Mijn koets remt niet meer. Remblokken zijn niet kapot, alsook de hoofdrempompen niet. Deze zijn onlangs allemaal gedemonteerd en vervangen / gerepareerd.
Ik heb de indruk dat er te weinig druk zit op de remmen en de remblokjes daardoor niet ver genoeg opschuiven naar de schijf.
Ja, al een aantal keer ontlucht. Laar er komt alleen olie door het buisje omhoog.
Of doe ik daar iets fout misschien? Ik dacht ook aan lucht maar die komt er niet uit alvast.
Lara_Silver
Geplaatst: 12-04-15 13:40
Beter ontluchten en de gehele staat van de remmen nog eens controleren. Kunnen de blokjes vrij bewegen? Is er nergens iets vastgeroest? (zelfs een klein laag je roest kan genoeg zijn als je remsysteem geen kracht heeft) Als je ontlucht, heb je dan iemand om te helpen? Dwz om te helpen met pompen? Anders komt die lucht er niet uit, het volstaat niet even de ontluchtingsgaatjes open te draaien en wat vloeistof te laten lopen. Nu heb ik geen ervaring met koetsen, maar wel met het gehele onderhoud op auto's. Het principe zal het zelfde zijn neem ik aan, en anders mijn excuses.
stijnDC
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-15 18:19
Ik wil zeker nog wel eens ontluchten, iemand die me dit nog eens goed wil uitleggen, waar op te letten etc...
Ik kan het je uitleggen hoe we het doen bij een auto. Dus met twee personen. Je vult het bokaal met remvloeistof. Je begint rechtsachter. De tweede persoon drukt een paar keer hard op de rem, dan drukt hij de rem helemaal naar onder, op dat moment draai jij de ontluchter open. Dan draai je hem weer dicht en laat de persoon het rempedaal omhoog komen, drukt weer een paar keer op de rem, drukt het pedaal weer naar onder en jij draait de ontluchter weer open. Dit riedeltje herhaal je totdat alle lucht eruit is en dan nog een beetje vloeistof meer. Je controleert regelmatig het bokaal, deze moet altijd gevuld blijven, regelmatig de remvloeistof bijvullen dus. En het rempedaal mag nooit omhoog komen als de ontluchter (de nippel) nog open is, want dan trek je alle lucht erin. Je doet dus bij alle remmen hetzelfde, van rechtsachter naar linksachter, rechtsvoor en dan linksvoor. Hopelijk zijn de tips een beetje te gebruiken voor een koets!