Ik zag dit http://www.horseshopinternational.nl/no ... paard.html tuig op internet en vond het er op de foto eigenlijk helemaal niet verkeerd uitzien, lijkt meer kunststof dan nylon en heeft veiligheidsligtogen en volgens mij een doorlopende draagriem (wat voor mij van belang is..)
Is er iemand die ervaring met dit tuig heeft? Hoe is de prijs kwaliteit ervaring want 200,- voor een compleet tuig is natuurlijk niet duur.. helaas was mijn marathon tuig te groot voor mijn mini waardoor ik het heb moeten verkopen en nu dus op zoek ben naar een alternatief.. Ik wil het liefst kunststof omdat ik ehhh.. Nogal lui ben
Ik TEM even, want dit topic hoort op AR gezien het om een mentuig gaat Daar zal je ook meer relevante reacties krijgen.
Wat ik wel weet, is dat helaas veel webshops/verkopers tegenwoordig alles maar 'kunststof' noemen, terwijl het dan gaat om een nylon tuig.
Ik zie op de foto's wel kunststof onderlegd en bepaalde onderdelen lijken ook kunststof, maar bijv. de riempjes aan het borsttuig en schofttuig zijn dan wel weer van nylon. Nylon zelf zou ik nooit voor kiezen.
Is een, desnoods 2dehands, zilco tuig geen idee? Stonden er hier laatst op de Boktmarkt nog wat te koop in maat shet en/of pony.
Ja ik hou mp en de boktmarkt al in de gaten voor tweedehands Zilco of ideal eurotech/webtech maar aangezien er niets op staat momenteel was ik even verder aan het kijken. ondanks dat ik geen ruige marathons ga rijden vind ik het wel belangrijk om met een veilig tuig de weg op te gaan, vandaar ook mijn vraag.
tine10
Geplaatst: 14-04-15 15:40
wittequint hier op bokt heeft zilcotuig te koop. Ziet er supernetjes uit.
Nylon tuig is heel prima tuig, maar dan wel de webtech bijv, dat is onderlegd met kunststof, dus heel sterk tuig. Heb 't als trainingstuig en vind 't daarvoor echt ideaal.
Dat norton tuig vind ik er niet goed uitzien.. zou dan idd doorsparen voor een (2e hands) Ideal of zilco.
Webtech heb ik idd ook naar gekeken. Las daar wel over dat het vrij snel gaat rafelen/lelijk word? Heb jij daar ervaring mee melanieb? Las dat voornamelijk ook bij berichten die al een paar jaar oud waren dus weet niet hoe het met de "nieuwere" versies zit.
Heb nu eerst een advertentie geplaatst op mp voor een tweedehands zilco/ideal en anders ga ik toch maar eens kijken voor een webtech. (Of doorsparen voor de eurotech. )
Heb t tuig nu 2 jaar en ziet er nog heel prima uit. Gaat alleen bij staartriem uiteinde wat rafelen omdat ik die constant in en eruit haal ivm verschillende lengtes staartriem per pony Oplossing; even met aansteker weer bij elkaar 'branden' et voila.
Maar verder is het tuig nog super netjes en verder geen rafelen.
Heb het nu ook in tweespan besteld voor de trainingen. Ben er dus erg tevreden over.
Eurotech is idd wel mooier, maar voor mijn doel; recreatief gebruik en training en marathon is het webtech een heel prima tuig.
MDJ
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-15 20:47
Dan denk ik dat ik toch eens naar de webtech ga kijken.. Mijn doel is gewoon recreatief gebruik. heb jij toevallig een foto van jouw webtech?
MelanieB
Geplaatst: 14-04-15 21:04
Hier zie je wel dat riempje wat omhoog gaat staan, oplossing is ff een tie-wrapje eromheen, maar da's hier luiheid. Heb dat namelijk ook bij eurotech dat ze niet fijn erdoor blijven in tweespan en sommige dus extra vast met tie-wrap.
En deze zie je dat bij de staartriem die uiteindes, moet ze ff opnieuw netjes maken, maar ze worden bijna dagelijks versteld, dus dan blijft niet zo netjes, verder blijft alles top. https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 7aa13712c0
Thanks! Ziet er toch wel heel netjes uit zo, vond de standaard plaatjes bij de tuigen niet zo duidelijk. Dan ben ik er uit en ga ik het toch in de ideal hoek zoeken. Dankjewel!