[AR] Keuze van de wagen; 2 of 4 wieler, waarom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Keuze van de wagen; 2 of 4 wieler, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 23:05

Ik ben benieuwd wat jullie beweegredenen zijn om voor een twee of vierwieler te gaan?

lies_sparkle

Re: Keuze van de wagen; 2 of 4 wieler, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:13

Ik heb een tweewieler voor mijn shets omdat deze simpelweg het handigst voor mij is.
Het is een sulky en super licht, trekt heel makkelijk, ik zit laag en ben snel bij de pony, ik pas overal tussendoor en langs en qua opbergen is hij heel handig.
Ik heb nooit marathon ambities gehad dus vandaar dat ik een tweewieler hb :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:18

Je kunt hier alvast een heleboel topics lezen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:21

Ik heb beide ;)
Sulky ben ik mee begonnen.
Sinds dien altijd met sulky gemend maar kriebelde toch om een echte wagen erbij te nemen voor langere ritten met meer mensen mee en meer comfort.
Moet zeggen dat ik 9 van de 10 keer de sulky pak.
Lekker licht wendbaar makkelijk te pakken en snel weer weg gezet.
Ook ideaal gewicht voor bak training aangezien ik maar een welsh A er voor heb staan.

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:28

Vroeger voor de shetjes eerst een 2-wieler gekocht simpel voor de reden dat deze net wat goedkoper waren en makkelijker op te bergen.
Daarna omdat ik 2-span wilde rijden toch een 4-wieler gekocht.

Na het overlijden van een van de shetlanders de 4-wieler weer verkocht omdat de overgebleven shet ook al wat ouder werd en omdat we met de 2-wieler lichter is en makkelijk overal tussen door konden rijden.
De shet en 2 wieler hebben we nog steeds.

Ondertussen een tinker erbij en kon toen een 2-wieler van een vriendin overnemen. Maar om te beleren voor een wagen hadden we toch liever een 4-wieler. Dus een 4-wieler aangeschaft. Deze rijd veel prettiger dan een 2-wieler en je kunt nog is mensen mee achterop meenemen.
We hebben er nog even over gedacht om de 2-wieler weg te doen. Maar omdat we de 2-wieler makkelijk achter de trailer kunnen hangen en hiermee een dagje weg door het bos kunnen hebben we de 2-wieler ook nog.
Tevens staat er ook nog een huifkar voor de weekendjes weg/ dagtochten en kinderfeestjes.

Ons wagen park staat dus ondertussen wel vol met 4 karren ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:13

Ik heb op dit moment 2 sulky staan. En die zullen ook blijven. Maar er komt tzt nog een vierwieler omdat ik dubbelspan wil gaan rijden :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:30

ik begon met een tweewieler maar wou altijd al graag een marathonwagen want dat is mooi.
Nu ben ik al een tijdje over op de 4 wielen, maar mis ik ook wel de eenvoud van de 2 wieler.
Zou er graag nog een tweewieler bijnemen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:03

Nu tweewieler omdat ik gestopt ben met spanrijden en de sulky voor in mijn trailer past. Voor een enkelspan shet is een tweewieler ongeveer de enigste optie qua gewicht

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:46

Met een grotere pony zou er een 4wieler komen.

Nu heb ik beide omdat ik maar kleintjes heb, een sulky voor het dressuurwerk en een marathon wagen voor het 2span (en enkelspan op lichte bodem.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:04

Gem schreef:
Je kunt hier alvast een heleboel topics lezen.

Wou net zeggen zijn hier al zoveel topics over...

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:35

Ik ben begonnen met een 2 wieler, maar miste dat er iemand mee kon rijden. Mijn vriend ging nu vaak mee op de fiets. Dus heb een kleine 4 wieler gekocht, zit comfortabeler. Geen wedstrijd formaat, gewoon een licht recreatie wagentje. En al veel plezier van gehad.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:00

Mijn merrie is beleerd voor een vierwieler.
Maar ik wist al heel snel dat ik een tweewieler wilde. En na een 9 maanden vierwieler te hebben gereden heb ik nu een tweewieler.
De grootste reden om tweewieler te gaan was dat ik een super comfortabele wilde en deze veel makkelijker is te vervoeren.
Ik heb een ophangsysteem gekocht om de tweewieler aan de laadklep van de trailer te hangen.

In heb begin was het flink stoeien met de balans zoeken, en dan snap ik dat mensen voor een vierwieler gaan.
Ook moet ik als ik iemand wil laten meerijden mijn bokkussen los halen en verplaatsen. En na de rit weer terugzetten.
Ik zit altijd in het midden van de bok, nu is dat niet erg, rijdt 99% van de tijd alleen op het karretje.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:31

Ik heb een tweewieler, de voornaamste reden was omdat ik die zelf beter de baas kan.
Had eerst een concourswagen, maar dan moest altijd iemand helpen om hem de loods uit te krijgen. Was veel te groot en zwaar om dat zelf te doen (ik ben maar een dun ukkie).
Nu heb ik een tweewieler, kan ik lekker alles zelf doen. Daarnaast is het fijner trekken voor mijn pony in de bak of over zandpaden. Als laatste is het wel fijn dat het je een beetje geld scheelt tov een marathonwagen.