deze regels?
natuurlijk kan de KNHS er niks aan doen dat er bijna geen wedstrijden worden georganiseerd maar ze mogen zulke belangrijke dingen best op tijd door communiceren via de site en ik zie in de wijzigingen toch echt niks staan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:45

Ik heb niks aan de post van Keet toe te voegen. Er zijn nog veel meer reglementswijzigingen als die op de link. Jij hoort als wedstrijdrijder de reglementen te kennen. Ben je op de districtsvergadering geweest? Daar werd er ook aandacht aan gegeven.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 15:55

Ipsilonka schreef:
Ik heb niks aan de post van Keet toe te voegen. Er zijn nog veel meer reglementswijzigingen als die op de link. Jij hoort als wedstrijdrijder de reglementen te kennen. Ben je op de districtsvergadering geweest? Daar werd er ook aandacht aan gegeven.

Voor ik ging starten heb ik het hele regelement gelezen ik kan dit moeilijk iedere maand doen!!
De wijzigingen zijn er niet voor niks maar geef dan de wijzigingen aan allemaal!!
Ik heb een baan waar ik altijd savonds werk ik heb geen tijd om naar deze vergaderingen te gaan als ik voor de lol wedstrijd rijd.
Dat de knhs dit zo steeds moeilijker wil maken zegt meer over hun als over mij!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:56

Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar daar bereik je in dit geval niks mee. Het is zoals het is, accepteer het en ga verder.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:20

Fotografie91 schreef:
volgens mij ben ik netjes op de hoogte als ik gewoon de site van de KNHS lees??

https://www.knhs.nl/disciplines/mennen/ ... endurance/

ik kan hier niks vinden over deze regels?
natuurlijk kan de KNHS er niks aan doen dat er bijna geen wedstrijden worden georganiseerd maar ze mogen zulke belangrijke dingen best op tijd door communiceren via de site en ik zie in de wijzigingen toch echt niks staan.

Ze passen elk jaar op 1 april het reglement aan :) Dus je hoeft het maar 1 keer per jaar even door te lezen :) houdt je kennis ook fijn helder :)

Fotografie91 schreef:
Dat de knhs dit zo steeds moeilijker wil maken zegt meer over hun als over mij!

Dat jij dit vind, zegt meer over jou als over de KNHS. Dit doen ze niet om het steeds moeilijker te maken :) en ook niet om jou te pesten.

Het is vervelend dat je precies op de grens bent gevallen met je klassepromotie, maar je kan hier gewoon niets aan doen. Je had het moeten weten :) jij speelt het spelletje, jij moet de regels kennen :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:35

Ik wist ook niet van de wijziging van 5 naar 10 winstpunten van de B naar L promotie.
Terwijl ik alle wijzigingen altijd goed lees en op de hoogte ben van het reglement. Dit stukje heb ik helemaal gemist.
Wat dat betreft Fotografie91 geef ik jou gelijk: ik heb dit stukje ook niet gelezen ergens.

Ik vind dat het lezen van de wijzigingen voldoende zou moeten zijn. Elk jaar weer het hele reglement door lezen lijkt me overbodig, als je de regels kent.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:39

janouk schreef:
Ik wist ook niet van de wijziging van 5 naar 10 winstpunten van de B naar L promotie.
Terwijl ik alle wijzigingen altijd goed lees en op de hoogte ben van het reglement. Dit stukje heb ik helemaal gemist.
Wat dat betreft Fotografie91 geef ik jou gelijk: ik heb dit stukje ook niet gelezen ergens.

Ik vind dat het lezen van de wijzigingen voldoende zou moeten zijn. Elk jaar weer het hele reglement door lezen lijkt me overbodig, als je de regels kent.

Ik rij geen westrijden en wist er wel van :)

Normaal is er toch ook een document van het KNHS waar alleen de wijzigingen in staan. Volgens mij heb ik het daarin gelezen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:46

Dit jaar is het niet een kwestie van wijzigingen zoals normaal. Het reglement is compleet herschreven en van inhoud/opzet veranderd. Vandaar dat het bestand wijzigingen niet als zodanig op de site staan (tenminste ik kon het niet zo gauw vinden). Maar ik wist wel van de verandere promotieregeling.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:47

het staat ook in de paard en sport die je krijgt als je een startkaart hebt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:49

EmptyWords schreef:
het staat ook in de paard en sport die je krijgt als je een startkaart hebt.

Niet over een gewijzigde promotie regeling

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:00

Ik ken ook een paar mensen die de fout hebben gemaakt of bijna hebben gemaakt. Het is erg jammer, maar je weet dat ieder jaar per 1 april nieuwe reglementen komen. Nu had dit wellicht wel iets duidelijker kenbaar gemaakt kunnen worden door de knhs (het staat niet in het lijstje van de wijzigingen waar het toch wel bij had moeten staan), maar ja, zo is er altijd wat.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:06

Ook ik had hier niks over gehoord of gelezen.

Net zoals dat voorlezer nu aan de kant ook ineens niet meer netjes hoeft, wat ik erg jammer vind, en afbreuk aan presentatie.

Een reglement speciaal met wijzigingen ge highlight zoals bijv een fei doet is duidelijker.
Heb m dus pas wel even helemaal doorgelezen om geen verassingen te hebben.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:14

Ipsilonka schreef:
Dit jaar is het niet een kwestie van wijzigingen zoals normaal. Het reglement is compleet herschreven en van inhoud/opzet veranderd.

Hierdoor was het inderdaad onbegonnen zaak om alle wijzigingen in 1 bestandje samen te vatten. Er is al zoveel tijd gestoken in het herschrijven van het hele boekwerk.

Het is inderdaad erg vervelend dat je deze regel niet meegekregen hebt.
Maar er zijn nog wel meer regels die niet in dat korte overzicht staan, als ik zo even snel lees bijvoorbeeld; elke seconde in een hindernis is nu 0,25 strafpunt ipv 0,20 strafpunt.

Kwestie van helaas pindakaas. Volgende keer beter.

Net zoals alle jongeren van 17 jaar die eerst wel alcohol mochten kopen, toen werd de grens ineens naar 18 jaar gegooid en mochten ze geen alcohol meer kopen. Er zijn altijd mensen de dupe van als de regels veranderen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:15

Ik krijg net een mail van een van onze deelnemers die dit betrof. Hij had zich voor komende wedstrijd weer voor de B opgegeven. Maar hij heeft mail van de knhs gehad dat zij niet duidelijk zijn geweest en dat hij in de L mag blijven rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:26

@sonniej
dat ben ik niet met je eens.
In het bedrijfsleven is het heel normaal dat een review document beschikbaar is, waarin alle wijzigingen staan aangegeven. Zou lekker zijn als ik bij elke contractaanpassing ik weer het hele contract moet doorploegen.

Ik ben het met TS eens, dat dit niet duidelijk gecommuniceerd is en ze dat zeker wel kan aanvechten.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:36

Het is jammer dat het gebeurt is, maar het staat toch duidelijk in het reglement (zie quote hieronder - van pagina 10). Ik vind het alleen bijzonder dat er voor een andere menner wel een uitzondering werd gemaakt. Had hij toevallig een aantal punten wat al vrij dichtbij de 10 lag?

Tjah, ik zou het niet gek vinden al KNHS bij dit besluit blijft. De veranderingen kwamen eraan, dat wisten we allemaal. Als ze voor iedereen een uitzondering gaan maken in de B dan hadden ze net zo goed niet die regel kunnen invoeren (want dan kun je de invoer blijven uitstellen omdat er altijd iemand benadeeld wordt).

Al die wijzigingen 1 voor 1 op een blaadje uitschrijven was volgens mij echt niet te doen met de nieuwe opzet. Het geval wat genoemd wordt over de strafpunten in de marathonhindernissen is trouwens ook verrekend in het behalen van je promotiepunten (wat je kan vinden in de bijlagen van het reglementenboekje).

Al moet ik toegeven dat de nieuwsberichten erover redelijk slecht waren geformuleerd. De verlaging van de menleeftijd leek in de meeste gevallen het belangrijkste nieuws, terwijl voor de menners die al een tijd rijden meer nuttige info te benoemen is.

Artikel 405 - Promotie en degradatie klasse B t/m ZZ dressuur
1. Promotie
Na het behalen van 10 winstpunten in een klasse mag men promoveren naar de naastgelegen hogere klasse. Na het behalen van 30 winstpunten is promotie verplicht.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 21:44

tine10 schreef:
Ik krijg net een mail van een van onze deelnemers die dit betrof. Hij had zich voor komende wedstrijd weer voor de B opgegeven. Maar hij heeft mail van de knhs gehad dat zij niet duidelijk zijn geweest en dat hij in de L mag blijven rijden.

Ik heb deze mail ook gehad en mag dus gewoon weer L starten
Fijn dat het op een nette manier is opgelost

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:59

Gelukkig!!
Zo zie je maar dat ze best wel meedenkend zijn